Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 46

Discussie: amp voor metal

  1. #11
    Banned
    Geregistreerd
    4 december 2007
    Locatie
    Ede,valouwe
    Berichten
    1.353

    Standaard

    Hilarisch dit! Belvedere, je gaat toch niet echt een buizenversterker voor op je kamertje kopen die je niet harder zet dan één??? of wel?

    Anderszins; koop een zoom/gt8/v-amp o.i.d. en hou je bandit...denk dat je er daar mee wel komt... een buizenversterker moet je LOS draaien om hem tot zijn recht te laten komen.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olaftheholy Bekijk bericht
    Hilarisch dit! Belvedere, je gaat toch niet echt een buizenversterker voor op je kamertje kopen die je niet harder zet dan één??? of wel?

    Anderszins; koop een zoom/gt8/v-amp o.i.d. en hou je bandit...denk dat je er daar mee wel komt... een buizenversterker moet je LOS draaien om hem tot zijn recht te laten komen.
    Zo hilarisch vind ik het niet. Ik gebruik buizenversterkers op mn kamer en ik krijg geweldige sounds! Heb ik wel hoger staan dan 1 maar op 1 klinkt het ook gewoon erg goed. Hangt erg van de amp af, als je een jcm800 neemt dan zal het niet zo mooi klinken maar die moddeling shit vind ik echt helemaal niks. Als je in een bandsituatie speelt dan hoor je jusit minder details, die extra kleine dingetjes zijn toch gewoon voor jezelf, kan je dus mooi horen op je slaapkamer, anders een hotplate oid kopen.
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2005
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    4.901

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olaftheholy Bekijk bericht
    Hilarisch dit! Belvedere, je gaat toch niet echt een buizenversterker voor op je kamertje kopen die je niet harder zet dan één??? of wel?

    Anderszins; koop een zoom/gt8/v-amp o.i.d. en hou je bandit...denk dat je er daar mee wel komt... een buizenversterker moet je LOS draaien om hem tot zijn recht te laten komen.
    Niet mee eens, mijn engl klinkt op slaapkamer niveau (of wat mijn idee daar van is), nog altijd beter dan de modellers imo.. Het is wel zwaar overkill om zoiets te kopen voor alleen op je slaapkamer, maar dat is een heel andere discussie, hier gaat het om het geluid.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marter544 Bekijk bericht
    Niet mee eens, mijn engl klinkt op slaapkamer niveau (of wat mijn idee daar van is), nog altijd beter dan de modellers imo.. Het is wel zwaar overkill om zoiets te kopen voor alleen op je slaapkamer, maar dat is een heel andere discussie, hier gaat het om het geluid.
    Precies, aan de ene kant is het wel overkill maar er zijn genoeg buizenamps die op slaapkamer volume al geweldig klinken, natuurlijk zit er meer in maar een modeller mist alles wat een buizenamp speciaal maakt.
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.517

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjaak1990 Bekijk bericht
    Precies, aan de ene kant is het wel overkill maar er zijn genoeg buizenamps die op slaapkamer volume al geweldig klinken, natuurlijk zit er meer in maar een modeller mist alles wat een buizenamp speciaal maakt.
    Ja maar je mist de point: een goeie amp voor een rectifier geluid op slaapkamerniveau.
    Een mesa op 1 mist ook alles wat een buizenamp speciaal maakt.

    Maar misschien hebben eindtrap en speakers daarmee niks te maken en komt alles uit de preamp, kan ook. Koop een quad en klaar.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 februari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.634

    Standaard

    Heb zelf een 5150II op de "slaapkamer" staan en moet zeggen ja het is idd een beetje overkill, kon hem voor een leuke prijs kopen en dat ding was als nieuw dus ben ik gezwicht. Toch ben ik er heel erg blij mee, hij komt niet boven standje 1 maar klinkt ook op 1 lekker ( misschien ook dankzij het bass reflex systeem van mijn cab) bovendien hebben is hebben, ff jammen of een gelegenheids bandje en je hoeft hem alleen harder te zetten. Als je het geld kan missen en je hebt plaats ga lekker voor buizen, heb een GT8 gehad icm met een dsl401 maar dat werd niks voor, te veel opties voor mij, ik wil weinig knoppen en als ik niet tevreden ben met het geluid heb ik geen zin om presets te gaan veranderen.

    Kijk of je als je ruimte hebt een top kan kopen, die top kan je dan meenemen naar de oefenruimte en daar op een beschikbare cab zetten zodat je altijd je eigen geluid hebt, ietsje tweaken ivm de vreemde cab en gaan.........
    4 Sale:
    Marshall 1960a 4x12

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ja maar je mist de point: een goeie amp voor een rectifier geluid op slaapkamerniveau.
    Een mesa op 1 mist ook alles wat een buizenamp speciaal maakt.

    Maar misschien hebben eindtrap en speakers daarmee niks te maken en komt alles uit de preamp, kan ook. Koop een quad en klaar.
    Eigenlijk vind ik dat boven 1 op slaapkamer ook kan, hangt van het huis af. En ja rectifier geluid op slaapkamer zal niet helemaal lukken idd. Tuurlijk mis je de eintrap oversturing, en de speakers doen natuurlijk ook niet zoveel maar toch vind ik dat het mooi kan klinken.
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

  8. #18

    Standaard

    eindtrapoversturing is zo enorm overroepen, + het gaat hier trouwens over een metalamp, dan wil je een cleane eindtrap + speakers die op elk volume clean en strak klinken, amp opendraaien om goed te klinken is ook totaal niet nodig.

    aan de topicstarter : kies een versterker die je op laag volume goed vind klinken, bij de meeste moderne highgainers is dat geen enkel probleem.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pol Bekijk bericht
    eindtrapoversturing is zo enorm overroepen, + het gaat hier trouwens over een metalamp, dan wil je een cleane eindtrap + speakers die op elk volume clean en strak klinken, amp opendraaien om goed te klinken is ook totaal niet nodig.

    aan de topicstarter : kies een versterker die je op laag volume goed vind klinken, bij de meeste moderne highgainers is dat geen enkel probleem.
    +1. Helemaal juist.

  10. #20
    Banned
    Geregistreerd
    4 december 2007
    Locatie
    Ede,valouwe
    Berichten
    1.353

    Standaard

    @ belvedere, Vergeet wat ik gezegd heb... kwam via via op je soundclick terecht en jij moet gewoon die boogie kopen.
    Alleen laat hem niet op één staan,draai hem los..laat horen hoe je rifft!! damn!
    Laatst gewijzigd door olaftheholy; 9 februari 2009 om 09:27

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top