Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27
  1. #11

    Standaard

    Mischien wel grappig, maar ik was vroeger ook heel erg gek van de Lukather sound en kon deze apparatuur gewoon niet betalen. Heb na veel zoeken een Rocktron GDP (GAP1 kan ook) transister preamp (met hush) gekocht waarmee de Lukather sound met wat delay zeer goed te benaderen was. Heb he appraaat nog steeds (nostalgie).

    Tegenwoordig heb ik inderdaad de CAE3+ SE welke nog een stukje beter is. Maar weinig mensen kennen de strakke sound van de Rocktron GDP...

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Oh, nou, prima budget toch? Daarmee heb je zat keuze...
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  3. #13

    Standaard

    Jutter... als ik dit lees... En heb je ook al voorzien van info over je Tremelo... en zelf als flinke Lukather fan. Denk ik zeker aan Boogie.
    Er zwerven op youTube de nodige instructie video's van Lukather.... Allemaal Mesa Boogie met Mark III of IV.
    Zelf heb ik een Triaxis... (mesa boogie preamp) samen met een overdrive, wat Delay, chorus en D-tune... bingo!!!! Een heerlijke (Lukather) sound. (Triaxis ook veel gebruikt door Petrucci...heerlijke sound ook)
    Dus alleen met een versterker ben je er niet.... Ook een goede effectprocessor is belangrijk. Of goede pedalen.
    Ik zou zeker NIET voor de Marshall achtigen gaan... zoals b.v. Koch.
    Succes...
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Okay, ik kom steeds een stapje dichterbij. Is een Hiwatt Studio/Stage ook iets om zijn sound te benaderen? Of sla ik de plank nu volkomen mis?

    http://www.youtube.com/watch?v=uvI9niAgnL4

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    ja, is een vrij overtuigende lukather sound, mooie amp ja. En die amps zijn zeer betaalbaar, rond de 600 euris volgens mij.
    Deze sound krijg je ook met een koch multitone 2 (6l6 eindtrap).

    Maar wel grappig wat hier beweerd wordt, dat marshall amps geen lukather sounds opleveren ! Steve zegt er zelf over dat je gewoon een amp met veel gain moet hebben (waaronder sommige marshall typen). Ik weet zeker dat ik de leadsound van luke ook uit een jcm 900 tover trouwens....
    Laatst gewijzigd door arjanb01; 7 februari 2009 om 10:07

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    ja, is een vrij overtuigende lukather sound, mooie amp ja. En die amps zijn zeer betaalbaar, rond de 600 euris volgens mij.
    Deze sound krijg je ook met een koch multitone 2 (6l6 eindtrap).

    Maar wel grappig wat hier beweerd wordt, dat marshall amps geen lukather sounds opleveren ! Steve zegt er zelf over dat je gewoon een amp met veel gain moet hebben (waaronder sommige marshall typen). Ik weet zeker dat ik de leadsound van luke ook uit een jcm 900 tover trouwens....
    Nou, 600 euro voor een Hiwatt studio/Stage....nieuw kosten ze 2200,00 euro! Ik heb een paar mesa's geprobeert maar ik vind ze niet vloeiend en teveel ruis. Is een Fender Twin met een goed pedaal ervoor ook iets? Zelf heb ik een H+K TubeFactor...

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Fender Twin met een radial tonebone tri-amp (pedaaltje met 3 gainstages en met gescheiden tone regeling en boost op elk kanaal). Dat pedaal heeft Luke ook in zn rack zitten en gebruikt ie voor zn lead sound, misschien een ideetje ?
    Dat pedaal kost trouwens 275 euro. Dus daarvoor hoef je het niet te laten.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2009
    Locatie
    Aan het Wad
    Berichten
    1.563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Nou, 600 euro voor een Hiwatt studio/Stage....nieuw kosten ze 2200,00 euro! Ik heb een paar mesa's geprobeert maar ik vind ze niet vloeiend en teveel ruis. Is een Fender Twin met een goed pedaal ervoor ook iets? Zelf heb ik een H+K TubeFactor...

    http://link.marktplaats.nl/222572514

    Greetz Jan en zoon
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stikel Bekijk bericht
    Hé Jan en zoon! Heb de advertentie ook al gezien; ik heb al contact met hem. Gaaf geluid vind je niet? Zie Y-T. Trouwens, hoe klinkt jouw MM-4? Tevreden?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2009
    Locatie
    Aan het Wad
    Berichten
    1.563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Hé Jan en zoon! Heb de advertentie ook al gezien; ik heb al contact met hem. Gaaf geluid vind je niet? Zie Y-T. Trouwens, hoe klinkt jouw MM-4? Tevreden?
    Hee Sander,

    Zoals je in een ander topic hebt kunnen lezen ben ik wel een Hiwatt fan. Alleen die buizenperikelen (bij drie combo's) achterelkaar hebben mij doen besluiten voor solid state te kiezen. En daar zitten ook mooie bij kan ik je verzekeren. Mag ook wel want de set die ik heb zit ook in de 1000 + euro prijsklasse. Wel kan ik je nog meedelen dat ik het geluid van de Hiwatt combo het mooist vond van de drie waar ik kennelijk wat pech mee heb gehad. Zal de volgorde van mooi naar minder mooi (niet beter of best zoals hier vaak wordt aangegeven)

    1. Hiwatt Higain 50
    2. Vox ACC 30 2 x 12
    3. Fender Blues Junior (geluid goed maar slechts een kanaal)

    (de MM4 is goed voor zo weinig geld - 199 - en zeer goed bespeelbaar)

    Succes met je zoektocht en de eeuwige twijfel waar ik zelf (en meerdere met mij heb ik in een ander topic gelezen) ook enorm last van heb.

    Greetz Jan en zoon
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top