Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...ls&id=7807

    kwam ik net tegen op gitaarmarkt, apart model? Is het eigelijk wel een Gibson?

    specs: donkere Houtkleurige body met binding, LP standard neck, 2 slanted dog ear P90s, 4 pots?, meerdere schakelaars?, afwijkende slagplaat?, single cut away, tune o matic brug.

    Ik heb zoiets nog nooit eerder gezien.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-03-15 12:26 ]</font>

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2002
    Locatie
    den haag
    Berichten
    649

    Standaard

    lijkt op een framus

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Ik heb geen verstand van framus, hebben die ook van die headstocks? Want de headstock op die LP ziet er behoorlijk gibson achtig uit.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 maart 2002
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    784

    Standaard

    volgens mij staat er gewoon gibson op

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2001
    Locatie
    Uden
    Berichten
    597

    Standaard

    Dat is wel een erg elitaire gitaar

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Hij staat ook op Marktplaats, daar staat -ie ook aangeduid als Gibson, maar vreemd is -ie zeker. Die 4 pots op een rijtje zien er heel vreemd uit en die dog-ears lijken ook shuin te staan à la Danelectro.

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Ik heb ooit op zo'n soort Ibanez gespeeld... een Les Paul Recording, maar dan dus niet de echte. Die schuin staande hums zijn me bij gebleven, maar ik meen me ook te herinneren dat de knoppen er iets anders op zaten.

    Met enig zoekwerk op Les Paul Recording kwam ik op:
    http://www.guitarpedalarchive.com/gibsonguitararchive/content/Early%2070's%20Gibson%20Les%20Paul%20Recording.htm

    Daar staat een verhaaltje over 't apparaat en de knoppen zitten er idd anders op, dus zal Ibanez dat toen ook wel gedaan hebben :grin:. Ook staat er wat over de voorgangers van deze gitaar: de LP Personal en LP Professional. Deze werden in 1978 niet meer gemaakt, dus die zijn 't niet.

    Op Harmony Central staat ook iets over een LP Custom Recording, maar jammer genoeg geen afbeelding... ik denk dus dat 't wel daar in de buurt zal zitten...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 februari 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    165

    Standaard

    Klopt: is een LP-recording. Door meneer Les Paul veel gebruikt vanwege de PU's die erin zitten. Is op zich een redelijke zeldzaam beestje, zeker omdat je ze in Nederland niet veel tegenkomt. Is een errug veelzijdige gitaar maar met voldoende brul voor het Gibson effect.

    Greetz, Martino!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Als je goed kijkt zie je dat de knoppen indeling bij beide gitaren verschillend zijn, zijn het dan andere versies van de LP recording of andere gitaren?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Yup, dit is een Les Paul Professional, een recording met actieve electronica (De recording was passief)

    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...category=38086


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top