Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1

    Standaard Welke In Ears gebruiken jullie?

    Hoi mensen,

    Sorry als het al gecoverd is hier, maar ik kon via de search niet veel vinden.

    Ik wil een nieuw in ear systeem, en vraag me af wat ik het beste kan kopen voor gitaar en (backing) zang. Ultimate Ears? Shure? Westone? 2 of 3 weg?
    Bij ons speelt iedereen al met oortjes maar die systemen variëren van 300 tot 1500 euro. Ik zoek een goede kwaliteit/prijs verhouding, maar wel met op maat gemaakte oortjes en een goede (variabele?) demping.

    Waar kan ik in zuid nederland/limburg deze zaken het beste laten aanmeten/kopen?

    Tips zijn welkom!

    Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Hoi mensen,

    Sorry als het al gecoverd is hier, maar ik kon via de search niet veel vinden.

    Ik wil een nieuw in ear systeem, en vraag me af wat ik het beste kan kopen voor gitaar en (backing) zang. Ultimate Ears? Shure? Westone? 2 of 3 weg?
    Bij ons speelt iedereen al met oortjes maar die systemen variëren van 300 tot 1500 euro. Ik zoek een goede kwaliteit/prijs verhouding, maar wel met op maat gemaakte oortjes en een goede (variabele?) demping.

    Waar kan ik in zuid nederland/limburg deze zaken het beste laten aanmeten/kopen?

    Tips zijn welkom!

    Morris
    Check VARIPHONE effe. Ze zitten in Peer (Belgisch Limburg) en hun ES2's zijn echt een standaard. De ES3's heb ik zelf nog niet gehoord, maar schijnen helemaal tegek te zijn, zijn wel ook een stuk duurder. Ik heb zelf UM2's, omdat ik niet zo heel vaak monitors doe (vrijwel altijd FOH).

    Ultimate Ears zijn ook erg goed. Je moet even erop letten of je de kabeltjes een beetje goed kunt vervangen, want ik heb de laatste tijd best wat negatieve dingen gehoord over een bepaald merk IEM... ben alleen even de naam kwijt. Ik dacht Westone, maar daar vergiste ik me blijkbaar in.

    Hopelijk heb je hier iets aan. Variphone is wel een echte aanrader!
    Laatst gewijzigd door berolios; 7 februari 2009 om 12:53 Reden: Verkeerde fabrikant in m'n hoofd.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berolios Bekijk bericht
    Check VARIPHONE effe. Ze zitten in Peer (Belgisch Limburg) en hun ES2's zijn echt een standaard. De ES3's heb ik zelf nog niet gehoord, maar schijnen helemaal tegek te zijn, zijn wel ook een stuk duurder. Ik heb zelf UM2's, omdat ik niet zo heel vaak monitors doe (vrijwel altijd FOH).

    Ultimate Ears zijn ook erg goed. Westone heb ik de laatste tijd toch wel veel negatieve verhalen gehoord (je kunt de kabeltjes vrijwel niet vervangen als deze gebroken zijn).

    Hopelijk heb je hier iets aan. Variphone is wel een echte aanrader!
    Thanks! Als ik naar die ES2's kijk, staat daar bij de pdf folder Elite Series by Westone. Hoe moet ik dat zien?
    Weet jij toevallig een globale richtprijs van de ES2's?

    Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    [...] Als ik naar die ES2's kijk, staat daar bij de pdf folder Elite Series by Westone [...]
    Nee, dan heb ik me vergist... heb mijn post ook aangepast... die problemen waren niet bij Variphones. Kern van het punt was even goed te kijken naar reparatie-mogelijkheden... dus niet dat wanneer er een kabeltje breekt je direct compleet nieuwe IEM's moet kopen.

    Succes ermee!

  5. #5

    Standaard

    Ik heb zelf nog niks nuttigs bij te dragen aan dit onderwerp. Behalve dat ik het wel ga volgen aangezien ik binnekort ook aan de in ears ga. Maar dan voornamelijk om de clicktrack te horen en af en toen m'n eigen zang, dus heel erg hoogstaand hoeft het allemaal niet te zijn. En al helemaal niet draadloos. Ik zit toch al aan een kabel dus dat maakt mij niet zoveel uit

    Maargoed, ik hoop dus dat er wat meer reacties gaan komen! En wie weet kan ik later nog wat zinnigs bijdragen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
    Nee, dit is Bob Dylan noch Roger Waters, het is Niels D.
    Horny Horns

  6. #6

    Standaard

    Voor iedereen die op zoek is naar goedkope en simpele IEM's die toch best goed klinken: CHECK DIT.

    Exact dezelfde als Sennheisers van 2 of 3 x zo veel. Er zitten ook nog 3 paar kussentjes bij in verschillende maten, dus voor elk wat wils !

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 december 2002
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    346

    Standaard

    Ik vraag me af of je die dingen voor als in ears on stage wil gebruiken. Denk toch dat ze niet genoeg afsluiten enzo (wat misschien ook wel weer een voordeel is).
    Heb niet zoveel verstand van in ears, terwijl ik binnenkort met een bandje op pad ga die ook in ears gaan gebruiken.

    Ben dus ook op zoek naar een setje, zonder er meteen 800+ voor te betalen (heb ik gewoon simpel weg niet). Zijn die UM1/UM2 van Variphone/Westone geen beter alternatief?
    '98 EPI LP Junior
    '77 Custom-made LP Custom
    '85 Vester Stage Series Stratocaster

    '80 Fender 75 1x15" Eminence
    '8? MusicMan 112RD *fifty* 1x12" EV

    Boss DC-2 Dimension C
    Digitech Bad Money

    http://photobucket.com/albums/b10/lennyjacquet

  8. #8

    Standaard

    Ik heb zelf UM2's en daar ben ik erg tevreden mee. Je moet wel zorgen dat je de goede kussentjes hebt.

    Die Creative dingen die ik aangaf zijn meer voor amateur-muzikanten in cafeetjes of zo... en voor iemand die alleen maar klik en een beetje stem hoeft te horen kan dat heel goed werken. Afsluiten doen ze prima als je het mij vraagt. Minder goed dan octoplastieken of gegoten IEM's, maar dat houd je toch.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 december 2002
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    346

    Standaard

    Oke, op die manier. Begrijp ik.

    Heb je toevallig ook ervaring met de UM1? Groot verschil tussen die 2 (buiten dat je met de 2-weg in ears wat meer bereik hebt)?
    '98 EPI LP Junior
    '77 Custom-made LP Custom
    '85 Vester Stage Series Stratocaster

    '80 Fender 75 1x15" Eminence
    '8? MusicMan 112RD *fifty* 1x12" EV

    Boss DC-2 Dimension C
    Digitech Bad Money

    http://photobucket.com/albums/b10/lennyjacquet

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Degene die ik on the road telkens weer tegen kom zijn die van Ultimate ears. Distributeur zit in Ewijk (www.in-ears.nl). Erg toffe gast en komt zelf bij je thuis om de oortjes in te meten. Ik ken zeker wel een stuk of 10 mensen die ze hebben en zij zijn er allemaal lovend over.
    Zelf gebruik ik al sinds jaar en dag de Shure E5. Deze zijn inmiddels vervangen door de SCL5 meen ik. Is een tweeweg systeem en bij mijn weten een van de betere stock in-ears. Deze worden ook nog wel eens gebruikt i.c.m. een afgietsel. Westone is in feite een clown van de E5 en is een prima alternatief voor een veel schappelijkere prijs.
    Laatst gewijzigd door Chiel; 10 februari 2009 om 00:31

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top