Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2008
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    929

    vraagje PA + in-ear vragen / tips

    Ola

    We willen met de band over gaan op in-ear, wie kan ons helpen want we zijn geen van allen op de hoogte van de te ondernemen stappen met onze huidige setup.

    We hebben een Yamaha EMX5000 20 kanaals powered mixer met 2 monitor groepen. 2 powered monitors en 1 passieve.
    Van die 20 kanalen gebruiken we
    3 x zang
    5 of 7 x drums
    2 gitaar
    1 bas

    Daar begint ons probleem dus, hoe kunnen we extra monitorgroepen krijgen, los tafeltje waar alle losse kanalen ingaan en dat vervolgens doorsturen naar in-ear ontvangertjes ? (wordt ws sennheiser of shure spul)


    Ok... hoop vragen, hoop dat er antwoord op komt, als er iets onduidelijk is verduidelijk ik het graag !!

  2. #2

    Smile

    De mooiste oplossing is een aparte monitortafel, A&h Mixwizard monitor voldoet ons uitstekend. 6 stereomixen. De "statische" musici kunnen bedraad naar een eenvoudige koptelefoonversterker met daaraan hun in-ear. De wat bewegelijkere musici dan wireless, dan wel met sennheiser of shure. Gebruik zelf de sennheiser, kost wat maar dan heb je ook wat. Je signalen kan je gewoon splitsen, 1 naar de zaal andere voor monitor. Wil je dit goed doen dan kost het wel een paar centen . Wat is je budget ongeveer?
    Fender Stratocaster/PEAVEY Classic 30 Head/ Box of Doom/Boss GT10/Blackstar HT drive/Line6 Relay G90

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2008
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    929

    Standaard

    Budget voor de inears moet elk bandlid zelf regelen, qua benodigd bandspul (evt mixer of andere spullen los van de in ear sets) hebben we besloten 2 gages apart te zetten (1000/1200 eur)

  4. #4

    Standaard

    Beetje off topic mss,
    maar mag ik vragen waarom?

    (ken een coverband die er weer van afgestapt is wegens toch niet echt praktisch daarom)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2008
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    929

    Standaard

    gehoorbescherming.... simpele reden. Plus dat ons on stage volume zo hard gaat in kleinere kroegjes (voor een groot deel om boven onze drummer uit te komen) dat het op het podium niet leuk meer is, en het publiek wegdeinst voor het podium.

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Als je zachter wilt (moet), is de beste optie gewoon zachter spelen. Niet allerlei kunstgrepen verzinnen om degene(n) die 't verrot(ten) om dat tandje terug te gaan tegemoet te komen.

    Als de drummer de aanstichter is van het kwaad, kan je ook 'ns naar ZIJN spullen (bovenvellen) en wil om aan te passen kijken ipv de hele band aan te passen aan wat je eigenlijk dus gewoon te hard vindt.

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Ben het met pimmetje eens, je gaat nu aan symptoombestrijding doen en doet niets aan de oorzaak van het probleem. Soort van aspirine tegen een hangover. Minder zuipen doet wonderen in zo'n geval.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  8. #8

    Standaard

    Kom op jongens, iedereen weet dat er een spanningsveld is tussen enerzijds:
    -lekker spelen met een lekkere sound op lekker volume
    en anderzijds: een volume dat acceptabel is voor de eerste rij publiek, en je oren.

    En het is niet altijd zo simpel om te zeggen hup het moet maar zachter.

    Maar als het probleem dan gehoorbescherming is, waarom dan niet simpelweg een set goede oordoppen? (exinore) Wij gebruiken ze ook en als je er aan gewend bent dan is het heerlijk, ik zou niet meer zonder willen. Dempt voldoende, maar je hoort nog genoeg om ook een beetje achtergrondzang te doen.

    Andere band die ik ken had eerst ook in-ear.
    Zijn nu toch teruggegaan naar monitoren en oordoppen. Zelfs de zanger.

  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mbakker75 Bekijk bericht
    En het is niet altijd zo simpel om te zeggen hup het moet maar zachter.
    In mijn ervaring wel. Mensen die altijd dronken en snoeihard speelden kunnen vaak als ze op een bedrijfsfeestje bij hun eigen werkgever een keer gestrikt zijn als bandlid plots nuchter en zacht spelen .

    Natuurlijk zit er wel een lol-variant aan om soms ff lekker te kunnen beuken. Maar als je spullen moet gaan kopen omdat het beuken echt nadelige gevolgen gaat hebben, ben je misschien niet op de juiste weg. Je gaat dan spullen kopen om je andere spullen niet te hoeven horen .

    Die exinores gebruik ik overigens ook naar tevredenheid in een band die maar niet zachter wil. Na een wen-periode wil je idd niet meer zonder die dingen bij zo'n lawaai-band. Is zeker een goed alternatief.
    Sowieso ideaal om te hebben. Ik ga ook niet zonder dempers naar een bandje meer luisteren... je wordt er snel genoeg een ouwe zeikerd van .

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 augustus 2008
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    929

    Standaard

    Ik was niet 123 op zoek naar de discussie 'dan moeten jullie zachter spelen' en doppen heb ik al in. We zijn allemaal muzikanten en degene die vaak live spelen weten nou eenmaal hoe het werkt.

    Eigenlijk is het heel simpel, we spelen vaak, en altijd zonder geluidsman, en willen wat meer controle over de sound in verschillende tenten, met name kleinere of grotere podia maakt veel uit qua monitoring. En aangezien de meeste kroegen ruimte verkiezen boven podia sta je nou eenmaal dicht op je gear en drums.... en In ear zorgt er voor dat je altijd dezelfde monitormix hebt en makkelijk zelf kan bepalen wat je wil horen.... simple


    geen kritiek maar ik zou het op prijs stellen als we hier niet in een discussie belanden anders dan het onderwerp.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top