Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 46 van 46

Discussie: amp voor metal

  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Ik hoorde pas dat de Mr Hector een 1 op 1 kloon van een Mesa dual Rectifier is, klopt dat?
    Veel high gainers lijken op elkaar, maar 1 op 1 is overdreven denk ik.

  2. #42

    Standaard

    Dit is wel wat boven budget, maar hij staat er al voor de 2e keer op dus de prijs moet wel naar beneden kunnen:
    http://link.marktplaats.nl/233840916

    Voor metal zeker geschikt, en ook geweldig clean en apart lekker boost kanaal.
    XL kanaal wordt vaak gezegd dat het rectifier achtig klinkt, maar als je die sound precies zoekt dan moet je natuurlijk bij MB zijn.

  3. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iWishmaster Bekijk bericht
    Ik hoorde pas dat de Mr Hector een 1 op 1 kloon van een Mesa dual Rectifier is, klopt dat?
    nope, heel ander karakter. meer een mengsel van 5150 en een JCM800.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noctiis Bekijk bericht
    nope, heel ander karakter. meer een mengsel van 5150 en een JCM800.
    Ik vond het al raar om te horen eigenlijk: toch maar eens gaan testen dat ding ...

  5. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AART Bekijk bericht
    Hmm, enkel op de slaapkamer weet ik niet of een Mark III wel een goede keus is. Ze klinken prima op laag volume, maar zonder bandaspiraties kan je misschien beter een Tech 21 combo zoeken oid.
    Ik heb zo'n Tech 21 combo (een trademark 30 om precies te zijn). Wat een heerlijk spul. De meeste kleine combo's zijn bedoeld als instap-spul, maar is is de real deal. Enige nadeel is dat de mijne maar 1 kanaal heeft. Thuis geen probleem, maar in de band (aan de PA), schiet het niet erg op.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.926

    Standaard

    Zie vorige post; die Trademark 30 is een goeie keuze. Of evt. een maatje groter en 2 kanaals: de Trademark 60.

    Hou ook als mogelijkheid om een goeie modeller op het cleane kanaal van je Bandit 112 te gebruiken; ik heb zo jaren in een death/thrashband gespeeld:
    Ibanez S540--->Boss GT-3--->clean in van Bandit 112.

    één van de vetste metalsounds die ik ooit heb gemaakt met niet-buizen-spul was Boss GT-3--->Roland JC-120. Die leken voor elkaar gemaakt!

    Ik speel nu live over een Engl Invader 100 (best wel metal, maar meer ook) en thuis, geloof het of niet, over een rits pedalen, waarvan de DOD 250 en de H&K Tubefactor de belangrijkste zijn qua drive, en dat over een Roland JC-55 (ja, een Jazz Chorus, met 2x 8" speakers!). Wel een MXR 6-band EQ ervoor, omdat het anders iets te neuzig klinkt, maar mijn metalsound thuis is echt strak, gedefinieerd, vet en scheurend. Denk aan Iced Earth/Gary Moore/George Lynch.

    2x8" klinkt beter dan 1x10" (bijvoorbeeld Roland Cube 30), want naast een breder geluid heb je ook meer koppeling in het laag.

    Je kan een paar kanten dus op; maar ik zou je i.i.g. een 2x10 of 2x12 aanraden, die heel clean kan, daar een goeie modeller of buizendistortion (Tubefactor, Blackstar, o.i.d.) voor, en je kan goed scheuren op laag volume.
    Oh en doe 1 ding niet: de Fender FM210R kopen. Da's een kutversterker.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top