Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 29 van 39 EersteEerste ... 192728293031 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 281 t/m 290 van 384

Discussie: Stonebeat TCB Tele

  1. #281

    Standaard

    De output plate is een feit. Wel een vierkant plaatje, wel gebogen, alleen geen hout maar aluminium (vanwege het maakgemaak en de stevigheid):

    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  2. #282
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    De output plate is een feit. Wel een vierkant plaatje, wel gebogen, alleen geen hout maar aluminium (vanwege het maakgemaak en de stevigheid):

    heel stijlvol!

  3. #283

    Standaard

    Ik heb het knoppenprobleem op mij bekende en beproefde wijze aangepakt, hout; ik geloof dat ik de methode zelfs nog iets heb weten te verbeteren.



    Laatst heb ik hier ergens iets gelezen dat me de inspiratie bood: ik heb een plankje op mijn boorkolom vastgezet en daar met een speedboor een gat zo groot als de knoppen (22 mm) ingeboord; vervolgens daar de knoppen ingezet en met een andere boor het gat gemaakt, zonder de grondplaat te verplaatsen.



    Nu nog een geschikte afwerking. Ik wil het simpel houden; twijfel tussen blank aflakken of zoals de slagplaat.
    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 10 maart 2009 om 20:03
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  4. #284
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    Moet je er niet ook weer bijvoorbeeld zo'n aluminium topje op maken, op die draaiknoppen?
    Of juist een klein strookje aluminium op z'n kant inleggen in de draaiknoppen (zo lang als de halve diameter, dus dat is dan een positiebepalend streepje)?

    Je bent immers erg handig met aluminium (serieus!) :-)
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  5. #285
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    clevere truuk om dat gat in de knop te centreren. wilde nog vragen hoe je die knoppen zo mooi rond had gekregen (moeilijk!) maar herinner ik me dat je een ronde stoelpoot in mootjes hebt gehakt?

    knoppen passen heel goed bij de rest

  6. #286

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    =wilde nog vragen hoe je die knoppen zo mooi rond had gekregen (moeilijk!) maar herinner ik me dat je een ronde stoelpoot in mootjes hebt gehakt?

    knoppen passen heel goed bij de rest
    Ronde knoppen kun je natuurlijk ook maken met een proppenboor, stoelpoot afzagen kan ook

  7. #287
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2007
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    2.331

    Standaard

    ...of frezen met een mal + kopieerring. Dan kun je zelfs eerst nog wat verschillende houtsoorten lamineren zodat je bijvoorbeeld ringen krijgt in je draaiknop
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

  8. #288

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cocobolo Bekijk bericht
    ...of frezen met een mal + kopieerring. Dan kun je zelfs eerst nog wat verschillende houtsoorten lamineren zodat je bijvoorbeeld ringen krijgt in je draaiknop
    Niet aan gedacht, maar dat kan idd ook nog

  9. #289

    Standaard

    Tjee, wat een goede knoppen-ideeën allemaal! Dat ga ik serieus allemaal even in laten werken.

    @ Barno: het is een beuken ronde stok uit de bouwmarkt. Ik heb voor hetzelfde doel ook nog een oude bezemsteel klaar staan, maar die is wat dik voor dit project. De 22 mm die ik nu heb zijn zelfs al wat veel voor een tele.

    Ronde stoelpoot kan natuurlijk ook. Misschien wat lastig, maar misschien ook juist leuk als die toevallig wat taps toeloopt.

    Voor zover ik weet, heb ik geen proppenboor; maar nu ik dit hier lees, wil ik er wel een hebben. Maar eerst zoeken. Ik koop wel eens van die koffers in de aanbieding vol met vanalles en nog wat dat je in een boor kunt steken. Misschien heb ik er wel gewoon een liggen.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  10. #290

    Standaard

    Ziet er echt geweldig uit allemaal, Aaron! Ik krijg, nu ik dit zo zie, zelf al zin om eens zo een Tele te maken. (*Denkt al aan een volgend zelfbouwproject*)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top