Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 678
Weergegeven resultaten: 71 t/m 78 van 78
  1. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TIMBER Bekijk bericht
    Tja hoe meer ik op Gearslutz rondneus hoe dommer ik me voel haha. Maar goed ik denk dat ik de wand afwerk met 3 lagen gips. Maar wat raad jij aan als spouwbreedte om de steenwol in te hangen.. en hoeveel steenwol hang ik daarin. De afmetingen van de V zeg maar.
    Stel regel is dat een grotere spouw (en de WOL is onderdeel daarvan) beter ontkoppeld (en dus "isoleert"). Meer wol is beter, maar een luchtlaag om schimmel te voorkomen is uiteraard ook prettig.

    En nog even over de massa.. ik was van plan om de massa van de buitenwand te vergroten door tweelaags gipsblokken te plaatsen. Of is het beter om de massa aan de binnenzijde te vergroten gezien die nu kleiner is dan de buitenste..??
    -
    Hoe meer massa, hoe beter. En liefst aan beide zijde. Dus ja, ik zou zeker de buitenkant voorzien van massa nu je er nog goed bij kunt. Het is op niet erg als de ene M groter is dan de andere M. Het is simpel: meer is beter (in dit geval)
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

  2. #72
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2002
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    883

    Standaard

    Had ergens gelezen 20cm.. en dan 3x 5cm rockwool er tussen. Eén laag tegen de buitenste massa en twee lagen tegen de binnenste massa. Blijft er nog een ventilatie spouw van 5cm over. Wat de massa van de buitenwand aangaat die kan ik idd maar beter zo groot mogelijk maken nu ik er nog bij kan. Voor de rest de binnenkant dan afwerken met 2 a 3 platen gips van 12mm. Kan die massa altijd nog opvoeren.
    Gitaren zijn geen hobby maar een way of life

  3. #73
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2002
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    883

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Highway49 Bekijk bericht
    Zeg Timber, is er al iets bekend over wanneer er gebouwd gaat worden op die lokatie? Want ga je dat zelf doen of wordt dat gedaan voor je?

    Dan heb je namelijk nog alle tijd om een plan te bedenken toch? Al ben je trouwens al een heel eind rond nu...
    Ze beginnen volgende maand met de woning maar kan zo niet zeggen wanneer ze de garage plaatsen. Heb met ze afgesproken dat ze alleen het houten casco + betonvloer + dak met dakpannen neerzetten. Dan kan ik de rest zelf doen maarja wanneer ik daarmee los kan weet ik niet mede omdat ik in de nieuwe woning het sanitair en de keuken zelf ga plaatsen. En om ruzie met de rest van de familie te voorkomen zal dat eerst moeten gebeuren..
    Gitaren zijn geen hobby maar een way of life

  4. #74

    Standaard

    En als ze nu eens alleen de betonnen plaat voor je storten? (en laat er meteen een 15cm vloer in storten, bewapend.)
    Dan kun je ECHT helemaal los

    Ach, voordat je huis "redelijk" af is ben je toch een jaar verder... been there, done that. hah.
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

  5. #75
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2002
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    883

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roman Bekijk bericht
    En als ze nu eens alleen de betonnen plaat voor je storten? (en laat er meteen een 15cm vloer in storten, bewapend.)
    Dan kun je ECHT helemaal los
    Ja mar das om verschillende zaken helaas niet mogelijk.

    Ach, voordat je huis "redelijk" af is ben je toch een jaar verder... been there, done that. hah.
    Ja das denk ik nog positief voorgespiegeld..
    Gitaren zijn geen hobby maar een way of life

  6. #76
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2002
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    883

    Standaard

    Zeg Roman had hierop nog geen antwoord van je gehad..!?! Als je ff tijd hebt hoor..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TIMBER Bekijk bericht
    Had ergens gelezen 20cm.. en dan 3x 5cm rockwool er tussen. Eén laag tegen de buitenste massa en twee lagen tegen de binnenste massa. Blijft er nog een ventilatie spouw van 5cm over. Wat de massa van de buitenwand aangaat die kan ik idd maar beter zo groot mogelijk maken nu ik er nog bij kan. Voor de rest de binnenkant dan afwerken met 2 a 3 platen gips van 12mm. Kan die massa altijd nog opvoeren.
    Gitaren zijn geen hobby maar een way of life

  7. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TIMBER Bekijk bericht
    Zeg Roman had hierop nog geen antwoord van je gehad..!?! Als je ff tijd hebt hoor..
    Je had ook niets gevraagd
    Ik zou gewoon 1x10cm wol doen ipv 2x5cm. Het maakt overigens niet uit. De volume is belangrijk en hoe dat is opgebouwt is nie belangrijk nie (er vanuit gaande dat geen van de wol lagen een papier/plastic folie hebben). Het resulteert allemaal in 1 volume van minerale wol.

    Dus buitenmuur/5cmwol, 5cmlucht, 5cmwol/binnenmuur is meer dan prima. Je moet ook niet alle ruimte gaan "verspillen".
    Zo, nu maar weer's een andere "handtekening".

  8. #78
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2002
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    883

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roman Bekijk bericht
    Je moet ook niet alle ruimte gaan "verspillen".
    Eens en thanks..!!
    Gitaren zijn geen hobby maar een way of life

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top