Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard Versterker met vloeiende leadsound

    Ik zoek een combo-versterker met een vloeiende leadsound. Ik heb een MusicMan Luke en eigenlijk zoek ik ook de sound van Steve. Ik begrijp wel dat het met alleen een combo niet haalbaar is om zijn sound te halen omdat hij meer apparatuur heeft. Zelf zit ik te denken aan een Mesa/Boogie Caliber+, een Mesa F30, Koch StudioTone of zoiets, maar ik weet niet of ik goed zit. Mijn voorkeur gaat uit naar een versterker van hooguit 50Watt omdat die thuis ook te gebruiken is. Iemand tips?
    Laatst gewijzigd door jutter; 6 februari 2009 om 11:34

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Ik zoek een combo-versterker met een vloeiende leadsound. Ik heb een MusicMan Luke en eigenlijk zoek ik ook de sound van Steve. Ik begrijp wel dat het met alleen een combo niet haalbaar is om zijn sound te halen omdat hij meer apparatuur heeft. Zelf zit ik te denken aan een Mesa/Boogie Caliber+, een Mesa F30, Koch StudioTone of zoiets, maar ik weet niet of ik goed zit. Mijn voorkeur gaat uit naar een versterker van hooguit 50Watt omdat die thuis ook te gebruiken is. Iemand tips?

    Kijk bij Rivera, heeft ie jarenlang zelf ook op gespeeld. Rivera's pakken ook goed uit met een drivepedaaltje hier en daar zodat je je smeuiige leadgeluid prima voor elkaar kunt krijgen.


    Wat is je budget?
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Volgens mij speelde luke vroeger (jaren '80) op Mark IIC+ rackmount amps. Ik weet niet precies wat ie allemaal gebruikt heeft (later nog de CAE 3+ SE ofzo toch?) maar met de caliber .50+ (wel met EQ nemen dan) moet je wel in de buurt komen van een IIC+ leadsound.

  4. #4

    Standaard

    De Orange Rockerverb 50 combo. Prachtige oversturing welke zowel punchy als smooth voor solo's te gebruiken is. Zowel bluesy als heavy gain solo's zijn mogelijk en alles daar tussen in. En met 50 Watt voldoet deze aan je eisen. Probeer deze versterker gewoon eens uit, het blijft toch een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur. Succes!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    Met de Studiotone kom je al een heel eind, maar echt zelf uitproberen blijft toch wel het advies.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2009
    Locatie
    Aan het Wad
    Berichten
    1.563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Ik zoek een combo-versterker met een vloeiende leadsound. Ik heb een MusicMan Luke en eigenlijk zoek ik ook de sound van Steve. Ik begrijp wel dat het met alleen een combo niet haalbaar is om zijn sound te halen omdat hij meer apparatuur heeft. Zelf zit ik te denken aan een Mesa/Boogie Caliber+, een Mesa F30, Koch StudioTone of zoiets, maar ik weet niet of ik goed zit. Mijn voorkeur gaat uit naar een versterker van hooguit 50Watt omdat die thuis ook te gebruiken is. Iemand tips?
    Alweer aan het twijfelen Sander. Ik ken dit verschijnsel maar al te goed. Zal m in onze leeftijd zitten . Ga de studiotone eens proberen. Kan bij jouw in de stad. Ben erg benieuwd naar je bevindingen.

    Greetz Jan en zoon
    For sale. Roger strat by Duesenberg (voorheen Diego). Nog als nieuw, halve prijs. PM voor info en pics.

  7. #7

    Standaard

    Hangt van budget af, ik zou hier geen koch voor nemen. Mesa mark versterkers kunnen interesant zijn, petrucci's sound is ook extreem vloeiend en dik bijvoorbeeld. Ik denk dat een koch te crunchy is en een orange al helemaal. Niks tegen die orange bak, maar het is lijkt me meer een scheurversterker. Het moet juist een versterker zijn met meer compressie.
    Te koop:
    Marshall 4x12 met originele g12-65's

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Heb vanmiddag een Mesa f-30 geprobeert; dat is niks voor mij! Geen vloeiende sound en enorm schel ! Die Studiotone en Caliber+ zal ik eens proberen. Budget? Ik heb een, spam,spam(!) Fender VibroVerb te koop staan; mag voor 1500,00 weg! Daar overheen wil ik nog wel 500,00 toeleggen, dus eem amp van 1500,00-2000,00 euro! Oeps, ik schrik er zelf van!!

    Enne, als hij niet verkocht wordt, geen ramp dan hou ik hem lekker zelf! Maar dan wordt het een amp van 500,00-600,00....

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    probeer es een koch multitone 2 (met 6l6 eindtrap). Die heb ik zelf in combi met een 2x12 koch kast, krijg dr echt een luke sound uit en valt binnen je budget (1500-2000 euro).
    En ik heb een musicman luke 2 dus ideaal....

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Heb vanmiddag een Mesa f-30 geprobeert; dat is niks voor mij! Geen vloeiende sound en enorm schel ! Die Studiotone en Caliber+ zal ik eens proberen. Budget? Ik heb een, spam,spam(!) Fender VibroVerb te koop staan; mag voor 1500,00 weg! Daar overheen wil ik nog wel 500,00 toeleggen, dus eem amp van 1500,00-2000,00 euro! Oeps, ik schrik er zelf van!!

    Enne, als hij niet verkocht wordt, geen ramp dan hou ik hem lekker zelf! Maar dan wordt het een amp van 500,00-600,00....
    F30 is moderner dan een caliber, maar de caliber zal een hoop getweek vereisen. Hou aan dat de treble hoog moet (7-10), de bas laag (0-3) en de middle ergens naar smaak. Vervolgens compenseer je dat met een V vorm in de grafische EQ.

    Het is geen amp die gelijk geeft wat je zoekt. Alhoewel het makkelijker gaat dan met een Mark III of IV doordat de amp nauwelijks push-pull knoppen heeft die de sound beinvloeden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top