Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2006
    Locatie
    NB
    Berichten
    1.285

    Standaard realistische prijs 80's Squier telecaster

    Al een tijdje ben ik op zoek naar een squier tele uit de JV, SQ, A of E-serie.

    Mijn vraag is wat vinden jullie nou een eerlijke prijs voor zo'n gitaar.
    In België had ik er een gevonden met een A-serienr., de verkoper blijft stug volhouden dat de gitaar uit de 60's-70's komt, en meent er 750 euro voor te moeten krijgen. Ik heb een bod gedaan van 375,-, met de mededeling dat de gitaar uit '84/'87 komt.

    De A serie tele die hier op gitaarmarkt staat precies hetzelfde, staat te koop voor (schrik niet) 850,- euro, staat ook op Speurders. Ik had contact met de verkoper opgenomen, en kreeg bericht dat een bod vanaf 500,- serieus genomen word. Ik heb 400,- geboden, en ik denk dat dat voor een A-tje een hele mooie prijs is.

    Vannacht op Ebay in de laatste halve minuut overboden op een SQ, mijn bod was 340,- Britse pond (zouden ook nog verz. kosten bij komen, vandaar dat ik wat lager ingezet had).

    Een tele met serienr. B****** (1986) voor $299,-, ook op Ebay, wou de verkoper niet "overseas" verzenden.

    Een E-serie op dezelfde veilingsite in de USA $350,-, maar daar kwam nog $160,- verz.kosten bij, waardoor niet interesant meer.

    Gisteren op Speurders een JV voor maar 300,- euro, maar die was héél snel weg.

    Zeer uiteenlopende prijzen dus, maar zit ik er nu zo'n eind naast of vragen sommige verkopers wel erg veel.

    Ik ben van mening dat een JV ong. 750 á 850 op zou moeten brengen, een SQ rond de 500,- en voor de overige (E, A en B) zo rond de 350,- al naar gelang de staat en org. van de gitaar.

    Ik wil er 400 (E,A) á 450 ( SQ) aan uitgeven, dus een JV valt af, een SQ zou met een beetje geluk moeten kunnen, maar ik denk dat ik in de E, A serie wel zou moeten kunnen slagen

    Wat denken jullie ervan?

    Mocht iemand er trouwens ergens een weten te staan, graag PB

    ( heb nog een SQ op het oog (vraagpr. 550,-))
    Laatst gewijzigd door spirit; 3 februari 2009 om 21:41

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 april 2003
    Locatie
    Hellevoetsluis
    Berichten
    943

    Standaard

    Blijven zoeken.....maar (en vat dit niet lullig op, zo bedoel ik het niet) waarom zou je zo'n smak geld uit willen geven aan een B-merk van een A-merk, zeker als je voor dat geld een nagelnieuwe gitaar kunt kopen????
    Such is life and it's getting sucher everyday.

    *SPAM* 100 watt plexi superlead PPMV in wit tolex te koop! PM voor info!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ijzerbroot1 Bekijk bericht
    Blijven zoeken.....maar (en vat dit niet lullig op, zo bedoel ik het niet) waarom zou je zo'n smak geld uit willen geven aan een B-merk van een A-merk, zeker als je voor dat geld een nagelnieuwe gitaar kunt kopen????
    omdat de japanse squiers uit die periode, gemaakt werden met usa fender onderdelen en erg goed in elkaar zitten, en naar verluid net zo goed zijn als een veel duurdere usa fender.
    en vergeet de vintage hype niet

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2006
    Locatie
    NB
    Berichten
    1.285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ijzerbroot1 Bekijk bericht
    Blijven zoeken.....maar (en vat dit niet lullig op, zo bedoel ik het niet) waarom zou je zo'n smak geld uit willen geven aan een B-merk van een A-merk, zeker als je voor dat geld een nagelnieuwe gitaar kunt kopen????
    Omdat ik meerdere gitaren uit dezelfde serienr's heb, alleen een tele ontbreekt nog. En net wat Wietse zegt, die oudere Jappen zijn gewoon hele goede gitaren.

