Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 64 EersteEerste ... 4121314151624 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 637

Discussie: Custom pedaaltjes

  1. #131
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 maart 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    5.517
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Il_Falco Bekijk bericht
    Wow, daar kan je van die vette racetype strepen op zetten!
    Ja is misschien een goed idee! hopelijk is die morgen binnen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Als -ie net zo hard kraakt en storingsgevoelig is als het bouwsel dat ik dit weekend heb gehoord kan ik me voorstellen dat -ie verkocht moet worden. Dingen bouwen is één ding, quality control en trouble shooting twee heel andere dingen.
    Hmm das jammer, heb je die van Rick gehoord?

    Ik ben echt zeer benieuwd naar de OCD + SHO van Harold!
    ----

    // City Of Life //

  2. #132
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    de zoo van Antwerpen
    Berichten
    3.814

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Als -ie net zo hard kraakt en storingsgevoelig is als het bouwsel dat ik dit weekend heb gehoord kan ik me voorstellen dat -ie verkocht moet worden. Dingen bouwen is één ding, quality control en trouble shooting twee heel andere dingen.

    Ik heb die getest en er was niets mis mee Jij zou als moderator beter moeten weten dat zoiets hier even op een forum te gaan verkondigen. De vibe zal hersteld worden zodat ie weer werkt zoals toen ik hem nog in handen had. De vibe die te koop staat werkt perfect. Moet ik misschien even een video maken voor je mijn naam weer door het slijk gaat halen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

  3. #133
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Tsja, sorry Valoosj, maar de vibe van Rick (die ik van het weekend ook getest heb), daar zat echt een rare kraak in als je speelde (op 18V nog wel!) en ook het feit dat hij nogal gevoelig is qua voedingen (niet alsin 18V nodig) is toch niet helemaal perfect...
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  4. #134
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Stop de mod-kaart maar weer heel gauw terug. Ik scheld je niet uit en ik reageer volledig on topic, niet in rood, etc. etc.Dit is een forum waar je niet verplicht bent tot louter lovende kritieken.
    Ik kan me, nu ik mijn post teruglees, wel voorstellen dat het schrikken is omdat de post niet strookt met alle voorgaande pagina's halleluja verhalen en alle veren in je kont maar het was voor mij ook nogal schrikken zondag. Die storende krakende én slechtst klinkende vibe die maar op één voeding kon draaien was de risée van de middag.
    Wat ik bedoel met quality control: bijvoorbeeld dingen uittesten in verschillende omgevingen, verschillende stroomvoorzieningen, verschillende gitaren etc. etc. Ook dát hoort erbij als je jezelf serieus neemt als pedalenbouwer. En als je afgeeft op Z Vex, dan doe je dat

    Kom op, schouders eronder, komt vast wel weer goed allemaal.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #135
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    de zoo van Antwerpen
    Berichten
    3.814

    Standaard

    Ik heb de vibe van Rick degelijk getest met verschillende gitaren en amps, met en zonder pedalen ervoor en erachter en hij deed het prima. Voedingen heb ik hier ook niet met hopen liggen, zeker niet op 18V dus ik kon het ook niet voorspellen dat de neovibe zo lastig is. Zoals ik al tegen Rick zei komt het allemaal wel in orde en ga ik zijn pedaal herstellen. Maar al dit gedoe erbij is echt niet nodig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

  6. #136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj Bekijk bericht
    Maar al dit gedoe erbij is echt niet nodig.
    Ik vind dat het wel meevalt, er is nog maar één pagina met negatieve reacties. Dat moet je kunnen hebben, toch? Je hebt al aangegeven dat je het pedaal/voedingsprobleem gaat fixen, dat is netjes. Maar dat wil niet zeggen dat wij niet eerlijk mogen zijn over het pedaal, toch?

    Het pedaal wil niet draaien op een voeding met geïsoleerde uitgangen, nou toen ik dat hoorde moest ik me wel ff achter m'n oren krabben. Daarbij kwam dat het pedaal gewoon niet klonk als een vibe. Meer als een krasserige transistor amp die aan het oversturen was, met een licht golfje..

    Je kan het als kritiek opvatten: Ik zou het zien als een aantal observaties van eerlijk mensen.

    Succes met debuggen!

    p.s. Ik vind in je sig-link dit:
    Achteraan zit een schuifschakelaar (met verklikkerled) waarmee je de lamp kan uitzetten, om tijdens een lange set zonder vibe het leven van de lamp te verlengen. Je krijgt er trouwens eentje extra bij.
    Betekend dit dat je ontwerp eigenlijk per definitie lampjes vreet? Da's ook niet handig..
    Laatst gewijzigd door Nielsje; 29 juli 2009 om 10:33

  7. #137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje Bekijk bericht
    Betekend dit dat je ontwerp eigenlijk per definitie lampjes vreet? Da's ook niet handig..
    Nee, niet vreet. Het blijft echter wel een ding met een gloeilampje die als gevolg van aan/uitschakelen slijten. Sneller dan wanneer hij altijd op een constante spanning zou draaien. Daarnaast zit het ding in een pedaal en zal dus meer schokken en stoten te verduren krijgen dan in een apparaat dat niet wordt verplaatst. Extra lampje en mogelijkheid tot aan/uit zijn dus prima toevoegingen.

