Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 39 van 39 EersteEerste ... 29373839
Weergegeven resultaten: 381 t/m 384 van 384

Discussie: Stonebeat TCB Tele

  1. #381

    Standaard

    Zou juist niet iets glimmends doen. De hele gitaar heeft meer een 'mat' (niet glanzend) uitstraling. Kan me van vroeger een live tv optreden van Ultravox waar alle gitaren een matte grijze kleur hadden. Dit doet me een beetje daaraan denken, maar dan meer met een 'oud hout' look. Heeft wel wat Logo misschien brandmerken?

    En please, geen opgeschroefd logootje. Gretsch deed het geloof ik ook, maar ik moet dan gelijk aan Stagg denken.

  2. #382

    Standaard

    Hi A
    Er is parketlak, die je in 4 gradaties van glimmend/niet glimmend kunt kopen.
    Als je het hoe en wat wilt weten, dan mail ik dat wel even, want ik moet er dan even een foto van maken.

    Op mijn zelfbouw zaten rood koperen 'covers' over de pups en was ook de plaat met schakelaars en knoppen van dat materiaal. Streekje Glitsa (dat toen alleen glimmend of eiglans was) heeft dat allemaal 37 jaar prachtig koper gehouden. Niks groen.

    Met de volmaakt matte en idioot slijtvast lak die ik nu gebruik, blijven de delen van je plank die je mooi wil houden, mooi tot je kinderen 60 zijn. En vergelen? Niks ervan. Helder blijft helder.

    Verder een beauty, die gitaar. Hoe kan het ook anders.
    Ik hoor in het fluister circuit, dat je een strijkbout in de body hebt verwerkt om neck dive te voorkomen? Dat is toch niet waar hè? Da's toch gewoon een stoeptegel?

    Vriendelijke groet, Gus

  3. #383

    Standaard

    Wellicht hebben jullie gelijk; vandaag heb ik wat dingen geprobeerd en niets maakt het beter of mooier.

    @ Gus:
    Nee, dat is allemaal niet nodig De body is Europees essen, 48 mm dik; de hele gitaar weegt zo'n 4,5 kg en niks geen neck dive.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  4. #384
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Wat heb je eigenlijk gebruikt als toets?


    Deze hele gitaar heeft soort Rawhide effect over zich heen (voor mij dan). Een Tele die ooit diep in de Amerikaanse prairie uit de klei is getrokken. Goeie vibe.
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top