Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 39 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 384

Discussie: Stonebeat TCB Tele

  1. #1

    Standaard Stonebeat TCB Tele

    Ik heb nog niet veel, maar in zekere zin ook meer dan ooit want ik ben bezig mallen te maken voor mijn geplande telecaster (toch maar TCB Barno, de juiste woorden erbij komen nog wel

    Ik ga in eerste instantie de freesmethode met de kolomboor proberen. Ik heb daar positieve verhalen over gelezen, het scheelt de aanschaf van een freesbit met bovenlager en de gedachte dat ik werk met een machine die ruim 10x zo langzaam draait als een frees spreek me erg aan.

    Ik moet nog toetsmateriaal vinden. Ik heb genoeg wenge voor de hals, maar niet meer voor de toets. Nu zijn er natuurlijk voor weinig geld goede stukjes hout daarvoor te koop en doet zich een keuzeprobleem voor: zal ik esdoorn of ebben nemen? Ik neig naar esdoorn omdat dat meer origineel tele is, maar visueel zou het contrast met ebben niet groter kunnen zijn, mede door de hals van wenge. Ik weet het nog niet.

    Vandaag kwam er zomaar een brug binnenwaaien. Een vriend had 'm nog liggen en nergens voor nodig. 't Er een met 3 zadels, dus wel vintage looks; maar ik loop nog te denken zelf nieuwe zadels te maken die een beetje schuin op de intoneerschroeven staan zodat ik de hele gitaar beter kan intoneren.
    En deze brug is een bovenlader; ik denk dat ik 'm aanpas voor string through.



    Eerst maar die mallen netjes uit het mdf zien te krijgen.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik verwacht dat je voor dit project minstens zelf een bigsby ineenknutselt van koffiezetapparaatonderdelen

    succes, go and tcb

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Music

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ik verwacht dat je voor dit project minstens zelf een bigsby ineenknutselt van koffiezetapparaatonderdelen

    succes, go and tcb
    zoiets had ik ook in gedachte. je begint een naam op te bouwen

    groeten Pasqual.

  4. #4

    Standaard

    Ik bloos al bijna

    Zo'n zelfgebouwde tremolo gaat er absoluut komen; ik heb wel min of meer in m'n hoofd hoe ik dat wil hebben, maar het zoeken is nog steeds naar 'n geschikte veer.

    Helaas ben ik helemaal geen liefhebber van tremolo's; kan erg mooi klinken, en er ook erg cool uitzien, maar ik vind de nadelen te zwaar wegen voor mezelf.

    Dus niet op deze. Maar natuurlijk wil ik wel weer zoveel mogelijk zelf maken, slagplaat, control plate, neckplate. Veel meer zit er niet aan een tele, ja de output, strapbuttons. Die brug kwam zo volledig onverwacht binnenwaaien, zoiets kan ik bijna onmogelijk weerstaan
    Ik had wel gedacht deze waar mogelijk uit te rusten met kleingeld, en dan niet glad geslepen; ik zie oa al een charmante stringtree uit een 1 cent stukje voor me.

    Ik ben op het moment flink in twijfel over lichte toets of donkere toets.

    EDIT:
    Ik zou de knoppen haast vergeten bij de zelfbouwonderdelen
    Laatst gewijzigd door aaronstonebeat; 28 januari 2009 om 01:13
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 oktober 2008
    Locatie
    antwerpen
    Berichten
    3.862

    Standaard

    met zoveel mogelijk kleingeld... hm??

    dan staat de B in TCB voor bucks.



    s

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    combinatie donkere hals lichte toets zie je zelden, mss is dat een argument pro ...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    combinatie donkere hals lichte toets zie je zelden, mss is dat een argument pro ...
    Yep, mijn gedachten gaan dezelfde kant op; en met een donkere toets wordt het helemaal zo'n zwarte knuppel op een lichte body.

    Een dunne, lichte toets zie ik wel voor me. Geen inlays, alleen side dots, weer van metaal.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    zo'n lichte toets op een donkere hals is wel vrij speciaal. Dat zal iets zijn dat heel smaakgebonden zal zijn, ik denk wel dat het mooi kan zijn (zeker zonder dots, die zijn nergens voor nodig)

    cool project, zeker omdat ik wel eens wil zien hoe het meevalt om een wengé hals te maken, dat wil ik zeker ook nog eens doen

    veel succes

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 april 2007
    Locatie
    Duiven/Arnhem
    Berichten
    2.733

    Standaard

    Wow Aaron jij hebt er zin in he!
    Je vorige gitaren vond ik super gelukt, ik ben erg benieuwd naar deze.

    Ik heb even op je site gekeken, je speelt leuke covers moet ik zeggen .

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    @ASB
    die tekening, heb je die gekocht of geprint.
    heb hier ook thuis nog een bestand dat ik op juiste grote wil printen dus vraag me af hoe je dat het beste kan doen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top