Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 52 van 64 EersteEerste ... 242505152535462 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 511 t/m 520 van 637

Discussie: Custom pedaaltjes

  1. #511
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Oh. Zo'n pistool met die witte staafjes die warm worden. Gewoon ledje op zijn plek zetten en rondom vastkliederen? Klinkt goed en zo'n pistool heb ik nog wel ergens liggen.
    wel het metaal/ondergrond even goed ontvetten evt beetje opruwen

  2. #512
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    bij de amber de sustainpot draden halveerd blijft zelfde effect. toch nog een goed bericht, de freekish alpha drive doet het inmiddels, dus tot nu toe 2 van de 3 projectjes werken

  3. #513
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    ik ga nu denk ik iets heel vreemds zeggen, maar sinds ik die 'verkeerd' gepoolde elco heb omgedraaid heb ik geen gitaar geluid meer ( hoe flubberig ook) maar dat oscilleren.
    jij noemt nu ook beveiliging tegen ompolen.
    kan het zijn dat juist die combi nodig is met de 100u om het te laten werken, maar gebruik je die 100u niet dat hij dan toch andersom moet?
    (ps, ben niet van plan batterijen te gaan gebruiken)
    Door het correct monteren van de elco heb je i.i.g. één probleem opgelost, dat de schakeling nu oscilleert
    betekent (slechts) dat er tenminste nog een foutje ergens zit... En nee, ergens ff een 100 uf 'droppen' gaat
    natuurlijk niet helpen. Verder, een 9 volt batterijtje zorgt er juist voor dat 'ompolen' niet mogelijk is, het
    clipje past immers maar op één manier. Als je een pedaal ook extern kunt voeden zit er (vaak) een diode
    als 'beveiliging' tegen het ompolen, net voor de schakeling. In dit specifieke geval D3 van het schema, maar
    nogmaals, deze zit dus (ook) niet op jouw boardje.

    Nevertheless, op basis van je metingen verwacht ik ook niet dat er iets mis is met de voeding, maar toch
    ergens een component fout of verkeerd om geplaatst, danwel een soldeerbaan (toch) niet geheel goed
    geïsoleerd, o.i.d.. Toch nog maar alles nog een keertje goed checken...

    Een laatste optie zou kunnen zijn, de verschillende stages individueel te controleren, zo kun je i.i.g. dingen
    gaan uitsluiten...
    Laatst gewijzigd door Dutch66; 3 oktober 2016 om 20:54

  4. #514
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    ik begrijp hieruit dat als je de draden beweegt dit invloed op het oscilleert zou hebben, maar volgens mij gebeurt dit niet bij mij.
    Je moet iig de bedrading die naar de potmeters gaan (uitgangen versterkertrappen) eens weg bewegen van de input-draad. Ik zie allemaal onafgeschermde draden, de input is vrij hoogohmig, dus een ongewenste terugkoppeling heb je zo.

    Wordt het daarmee niet minder, dan is er mogelijk iets op het board zelf aan de hand. Toch iets verkeerd geplaatst dan, want als je letterlijk de layout volgt die iedereen namaakt zou het toch normaal moeten werken.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #515
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    ik ga alles nog eens nalopen, ook nog eens kijken mbt de input en draden potmeters.
    maar ik neig ernaar gewoon deze nog eens overnieuw te doen.
    want wat heeft de verkeerd gepoolde elco eventueel voor schade opgeleverd aan andere componenten?
    daar kom je zo met alles op het board niet achter.
    trouwens er blijkt ook een bf256 te zijn met DGS layout, dat maakt het allemaal nog ingewikkelder
    http://english.electronica-pt.com/co...ence?ref=BF256

    misschien nog een optie om dit eerst nog te proberen

  6. #516
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    want wat heeft de verkeerd gepoolde elco eventueel voor schade opgeleverd aan andere componenten?
    Niks. Het gaat om C12 uit het schema. Daar loopt zo weinig stroom, zo snel gaat die elco zelf al niet stuk als je hem maar kort aangesloten hebt gehad, verder zou ik niet weten wat het in dat trapje zou moeten aanrichten. Pas als het electrolyt eruit komt en over de print lekt zal het wat doen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    trouwens er blijkt ook een bf256 te zijn met DGS layout, dat maakt het allemaal nog ingewikkelder
    http://english.electronica-pt.com/co...ence?ref=BF256

    misschien nog een optie om dit eerst nog te proberen
    Meet nu de FET er nog in zit nog eens de punten G, S en D t.o.v. ground. Staan daar nu wel 'normale waarden'?

