Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
  1. #11

    Standaard

    Ga ook eens kijken voor Ultimate Ears Superfi5 pro. Dat is weliswaar geen maatwerk, maar wel met de tweeweg drivers van de Ultimate Ears UE5.

    Tip van Flip: Comply T500 foampjes i.p.v.de foampjes die door Ultimate Ears geleverd worden. Deze sluiten dermate goed af dat ik het eventueel laten gieten van een custom made systeem maar helemaal uit mijn hoofd gezet heb. Ze zijn iets duurder dan de standaard UE foampjes, maar zijn ook vele malen beter, gaan veel langer mee en hebben een fijn draagcomfort! Waar ik met de standaard UE foampjes vooral een duidelijk geluid had, heb ik met de Comply foampjes er een enorme hoeveelheid laag bij gekregen. En wat ook leuk is, die Superfi5 pro zijn ook niet eens echt duur.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2006
    Locatie
    Breda
    Berichten
    728

    Standaard

    [kaapmodus]
    Iemand die ervaring heeft met deze; http://www.thomann.de/nl/the_tbone_iem_100800_mhz.htm ?
    [/kaapmodus]

  3. #13

    Standaard

    Hey Guys.
    Ik heb inmiddels alle alternatieven afgewogen en gekozen voor een 2-weg systeem van www.intoears.nl . Dit is een audioloog die ook zelf muzikant (gitarist) is, en weet waar abraham de mosterd haalt. Ik heb een aantal collega's in het Limburgse gesproken die zonder uitzondering zeer over hem te spreken zijn. Hij heeft sinds kort een eigen lijn die qua prijs/kwaliteit erg goed is, je krijgt een eerlijk en goed advies en de oortjes zijn ook zeer compact, behalve het draadje zie je niets zitten. Variphone of Ultimate Ears zit net wat hoger maar dan hebben we het ook over een prijs van richting de 1000 euro en daarboven voor een gegoten 2-weg systeem. Nu ben ik voor 600 all in helemaal klaar. Mijn drummer (tevens studioengineer) gebruikt ook al jaren een systeem van hem en is ook zeer tevreden. Wellicht aan te raden voor diegenen die ook op zoek zijn naar een middenklasse alternatief.

    Qua versterking heb ik gekozen voor een Fischer in ear amp, dit is een 1/2 19" module, i.c.m. een kleine passieve control unit aan mijn gitaarband voor het totale volume. Betekent wel een extra XLR kabel, maar die combineer ik met mijn gitaarkabel (shrink). Ik krijg van de monitormixer een volledige mix naar wens zonder gitaar, en kan via de aux van de Fischer mijn eigen stereo gitaarsignaal naar believen bijdraaien.
    Eventueel ga ik in de toekomst nog eens voor draadloos, maar vooralsnog is me dat de batterijwinkel en signaalverlies niet waard.

    Ik zal binnenkort mijn praktijkbevindingen eens posten.

    Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Ik gebruik nu bijna een jaar naar volle tevredenheid de UE11pro van Ultimate Ears (4-weg systeem). Yes, het heeft een flinke rib uit mijn lijf gekost maar dat was het dubbel en dwars waard. De oortjes gebruik ik i.c.m. een Sennheiser IEM300 G2. Batterijwinkel valt wel mee, ik heb bij de Hema een setje van 4 oplaadbare penlights gekocht (NiMH, 2500 mA), 2 stuks in m'n in-ear beltpack en 2 stuks in m'n gitaar beltpack en kan er zonder ze tussendoor op te laden minimaal 3 optredens mee doen. Elk optreden duurt totaal ongeveer 2,5 uur. Onze drummer heeft nog het vorige IEM systeem van Sennheiser maar die slurpt 9V batterijen, bijna één per optreden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top