Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Draadloos probleem

  1. #1

    Standaard Draadloos probleem

    Hey allemaal,
    ik heb al een tijdje een sennheiser ew100 wireless en op het moment dat mijn receiver geen signaal ontvangt krijg ik kick ass white noise als output! Hartstikke leuk, maar niet echt de bedoeling.
    Voor zover ik het me kan herinneren heeft hij dit vroeger nooit gedaan, tenzij ik toen altijd eerst de receiver uitschakelde...
    Iemand enig idee wat dit veroorzaakt? Ik heb verschillende kanalen geprobeerd.

    Daarnaast ben ik bezig om over te stappen op een rack en ik wil hem hier graag in gaan bouwen. Ik heb erop gezocht en onderstaande foto gevonden, maar ik was te snel dus ik weet niet meer wie de eigenaar hiervan is anders had ik wel een pb gestuurd.
    http://img292.imageshack.us/img292/1...terfaceks1.jpg

    zijn hier standaard dingen voor te krijgen (niet al te duur) of kan ik beter zelf aan de slag met een bestaande 19" plaat, een boor en wat fantasie?

    Groet,
    Rik
    Laatst gewijzigd door (V)etallica; 2 februari 2009 om 21:32

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door (V)etallica Bekijk bericht
    Hey allemaal,
    ik heb al een tijdje een sennheiser ew100 wireless en op het moment dat mijn receiver geen signaal ontvangt krijg ik kick ass white noise als output! Hartstikke leuk, maar niet echt de bedoeling.
    Voor zover ik het me kan herinneren heeft hij dit vroeger nooit gedaan, tenzij ik toen altijd eerst de receiver uitschakelde...
    Iemand enig idee wat dit veroorzaakt? Ik heb verschillende kanalen geprobeerd.

    Daarnaast ben ik bezig om over te stappen op een rack en ik wil hem hier graag in gaan bouwen. Ik heb erop gezocht en onderstaande foto gevonden, maar ik was te snel dus ik weet niet meer wie de eigenaar hiervan is anders had ik wel een pb gestuurd.
    http://img292.imageshack.us/img292/1...terfaceks1.jpg

    zijn hier standaard dingen voor te krijgen (niet al te duur) of kan ik beter zelf aan de slag met een bestaande 19" plaat, een boor en wat fantasie?

    Groet,
    Rik
    Kun je gewoon van Sennheiser bestellen. Zou ik ook doen, want je moet van de antenneaansluiting achter naar voor, daar heb je fatsoenlijke kabel en pluggen voor nodig. Kostte mij destijds iets van 60 euro of zo.
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  3. #3

    Standaard

    Hey Morris,
    bedankt, ik heb inderdaad een adapter gevonden. Blijkbaar heeft het zelfs een naam: sennheiser GA 2.
    Ze zijn voor rond de 35 wel te koop alleen zitten de verloopkabels voor de antennes niet erbij. Wederom is voor deze kabeltjes een naam: AM2, maar deze kosten meer dan 45 euro. Een beetje veel dunkt me?
    Heb jij deze erbij bestelt? Of heb je een beter alternatief?
    (Losse onderdelen kopen en solderen kan natuurlijk altijd, maar ik bedoel meer een complete set en dan niet van sennheiser... kan vast goedkoper?)

    Groet,
    Rik
    Gibson LP Studio / '86 Jackson RR1 SD USA (blanke lak) / Ibanez RX (fout rood) / Gitaarluit
    Mesa Boogie Quad --> G-Major --> Peavey Classic 50/50 --> Marshall 1960A

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Ik heb zelf een keer met een 19" blindplaat, 2 chassis delen en 1 (hele) oude coax netwerk kabel mijn ew100 g2 opgehangen! Ik had wel een probleem met de aarding icm mijn G-Major, dus had 'm volledig moeten isoleren om van de brom af te komen.

    Ik heb nu een X2 Dus voor mij nooit meer een Sennheiser!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door (V)etallica Bekijk bericht
    Daarnaast ben ik bezig om over te stappen op een rack en ik wil hem hier graag in gaan bouwen. Ik heb erop gezocht en onderstaande foto gevonden, maar ik was te snel dus ik weet niet meer wie de eigenaar hiervan is anders had ik wel een pb gestuurd.
    http://img292.imageshack.us/img292/1...terfaceks1.jpg

    zijn hier standaard dingen voor te krijgen (niet al te duur) of kan ik beter zelf aan de slag met een bestaande 19" plaat, een boor en wat fantasie?

    Groet,
    Rik
    Dat rack in die link is van mij Rik.
    De 19" bevestiging is destijds door een kennis voor me gemaakt.
    Ook ik vond de prijzen schrikbarend t.o.v. het materiaal, vandaar deze BYO rackmount oplossing.
    Gear:
    Amp: Koch Multitone II (100w 2x12")
    Rack: GCX / G-Major / Boss OD-1 / CS-3 / CE-3 / Bad Monkey / Sennheiser EW172
    Pedalboard: Ground Control Pro / EB6166 / Cry Baby Wah
    Guitars: Standard u.s.a. Strat / Tele Deluxe Plus / Yamaha APX-5

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2008
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    929

    Standaard

    die kabeltjes kan je gewoon bij conrad bestellen voor een paar euro, sennheiser set je af met dat eigen merk spul. Ik heb merkloos spul gekocht en dat werkt prima storingsvrij.

    Die blindplaat wel even goed checken, ik heb hier bij zelfknutseldingen wel eens het een en ander gelezen over aardingsproblematiek daardoor.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    296

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door (V)etallica Bekijk bericht
    Hey allemaal,
    ik heb al een tijdje een sennheiser ew100 wireless en op het moment dat mijn receiver geen signaal ontvangt krijg ik kick ass white noise als output! Hartstikke leuk, maar niet echt de bedoeling.
    Voor zover ik het me kan herinneren heeft hij dit vroeger nooit gedaan, tenzij ik toen altijd eerst de receiver uitschakelde...
    Iemand enig idee wat dit veroorzaakt? Ik heb verschillende kanalen geprobeerd.
    Rik
    Volgens mij kun je op de ontvangen een soort ruisonderdrukker inschakelen.
    Als ik het mij goed herinner kun je dat doen met 'Squelch'. Deze kun je dan op -5 db zetten. Als de zender dan uitvalt hoor je niets ipv ruis.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MSNL Bekijk bericht
    Volgens mij kun je op de ontvangen een soort ruisonderdrukker inschakelen.
    Als ik het mij goed herinner kun je dat doen met 'Squelch'. Deze kun je dan op -5 db zetten. Als de zender dan uitvalt hoor je niets ipv ruis.
    Kijk es aan, volgens mij heeft het geholpen (heb even geen versterker om echt uit te proberen, maar volgens mij geeft hij 0 output level aan)
    Vast een keer per ongeluk gewijzigd... denk ik

    Bedankt in ieder geval!

    Ik ben nog even aan het rondkijken voor die kabeltjes en dan gaat hij het rack in

    Groet,
    Rik
    Gibson LP Studio / '86 Jackson RR1 SD USA (blanke lak) / Ibanez RX (fout rood) / Gitaarluit
    Mesa Boogie Quad --> G-Major --> Peavey Classic 50/50 --> Marshall 1960A

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top