Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 64 EersteEerste ... 311121314152363 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 637

Discussie: Custom pedaaltjes

  1. #121
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    de zoo van Antwerpen
    Berichten
    3.814

    Standaard

    Zvex is zelf maar een kloner met zijn fuzz factory.

    QED:



    Estetisch gezien ben ik tegen 9V jacks die naar buiten steken. De ductape stoort niemand want je ziet het niet en het isoleert. SMD ben ik wel te lui voor.
    En het is ook een uitdaging om met normale componenten pedalen in deze behuizing te krijgen.
    Laatst gewijzigd door Valoosj; 27 juli 2009 om 20:08
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

  2. #122
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2007
    Locatie
    de zoo van Antwerpen
    Berichten
    3.814

    Standaard

    Soupero, dat schema klopt wel niet helemaal als je een perfecte clone wil.
    Kosten kan je makkelijk zelf berekenen op musikding en andere sites. Vergeet wel niet dat je wat materiaal nodig hebt om een pedaal te maken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

  3. #123
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 december 2008
    Locatie
    Neede
    Berichten
    174

    Standaard

    Een fuzz factory is gemakkelijker te maken dan veel andere pedalen.
    als je er zelf 1 wilt maken ben je max iets 45 euro kwijt ofzo. incl verzendkosten

  4. #124
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj Bekijk bericht
    @ Harold; geen verf? Verder echt mooi. Maar het kan altijd krapper
    Nou, tenzij je met SMD gaat werken krijg je een Ross phaser met extra phase stages echt niet in een kleinere behuizing!

    En verf? Neh, mij te veel moeite...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Paste ook gemakkelijk in een B behuizing maar dan zonder milieuargumentatie te moeten aandragen als smoes dat je de batterij er niet meer bijgefrommeld kreeg.
    Ach ja... Ik heb het sowieso niet op batterijen in pedaaltjes. Ze zijn altijd leeg als het net niet uit komt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joene20 Bekijk bericht
    He Harold! hoe is het met je nieuwste brouwsel!
    De Ross phaser? -> <-


    Hier overigens nog een zelfbouw OCD/SHO'tje met verf en zelfs met labels (Dymo )


  5. #125
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj Bekijk bericht
    Zvex is zelf maar een kloner met zijn fuzz factory.

    QED:


    Clone: imho niet; veranderde waarde(s) + toevoegingen in het circuit.

    Praktisch elk pedaal, elke versterker, etc. is wel te herleiden uit eerder/ander werk maar zodra je het iets anders doet vind ik het zelf geen "clone" meer.

    Nu de echte vraag: had jij het zelf kunnen bedenken?
    Als je het schema ziet denk je misschien van "o ja!" maar da's dus pas als jij het schema ziet. Hoog freestompboxes.org-gehalte..........................

  6. #126

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    Clone: imho niet; veranderde waarde(s) + toevoegingen in het circuit.

    Praktisch elk pedaal, elke versterker, etc. is wel te herleiden uit eerder/ander werk maar zodra je het iets anders doet vind ik het zelf geen "clone" meer.

    Nu de echte vraag: had jij het zelf kunnen bedenken?
    Als je het schema ziet denk je misschien van "o ja!" maar da's dus pas als jij het schema ziet. Hoog freestompboxes.org-gehalte..........................

    hmm Chris,
    Ja en nee,
    Vertel me het verschil tussen een fuzzface en een fuzzface met een extra driverstage ervoor. De originaliteit zit em dan toch behoorlijk in het besluiten het op de markt te gooien. Niet in het circuit.

    Daarnaast interesseert het me geen hol of het een clone is of niet. Ga je gang. Mij best. Creativiteit in het dimensioneren van het ding. Fine.
    Maar kom niet aanzetten met het verhaal dat je het ding helemaal zelf bedacht hebt en dat het onvergelijkbaar is met welk ander produkt dan ook. Er zijn talloze manieren om fuzzen te maken (en veel meer dan pushpull buizeneindtrappen) en de configuratie van een fuzzface is wel heel expliciet "dat ene circuitje". Idem voor de woolly mammoth, een fuzzface met een toonregeling erachter. Of de box of rock die zich terug laat vertalen naar 3 SHO's achter elkaar... Stacken van drivepedalen is zou oud als de weg naar rome en de stap om 3 drivepedalen achter elkaar in 1 doosje te planten... wow. Wat een originaliteit.
    Zvex Octane, een rechtstreekse ripoff van een Shin-Ei FY6 fuzz. Prima, maar kom niet aanzetten met het lulverhaal dat het fantastisch produkt aan je eigen brein ontschoten is of dat het idd van een apollo fuzz komt maar dat je het met Si i.p.v. GE transistoren doet (de FY6 is nooit gemaakt in een Ge versie)

