Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 62 van 64 EersteEerste ... 12526061626364 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 611 t/m 620 van 637

Discussie: Custom pedaaltjes

  1. #611
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Zou mooi zijn als je de batterij in de `veren-kamer` erbij kan...?
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  2. #612
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    het inbouwen van de alpha overdrive ging niet zonder slag of stoot, ik denk dat ik menig beginnersfout heb gemaakt.
    gaten wat te groot, niet goed uitgelijnd, als de deksel er nog niet op zat werkte alles, deksel erop werkte het niet.
    dat laatste bleek later dat de printbanen toch contact maakten tegen de behuizing.

    maar hij doet het, en nu ik hem zo hoor en gebruik valt mij op dat ik deze overdrive ook de benaming treble boost zou geven.
    de peavey express 112 heeft een mooie fender like clean, maar die alpha overdrive voegt daar toch wel een bijna scherp klinkend hoog aan toe.
    misschien ligt dit eraan dat de 2 2N7000 zijn vervangen door 2 BS170, maar dit lijkt zo op dit moment niet een pedaaltje voor mij.
    maar geleerd heb ik er wel van.

    onderdelen zijn binnen van de magnavibe uit mijn andere topic, en gezien we meer tijd thuis doorbrengen dat maar gebruiken om zaken eens af te werken ;-)

  3. #613
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Ik denk niet dat de klankkleur aan de gebruikte diodes ligt.
    Je zou wat kunnen experimenteren met andere/extra condensatoren om het te veel aan hoog eruit te filteren.
    Kon zo snel even geen schema vinden...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  4. #614
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard


    zo ziet hij er nu uit en is gebouwd via deze layout

    https://tagboardeffects.blogspot.com...pha-drive.html

    als ik nu betreffende video beluister die er bij staat en ook deze
    https://youtu.be/L4DbHx4dd6o
    dan zit dat hoge er wel in

  5. #615
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    maar hij doet het, en nu ik hem zo hoor en gebruik valt mij op dat ik deze overdrive ook de benaming treble boost zou geven.
    de peavey express 112 heeft een mooie fender like clean, maar die alpha overdrive voegt daar toch wel een bijna scherp klinkend hoog aan toe.
    Is niet zo gek, de 68n cap en 2k2 weerstand vormen een laag-af filter met een kantelfrequentie van 1064 Hz. Onmiskenbaar een treble-booster.

    In normale taal: de 68n cap en 2k2 weerstand zorgen ervoor dat het hoog en hoog-mid een boost krijgt t.o.v. het laag-mid en het laag. Het laag wordt verzwakt.

    Als je het hoog en hoogmid wilt verminderen kun je die 68n cap vergroten. Dan komt je laag en laagmid weer terug. Als je alleen minder tophoog wilt kun je ergens een cap vergroten die het hoog wegfiltert. Dat zijn de 220p en 1n caps.

  6. #616

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    zo ziet hij er nu uit en is gebouwd via deze layout

    https://tagboardeffects.blogspot.com...pha-drive.html

    als ik nu betreffende video beluister die er bij staat en ook deze
    https://youtu.be/L4DbHx4dd6o
    dan zit dat hoge er wel in
    Als je nou helemaal klaar bent is het je aan te raden om je pots te vervangen door een type waarbij de als niet van achteren maar van voren door de bushing wordt gestoken. Bij dit type is 1 keer met een voet op en knop trappen genoeg om het potmeterhuis uit elkaar te trappen. En dan gaat je effect ineens raar doen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #617
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Als je nou helemaal klaar bent is het je an te raden om je pots te vervangen door een type waarbij de als niet van achteren maar van voren door de bushing wordt gestoken. Bij dit type is 1 keer met een voet op en knop trappen geboeg om het potmeterhuis uit elkaar te trappen. En fan gaat je effect ineens raar doen.
    oftewel, i am flirting with disaster , (right now) ;-)



    er valt nog veel te leren voor mij m.b.t. pedaaltjes bouwen, maar het is zeker in tijden als deze waar we thuis meer bezigheid moeten zoeken een zeer leuke bezigheid.

    misschien dat er meer mensen hier op gitaarnet zijn die deze periode gebruiken om gitaren/bassen, versterkers en andere apparatuur weer op pakken om te spelen of te bouwen/tweaken

  8. #618
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Heee, die Molly Hatchet elpee staat hier in de kast!
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  9. #619
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Heee, die Molly Hatchet elpee staat hier in de kast!
    ooit gekocht om deze
    https://www.youtube.com/watch?v=r4NiW9QEgik

  10. #620
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Als je nou helemaal klaar bent is het je aan te raden om je pots te vervangen door een type waarbij de als niet van achteren maar van voren door de bushing wordt gestoken. Bij dit type is 1 keer met een voet op en knop trappen genoeg om het potmeterhuis uit elkaar te trappen. En dan gaat je effect ineens raar doen.
    Ben ook geen fan van die pots maar je kunt het 'soort van' beveiligen door de as net een milimeter te kort af te zagen voor je de knop erop zet.

    Dat afzagen van de as kun je overigens het beste doen voordat je gaat solderen en monteren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top