Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 39 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 384

Discussie: Stonebeat TCB Tele

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Hey Luke,
    Wat een mooie vergelijkingstest! Daar kan ik wat mee. Mijn dank is groot!
    Fijn! Ik kan ze van harte aanraden. Prima pickups met echt een lekkere Tele-sound!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  2. #22

    Standaard

    waar staat TCB voor? Taking Care of Business?

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    waar staat TCB voor? Taking Care of Business?
    Ik moet er nog wat moois op verzinnen, Harry. TCB is idd Elvis' Taking Care of Business. M'n eerste idee was TLC, Tele Copy/Tender Loving Care. Maar er bestaat al 'n TLC Tele en ik vond TCB er beter bij passen.
    Suggesties zijn welkom; voorlopig betekent het niet meer dan TCB
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  4. #24

    Standaard

    Zo, de pups zijn besteld. Alsmede wat andere benodigheden, zoals fretdraad; dat heb ik nu maar eens op rol besteld (dunlop 6000), 13 meter voor 45 euro en dat is toch wel een heel andere prijs dan 5 euro voor 60 cm

    Ik heb ook maar eens een handjevol degelijke outputs besteld. Die dingetjes van de elektronicaboer zijn echt helemaal niks. Twee, drie keer ertegenaan tikken terwijl de plug erin zit en ze vallen uit elkaar, echt waar! Totale rotzooi, en dan had ik nog de metalen ipv plastic gekocht.

    En hoera, de btw over het afgelopen kwartaal is weer gedeclareerd dus ik kan me weer helemaal verliezen in echt belangrijke dingen, zoals het bouwen van gitaren
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    ben benieuwd heb je vorige projecte nemt veel plezier gevolgd.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    wat betreft het uitprinten, een valkuil bij windows is dat je printerdriver de optie heeft om de afbeelding te schalen naar papierformaat.
    dus de tip die ik kan geven is dat je voordat je de foto of tekening opent je printer instelt met de correcte marges die die aan kan en het schalen uit vinkt.
    dan pas je bestand openen.
    Dank Hops,
    Maar ik denk niet dat daar het probleem zit. Mijn deelafdrukken hadden het formaat 18x25, dat valt op elke printer binnen het afdrukbare gebied van een A4-tje. De schaaloptie ken ik, en die staat uiteraard niet aangevinkt.

    Het maakt niet uit, ik red me zo wel; handwerk.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Ik heb ze in mijn tele zitten! Check: http://nl.youtube.com/watch?v=c-NHa9jEi9o
    Dit is idd een zeer mooie vergelijkingstest. Leuk dat je er de tijd voor neemt! Vooropgesteld dat de opnames identiek zijn verlopen natuurlijk (settings mix, positie mic,...).
    Maar als ik eerlijk ben vind ik de stock pups beter klinken; meer diepgang en karakter en toch onmiskenbaar tele.
    Just my 2 cents...

    Maar je spel is wel dik in orde!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    om een tekening in een gedeelte krijgen heb ik op internet een cad-file gedownload, ben toen naar een bedrijf toegestapt met een plotter en die jongens hebben volledig gratis de hele mikmak uitgeprint op a0. stelde voor die gasten niets voor. ik ben er nog over aan het denken om de mallen uit aluminium te laten laseren. ik moet nog nagaan wat mij dat kost.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pim raaijmakers Bekijk bericht
    om een tekening in een gedeelte krijgen heb ik op internet een cad-file gedownload, ben toen naar een bedrijf toegestapt met een plotter en die jongens hebben volledig gratis de hele mikmak uitgeprint op a0. stelde voor die gasten niets voor. ik ben er nog over aan het denken om de mallen uit aluminium te laten laseren. ik moet nog nagaan wat mij dat kost.
    bij ons in de buurt ben je gauw al 10 euro opstartkosten kwijt.
    wel is er een trappen fabriek die geloof ik voor 30 euro een body uitfreest, dus ook een mal denk ik.
    dus kijk in de buurt eens rond of er een fabriek is die met cnc frees machines werkt en het ook doen wil voor een bepaalde vergoeding

  10. #30

    Standaard string through of toploader

    Even heel wat anders. Ik heb al een hele tijd het idee dat 'n 'echte' tele vanaf de achterzijde van de body besnaard wordt, string through dus; en dat dat een effect heeft op het geluid.

    Al zoekend lees ik nu op tdpri dat het eigenlijk helemaal niet uitmaakt en dat Fender in de late jaren '50 zelf tele toploaders produceerde; dat laatste vooral uit overwegingen van productiegemak en kosten, vandaar dat de toploader een cheapo image heeft gekregen. Menige kenner meent dat dat ten onrechte is. Het enige echte verschil is, naar verluidt, dat bends met een toploader ietsje makkelijker gaan, niet omdat de feitelijke snaarspanning lager is maar omdat je iets minder metaal hoeft op te rekken.

    Zou het net zo'n mythe zijn als het verschil tussen bolt-on, fixed-neck en neck-through?

    Als het niet uitmaakt, laat ik mijn brug zoals die is: toploader. Scheelt een hoop werk en qua gebruiksgemak vind ik string-through een klote systeem.
    De gitaren die ik zelf tot dusver heb gemaakt, zijn ook allemaal toploaders en ik heb echt niet het gevoel dat ze daardoor iets missen.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top