    Als je het hebt over de originaliteit van Vex denk ik toch echt aan de seek wah en de probe (wah probe enzo) effecten. Daar heeft ie écht iets nieuws toegevoegd.
    En natuurlijk die kleutertekeningetjes waar gitaristen om onverklaarbare reden warm voor schijnen te lopen.

    En tenslotte Chris,
    wordt het hoog tijd dat je weer eens wat meer op FSB gaat rondkijken want je loopt blijkbaar met een wat vervormd/verouderd perspectief
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #127
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2008
    Locatie
    Bredene, België
    Berichten
    1.084

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht

    Hier overigens nog een zelfbouw OCD/SHO'tje met verf en zelfs met labels (Dymo )

    Wow, daar kan je van die vette racetype strepen op zetten!
    Gitaar: Fender '72 Dlx Gflake
    Amp: JCA 20H+24s
    Pedal: Ep - Pitchblack - Riot - Dl-8

  8. #128
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    hmm Chris,
    Ja en nee,
    Vertel me het verschil tussen een fuzzface en een fuzzface met een extra driverstage ervoor. De originaliteit zit em dan toch behoorlijk in het besluiten het op de markt te gooien. Niet in het circuit.
    Hoeveel knoppen heeft een fuzzface en hoeveel de fuzz factory?

    Daarnaast interesseert het me geen hol of het een clone is of niet. Ga je gang. Mij best. Creativiteit in het dimensioneren van het ding. Fine.
    Maar kom niet aanzetten met het verhaal dat je het ding helemaal zelf bedacht hebt en dat het onvergelijkbaar is met welk ander produkt dan ook.
    Eens
    Er zijn talloze manieren om fuzzen te maken (en veel meer dan pushpull buizeneindtrappen) en de configuratie van een fuzzface is wel heel expliciet "dat ene circuitje". Idem voor de woolly mammoth, een fuzzface met een toonregeling erachter. Of de box of rock die zich terug laat vertalen naar 3 SHO's achter elkaar... Stacken van drivepedalen is zou oud als de weg naar rome en de stap om 3 drivepedalen achter elkaar in 1 doosje te planten... wow. Wat een originaliteit.
    Niet mee eens, de SHO is een van de weinige pedalen die zijn overdrive puur en alleen haalt uit het oversturen van (Mos)fets, daarnaast zijn het niet 3 SHO's. Zo zou je 'wat een originaliteit' van iedere buizenpreamp met overdrive kanaal kunnen zeggen, je plakt drie of vier triodes achter elkaar en voila, iedereen weet dat het niet zo zit bij buizenamps en bij de BoR is dat ook echt niet zo. Het is een prima pedaal, alleen wat aan de prijs, maar kun je dat een ondernemer verwijten?
    pokkel'n

  9. #129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan Bekijk bericht
    Hoeveel knoppen heeft een fuzzface en hoeveel de fuzz factory?
    Je bedoelt,
    Ik vervang elke weerstand in een fussface door een pot en bij die die het meest extreem over de pis gaan laat ik dat zo als verkoopargument...

    wow..

    enne,
    als het geen 3 SHO's zijn... (ik zie toch echt 3 keer hetzelfde SHO circuitje achter elkaar (ok, minus de protectiezender*) waar zit het verschil dan wel?


    *Die zener dus,
    in de "early days" leverde Vex extra Fet's mee voor als je je fet opblies. In mijn optiek is dat geen service maar een kutontwerp waar een blije diy-er z'n probleem niet opgelost kreeg en maar een workaround verzon, laat staan origineel"... Basta.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  10. #130
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joene20 Bekijk bericht
    Valoosj, ik zie dat je de Neovibe verkoopt? ik dacht dat je die voor iemand had gemaakt?
    Als -ie net zo hard kraakt en storingsgevoelig is als het bouwsel dat ik dit weekend heb gehoord kan ik me voorstellen dat -ie verkocht moet worden. Dingen bouwen is één ding, quality control en trouble shooting twee heel andere dingen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top