    Verder is het genoemde idee om per trap even te 'tracen' wat er gebeurt wel een goeie. Gewoon even draadje 'volume 3' uit de layout van de print loshalen en met een condensatortje (b.v. 1uF elco'tje, min aan draadje) in serie 1 voor 1 de punten C (collectors) van de transistoren Q1 t/m Q3 beluisteren. Dus de plus van het condensatortje als probe. Zet de volumeregelaar niet helemaal open, dan knallen de vullingen niet uit je kiezen
    Laatst gewijzigd door Plant; 5 oktober 2016 om 16:52
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #517
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Niks. Het gaat om C12 uit het schema. Daar loopt zo weinig stroom, zo snel gaat die elco zelf al niet stuk als je hem maar kort aangesloten hebt gehad, verder zou ik niet weten wat het in dat trapje zou moeten aanrichten. Pas als het electrolyt eruit komt en over de print lekt zal het wat doen.



    Meet nu de FET er nog in zit nog eens de punten G, S en D t.o.v. ground. Staan daar nu wel 'normale waarden'?

    Verder is het genoemde idee om per trap even te 'tracen' wat er gebeurt wel een goeie. Gewoon even draadje 'volume 3' uit de layout van de print loshalen en met een condensatortje (b.v. 1uF elco'tje, min aan draadje) in serie 1 voor 1 de punten C (collectors) van de transistoren Q1 t/m Q3 beluisteren. Dus de plus van het condensatortje als probe. Zet de volumeregelaar niet helemaal open, dan knallen de vullingen niet uit je kiezen
    ach, waarom zou ik het niet proberen, leer er alleen maar van ;-).
    trouwens even een zijstraat.
    ik heb dit boostertje gemaakt die alleen maar een volume pot heeft.

    nu vond ik hier
    http://chasingtone.com/yourguitaramp...tone-controls/
    deze framus mid control

    kan je die met elkaar combineren of heeft zoiets geen zin?

  8. #518
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    kan je die met elkaar combineren of heeft zoiets geen zin?
    Of het zin heeft weet je achteraf precies te vertellen! Daarom kan het slim zijn dit op een breadboard te maken; kan je het weggooien van een printje/stripboardje schelen

  9. #519
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    ach, waarom zou ik het niet proberen, leer er alleen maar van ;-).
    trouwens even een zijstraat.
    ik heb dit boostertje gemaakt die alleen maar een volume pot heeft.

    nu vond ik hier
    http://chasingtone.com/yourguitaramp...tone-controls/
    deze framus mid control

    kan je die met elkaar combineren of heeft zoiets geen zin?
    Waarom niet? Ik vind het trouwens wel een vreemd boostercircuit. Ik heb hem even gegoogled, ik zie graag een schema

    http://www.gitarrebass.de/workshops/...an-zum-layout/



    Het signaal vanaf C2 naar de loper van de volumepot... Als je het volume dichtdraait sluit je het boosttrapje kort... Ik zou de 2 groen getekende draadjes op de potmeter even omwisselen voor een normale volumeregeling werking.

    Verder heb je 2 mogelijkheden:

    1) Je hangt de mid control gewoon achter de booster.

    2) Je plaatst de mid control voor de volumeregelaar. Dan haal je het groen getekende draadje los van de print en op dat printspoor sluit je de ingang van de mid control aan. De uitgang van de mid control gaat dan naar de volumepot.

    Bedenk wel dat het passief is, de mid control zal wat verzwakking geven en de regelaars beïnvloeden elkaar.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #520
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Krijg van dit topic zo'n zin om te klussen . Binnenkort maar eens solderen en hopelijk geen vragen hier. Het idee: een standaard Les Lius met op de zijkant een pot en miniswitch voor een super hard on. Deze komt in de behuizing, maar geheel voor de Les Lius zodat ik gitaren met minder output snel wat kan boosten . Normaal gebruik ik hier al een super hard on voor die alleen aan gaat bij de wat zwakkere gitaren. Leek me handig om samen in 1 doosje te hebben.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Status is ook een prikkel. Zo is de bullshit geboren .
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top