Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 63 van 64 EersteEerste ... 135361626364 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 621 t/m 630 van 637

Discussie: Custom pedaaltjes

  1. #621
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    Ben ook geen fan van die pots maar je kunt het 'soort van' beveiligen door de as net een milimeter te kort af te zagen voor je de knop erop zet.

    Dat afzagen van de as kun je overigens het beste doen voordat je gaat solderen en monteren.
    op zoek naar de magnavibe onderdelen kwam ik bij newton online ook mooie kleine potmeters tegen, dus direct daar maar besteld.

  2. #622
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    Dat afzagen van de as kun je overigens het beste doen voordat je gaat solderen en monteren.
    Ten overvloede:

    De as inklemmen bij het zagen en niet het potmeterhuis.
    Zelf plak ik ook even alle openingen af zodat het zaagsel niet de potmeter in kan.

  3. #623
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Kleine haakse slijper met een dunne schijf gaat het ook prima mee.

  4. #624
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    goede tips hier, zat ook al aan de dremel te denken, en de as klemmen, daar had ik ook nog niet aan gedacht
    dank allen!

  5. #625
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    heb nu diverse dingen geprobeerd om die Alpha drive beter te laten klinken, o.a met andere dioden/leds te rommelen, maar het blijft een schel en niet fijn gritty oversturend pedaal.
    ga hem nu dus deels hergebruiken voor een Black Cat OD1 die ik voor de magnavibe wil proberen
    https://tagboardeffects.blogspot.com...overdrive.html

    en ik ga mij wagen aan de pink purple fuzz
    http://tagboardeffects.blogspot.com/...rple-fuzz.html

    vanwege de video en deze tekst
    Is it fuzz, overdrive, or distortion? In terms of the color—can’t it be both? In terms of the tone? It’s all three, depending on how you dial it in
    leek mij dit de manier om erachter te komen wat ik nu eigenlijk leuk vindt, fuzz, OD, distortion?
    van die laatste zijn de Q 1, Q3 onderdelen best wel moeilijk te vinden maar vond het meeste bij Banzai en Q3 probeer ik nu via ebay

  6. #626
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    heb nu diverse dingen geprobeerd om die Alpha drive beter te laten klinken, o.a met andere dioden/leds te rommelen, maar het blijft een schel en niet fijn gritty oversturend pedaal...
    Is het deze?



    Er bestaan zo te zien wat revisies met name rond de tone regeling, misschien valt daar nog mee wat te spelen.
    R4 en C4 in dit schema zijn van invloed op de beperking van het laag voor de oversturing (beetje het tubescreamer idee).

  7. #627
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Is het deze?



    Er bestaan zo te zien wat revisies met name rond de tone regeling, misschien valt daar nog mee wat te spelen.
    R4 en C4 in dit schema zijn van invloed op de beperking van het laag voor de oversturing (beetje het tubescreamer idee).
    ik heb geen idee welke de veroboard ontwerper gebruikt heeft maar in zijn voorwoord geeft hij wel aan dat niet alles gelijk is.
    http://tagboardeffects.blogspot.com/...pha-drive.html

    Incidentally if anyone would like to build the Joyo Ultimate Overdrive, just remove the 330K, 1K5 and 470K volume 3 resistors, and omit the OD 3 wire. That's it.
    die 330k over de drive pot neemt veel weg en dan gaat de boel oscilleren als je voluit gaat zonder die weerstand erbij.

    maar ook nu weer even opnieuw goed getest op een andere versterker die wat minder fender achtig is als de peavey en dan is hij best wel te gebruiken.
    dus ik zet hem weer in elkaar en daar proberen mijn eerste waterslide op te kijgen, mooi oefenproject

  8. #628
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    maar ook nu weer even opnieuw goed getest op een andere versterker die wat minder fender achtig is als de peavey en dan is hij best wel te gebruiken.
    dus ik zet hem weer in elkaar en daar proberen mijn eerste waterslide op te kijgen, mooi oefenproject
    De respons van je amp heeft ontzettend veel invloed op hoe een pedaaltje klinkt. Een Fender heeft veel minder mids dan een Marshall/Vox, en bovendien wat meer tophoog. Maakt nogal wat uit. Ik ben er zelf een fan van om amps, met name het cleane kanaal, te ontwerpen met een toonregeling met een flink bereik. Dat je echt de hele range van Fender-clean, bijna akoestisch, naar Vox-achtige (normal channel) lompe scheurende boost mids hebt.

  9. #629
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    De respons van je amp heeft ontzettend veel invloed op hoe een pedaaltje klinkt. Een Fender heeft veel minder mids dan een Marshall/Vox, en bovendien wat meer tophoog. Maakt nogal wat uit. Ik ben er zelf een fan van om amps, met name het cleane kanaal, te ontwerpen met een toonregeling met een flink bereik. Dat je echt de hele range van Fender-clean, bijna akoestisch, naar Vox-achtige (normal channel) lompe scheurende boost mids hebt.
    je zit soms gewoon vast aan het karakter van je versterker.

    de peavey express 112 bluestripe heeft een prachtig fender achtige clean, maar zijn overdrive kanaal (supersat) bekoord mij weer minder.

    de yamaha AR2500 echter die heeft een romige, niet krasserige of gritty distortion (lijkt een combo van de D1 en D2 met 1n4148 en de pc4558c ) maar voor clean, als ik de ingang/gain boven de 3 breng gaat hij al langzaam oversturen en is ook minder bright



    en als ik er verstand van had zou ik die distortion proberen in een pedaaltje te krijgen
    (ik vermoed dat het te simpel is te denken dat als je alles overneemt vanaf de ingang tot net voorbij de D1D2 in de buurt zou komen)

    maar goed, er moet wat te wensen overblijven toch?

  10. #630
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    (ik vermoed dat het te simpel is te denken dat als je alles overneemt vanaf de ingang tot net voorbij de D1D2 in de buurt zou komen)
    Op zich niet... Als je die hele preamp kopieert t/m de master volume knop en je geeft de zaak dezelfde voedingsspanning als in de AR2500...

    Kastje eromheen, kabel in de return van een willekeurige amp en daar is je geluid.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top