Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Invoeren gitaar vanuit Engeland

    Hallo,

    omdat het Engelse pond op dit moment gunstig staat ten opzicht van de Euro, wilde ik in Engeland een USA Fender standard strat (incl.case) kopen.
    De prijzen in Euro's omgerekend liggen zo rond de 800 Euro icl. VAT (btw) tegen 1050 euro in Nederland..

    Volgens mij bestaat er zoiets als vrij handelsverkeer tussen Engeland en Nederland, maar zeker weet ik het niet.

    Vraag: Als je dus een gitaar koopt incl. VAT, moet je dan invoerrechten betalen?

    gr Henri

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    368

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Altijd leuk Bekijk bericht
    Hallo,

    omdat het Engelse pond op dit moment gunstig staat ten opzicht van de Euro, wilde ik in Engeland een USA Fender standard strat (incl.case) kopen.
    De prijzen in Euro's omgerekend liggen zo rond de 800 Euro icl. VAT (btw) tegen 1050 euro in Nederland..

    Volgens mij bestaat er zoiets als vrij handelsverkeer tussen Engeland en Nederland, maar zeker weet ik het niet.

    Vraag: Als je dus een gitaar koopt incl. VAT, moet je dan invoerrechten betalen?

    gr Henri
    volgens mij hoef je geen invoerheffing te betalen, omdat engeland en nederland beide deel uitmaken van de EU. dus vrije handel.

    daarnaast is dit de verkeerde plaats om deze vraag te posten.

    beter zou hier zijn:
    http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?f=15

    al denk ik dat je hier sneller antwoord zou krijgen :
    http://www.gitaarnet.nl/forum/forumdisplay.php?f=10

  3. #3

    Standaard

    Bij aankopen in de EU moet je de nationale BTW tarief van het land van afkomst betalen. Goederen komend uit een EU-lidstaat gaan hier niet langs de douane en wordt in verband met het vrije verkeer van goederen geen invoerrechten en BTW over geïnd. Bent je een bedrijf (importeur) dan hoeft er ook geen nationale BTW over geheven te worden.

    Cees

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    ideetje

    Dit hoort niet in Algemeen, kijk even bovenaan naar wat de bedoeling is hier.
    Antwoord is al gegeven en er zijn al diverse topic over, deze gaat dicht.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top