Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 64 van 64 EersteEerste ... 1454626364
Weergegeven resultaten: 631 t/m 637 van 637

Discussie: Custom pedaaltjes

  1. #631
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    begonnen toch iets te doen met de behuizing van die alpha drive
    deze video leek me iets om te proberen.
    laserprinter, gewoon papier, lauw water en transparante tape.
    https://youtu.be/k-63xsQqR7w

    bij mij viel dat transparante wat tegen op de alu behuizing en ben met wat decoratieve schilderstechnieken de boel wat aan het verfraaien gegaan om het daarna af te werken met blanke lak.


    Laatst gewijzigd door no 1 hops; 5 mei 2020 om 17:56

  2. #632
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    Op zich niet... Als je die hele preamp kopieert t/m de master volume knop en je geeft de zaak dezelfde voedingsspanning als in de AR2500...

    Kastje eromheen, kabel in de return van een willekeurige amp en daar is je geluid.
    wie weet, misschien waag ik dat schot nog eens

  3. #633
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Misschien ben ik je wel voor! Heb m eens opgezocht op YouTube, komt best een lekker geluidje uit. Alleen de speaker klinkt niet indrukwekkend. Schema ziet er ook slim uit. Die distortion-knop is gewoon een dikke mid-boost.

    Heb je anders een voorbeeld van hoe die AR2500 klinkt met een fatsoenlijke speaker eraan? Of bijv. de preamp van de AR2500 in de return van een mooie amp?

    Zag trouwens in de handleiding een suggestie om de send van de AR2500 naar een PA te doen zonder speaker emulator ertussen. Brr. Wat een slecht idee, haha.
    Laatst gewijzigd door fredjuh; 6 mei 2020 om 16:32

  4. #634
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    Misschien ben ik je wel voor! Heb m eens opgezocht op YouTube, komt best een lekker geluidje uit. Alleen de speaker klinkt niet indrukwekkend. Schema ziet er ook slim uit. Die distortion-knop is gewoon een dikke mid-boost.

    Heb je anders een voorbeeld van hoe die AR2500 klinkt met een fatsoenlijke speaker eraan? Of bijv. de preamp van de AR2500 in de return van een mooie amp?
    er zit bij mij een copperhead 10" speaker in.
    alleen wist ik maar hoe je dat opneemt.
    kan dat met een telefoon en dan een vid op youtube?
    heb ook nog wel een betere camera met video functie.
    microfoons of zo heb ik niet

  5. #635
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Hmm, ja de makkelijkste opties om thuis een prima opname te maken zijn:
    1. Een goeie USB-microfoon (dicht op de speaker) naar je PC. (Dit is super makkelijk. Gewoon plug & play.)
    2. Goeie microfoon heel dicht op de speaker via een externe geluidskaart naar je PC. (externe geluidskaart = audio interface)
    3. De send via (externe) geluidskaart naar je PC en dan op de PC digitaal een speaker emulator erop.
    4. De send naar een speaker emulator in een kastje en die dan naar je PC, evt. via een externe geluidskaart mocht dat nodig zijn.

    Met je telefoon kan ook maar is wel inleveren... Camera is waarschijnlijk al beter. Een akoestisch beetje dode ruimte of buiten scheelt al heel veel. Opnemen in een galmbak is vrij zinloos.

    Beetje experimenteren met de plek van de mic kan ook super veel schelen. Liefst zo dicht mogelijk erop maar mogelijk heeft je camera moeite als je er te dicht op zit.

    Maar spaar je voor mij de moeite hoor.


    Ik heb ooit een Samson C01U USB-microfoon cadeau gekregen van iemand die podcasts had opgenomen maar hem niet meer nodig had. Super veel plezier van gehad, echt een aanrader.
    Laatst gewijzigd door fredjuh; 6 mei 2020 om 16:48

  6. #636
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht

    Camera is waarschijnlijk al beter. Een akoestisch beetje dode ruimte of buiten scheelt al heel veel. Opnemen in een galmbak is vrij zinloos.

    Beetje experimenteren met de plek van de mic kan ook super veel schelen. Liefst zo dicht mogelijk erop maar mogelijk heeft je camera moeite als je er te dicht op zit.

    Maar spaar je voor mij de moeite hoor.


    Ik heb ooit een Samson C01U USB-microfoon cadeau gekregen van iemand die podcasts had opgenomen maar hem niet meer nodig had. Super veel plezier van gehad, echt een aanrader.
    toch maar geprobeerd, je eigen spel opnemen is toch wel wat, maar het gaat om het geluid.
    op mijn oude Sennheiser klinkt het best wel goed
    maar is het nu distortion, overdrive, fuzz?
    vooral op het laatste stuk vanaf 1.10 min vraag ik mij dat af
    https://youtu.be/Zzfp7S8kvyk

  7. #637
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Ah, leuk, zo hoor je toch al best wat van het karakter van de amp!

    De mid-boost functie van de distordion-knop is ook goed hoorbaar.

    Ik zou het circuit wel onder de noemer 'overdrive' laten vallen omdat ie ook best clean kan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top