Ik heb nog niet veel, maar in zekere zin ook meer dan ooit want ik ben bezig mallen te maken voor mijn geplande telecaster (toch maar TCB Barno, de juiste woorden erbij komen nog wel

Ik ga in eerste instantie de freesmethode met de kolomboor proberen. Ik heb daar positieve verhalen over gelezen, het scheelt de aanschaf van een freesbit met bovenlager en de gedachte dat ik werk met een machine die ruim 10x zo langzaam draait als een frees spreek me erg aan.

Ik moet nog toetsmateriaal vinden. Ik heb genoeg wenge voor de hals, maar niet meer voor de toets. Nu zijn er natuurlijk voor weinig geld goede stukjes hout daarvoor te koop en doet zich een keuzeprobleem voor: zal ik esdoorn of ebben nemen? Ik neig naar esdoorn omdat dat meer origineel tele is, maar visueel zou het contrast met ebben niet groter kunnen zijn, mede door de hals van wenge. Ik weet het nog niet.

Vandaag kwam er zomaar een brug binnenwaaien. Een vriend had 'm nog liggen en nergens voor nodig. 't Er een met 3 zadels, dus wel vintage looks; maar ik loop nog te denken zelf nieuwe zadels te maken die een beetje schuin op de intoneerschroeven staan zodat ik de hele gitaar beter kan intoneren.
En deze brug is een bovenlader; ik denk dat ik 'm aanpas voor string through.



Eerst maar die mallen netjes uit het mdf zien te krijgen.