    Het bovenstaand relaas komt echter wel overeen met mijn persoonlijke ervaringen met de Neovibe. Voor de compleetheid, een generalguitargadgets project dus. Ik heb er een jaar of 5 geleden es eentje gebouwd om een vergelijk te hebben met m'n Shin-Ei Resleytone die gaaf is maar duidelijk ouderdomsverschijnselen heeft. Het heeft me enorm veel moeite gekost om het ding aan het werken te krijgen en ook in "optimale" instelling vond ik em zwak en niet overtuigend, laat staan dat ik er een seconde over na zou denken om hem te verkopen. Als ik er zin in zou hebben zou ik er weer eens een gooi naar moeten doen, dit keer inclusief LDR matching. Net als bij fet gebaseerde phasers is verschil in het het weerstandsverloop een killer voor de diepte van een phaser en zal hij dus zwak en niet overtuigend klinken.

    Goeie, overtuigende vibes bouwen is gewoon lastig.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Nee, niet vreet. Het blijft echter wel een ding met een gloeilampje die als gevolg van aan/uitschakelen slijten. Sneller dan wanneer hij altijd op een constante spanning zou draaien. Daarnaast zit het ding in een pedaal en zal dus meer schokken en stoten te verduren krijgen dan in een apparaat dat niet wordt verplaatst. Extra lampje en mogelijkheid tot aan/uit zijn dus prima toevoegingen.

    Het bovenstaand relaas komt echter wel overeen met mijn persoonlijke ervaringen met de Neovibe. Voor de compleetheid, een generalguitargadgets project dus. Ik heb er een jaar of 5 geleden es eentje gebouwd om een vergelijk te hebben met m'n Shin-Ei Resleytone die gaaf is maar duidelijk ouderdomsverschijnselen heeft. Het heeft me enorm veel moeite gekost om het ding aan het werken te krijgen en ook in "optimale" instelling vond ik em zwak en niet overtuigend, laat staan dat ik er een seconde over na zou denken om hem te verkopen. Als ik er zin in zou hebben zou ik er weer eens een gooi naar moeten doen, dit keer inclusief LDR matching. Net als bij fet gebaseerde phasers is verschil in het het weerstandsverloop een killer voor de diepte van een phaser en zal hij dus zwak en niet overtuigend klinken.

    Goeie, overtuigende vibes bouwen is gewoon lastig.
    Kijk, als ik dat nou van te voren wist!

  9. #139
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    enne,
    als het geen 3 SHO's zijn... (ik zie toch echt 3 keer hetzelfde SHO circuitje achter elkaar (ok, minus de protectiezender*) waar zit het verschil dan wel?
    Plak maar eens 3 SHO's achter elkaar, gaat nooit klinken als een BoR. Komt doordat de frequentierespons van Marshall een beetje is nageaapt. Door de koppelcaps te verlagen, een hoogdoorlaatfiltertje na de eerste SHO en een toonregeling aan het eind klinkt het wezenlijk anders dan 3 SHO's. Ik heb de BoR laatst voor de grap eens door LTSpice gehaald en die liet overduidelijk geen lineair frequentierespons zien.
    pokkel'n

  10. #140
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    "naam door het slijk", "Al dit gedoe"... je krijgt voor het eerst negatieve kritiek op één van je bouwwerken. Zelf heb je er geen moeite mee om kritiek te hebben op Z Vex, maar je laat nu wel ongeveer hetzelfde incasseringsvermogen zien. Minus het schelden en bijbehorende verwijderde posts van Zach
    Ik sluit me daarover verder aan bij Nielsje, die het prima verwoordt.

    Wat D_H zegt is een specifiekere benadering van hetgeen ik probeerde te zeggen: vanaf een schema kunnen bouwen tot een werkend pedaal is een mooie prestatie, maar om een pedaal bij herhaling goed werkend en goed getuned (zoals in dit geval) te produceren, da's een heel ander verhaal. En op dat niveau zit je duidelijk nog niet. Dat geeft ook niet, maar dat hoeft ook niet met de mantel der liefde bedekt te worden. Zonder kritiek kom je geen stap verder.

    Dus krijg dat ding gewoon moddervet klinkend en kraakvrij en snoer ons de mond.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top