    Maar goed, ondanks de "vintage" hype, zou een A series op dit moment echt 750 á 850 euro waard zijn?

  5. #5

    Standaard

    Music-Outlet-Shop (die van te dure gitaren op Ebay) heeft een '82 JV Jazz bas te koop ... 1493 euri ....

    Ik denk dat ik mijn squiertje nog maar even vasthoud.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spirit Bekijk bericht
    Omdat ik meerdere gitaren uit dezelfde serienr's heb, alleen een tele ontbreekt nog.
    je hebt vast nog geen E series powerstrat , zie sig.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2006
    Locatie
    NB
    Berichten
    1.285

    Standaard

    Music-Outlet-Shop is een verhaal apart, gitaren staan vaak maanden,(zoniet jaren)op Ebay, vaak in wisselende samenstelling. Vaak dezelfde gitaar met een ander slagplaatje of hals.
    Als je een mailtje stuurt en om meer foto's vraagt, geeft de verkoper niet thuis, of hij antwoord dat meer foto's niet mogelijk zijn omdat zijn gitaren in een of ander pakhuis liggen. Prijzen lijken ook helemaal nergens op, imo véél te duur.

    Maar goed, ik ben benieuwd, misschien moet ik mijn prijs wel bijstellen.


    @ Wietse, nee een powerstrat heb ik nog niet, en hij staat ook niet op mijn verlanglijstje

  8. #8

    Standaard

    Een tele lijkt mij veel minder gemakkelijk te vinden: ik zie genoeg strats, maar tele's uit die periode worden niet veel aangeboden. Ik vermoed dat er veel minder van gemaakt zijn?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2006
    Locatie
    NB
    Berichten
    1.285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zeppo Bekijk bericht
    Een tele lijkt mij veel minder gemakkelijk te vinden: ik zie genoeg strats, maar tele's uit die periode worden niet veel aangeboden. Ik vermoed dat er veel minder van gemaakt zijn?
    Er zijn er genoeg als je goed zoekt:
    http://www.kapaza.be/detail/14881885/ (adv is inm. aangepast zie eerste post)

    http://www.speurders.nl/overzicht/sq...d&q=telecaster

    http://www.speurders.nl/overzicht/ma...d&q=telecaster

    http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?...m=280306977921

    http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?...m=220343732290

    http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?...m=140294708145 (is een Koreaan, wel op geboden, maar niet te veel omdat ik ook al op andere gitaren had geboden)

    http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?...m=110333926019

    En dat is maar een kleine greep uit wat ik de laatse tijd heb gevolgd
    Laatst gewijzigd door spirit; 3 februari 2009 om 21:36

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Ik heb een E-serie strat staan en niet voor niets. Vergeleken met een `97 strat ( USA standard) klinkt deze Jap stukken beter. Hij zit beter in elkaar en is perfect afgewerkt. Ik heb diverse strats en tele`s , zowel Fender als Squiers ,dus weet uit ervaring het een en ander.
    Als je absoluut een Squier zoekt , neem dan de tijd. Het is geen kunst een willekeurige axe te kopen. Het is de kunst er een te vinden die origineel is. De eerste series werden gemaakt met zeer goed materiaal. De zadels en tremeloblokken zijn goed en die werden op latere series al snel vervangen door Pingstyle nock-off`s.
    Als je niets geeft om series , kijk dan ook eens naar Protones of Silver Series. Na het verwijt van mindere kwalitet door steeds meer bezuinigen werd het tijd om de Koreanen te laten zien waar ze ook al weer goed in waren in Japan. Ik heb een Siver Series tele staan die akelig goed is. De mooiste ( vind ik ) zijn de Telecaster Thinlines in rood. Dat worden de Bordello`s genoemd.....
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top