Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard meer gain op het cleane kanaal

    hebben jullie dat nou ook? dat je een buizenbakje hebt die clean geweldig klinkt, net tegen dat randje aan, maar dat je voor je gevoel wel verder over dat randje heen zou willen. ik bedoel ik heb de volume knop op 10 staan en de master op 2 of zo.

    wat ik zou willen is dat de vol knop meer gain zou geven zodat ik de oversturing kan regelen met dat ene kanaal, want wat ik meestal met die twee kanalen bakjes heb, is dat het clean goed klinkt, veel headroom, mooi dik geluid, maar als je het scheur kanaal open trekt dan klinkt het eigenlijk altijd als een soort effect pedaal. meteen is dat dikke buizen geluid weg, en hou je een soort dunne distortion brij over. op hogere volumes klinkt het beter maar het klinkt toch een beetje als net niet.

    het gaat btw om een kittyhawk supreme counterpoint uit de tachtiger jaren denk ik, een prima versterker, maar ik wil er meer uit kunnen halen.

    zou het plaatsen van zo,n extra master vol een optie zijn in dit geval? of moet ik toch maar weer op jacht naar een andere amp.
    buter brea en griene sjippe...........................
    wa dat net sizze ken dy hat een hasse lippe

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2007
    Locatie
    Dark side of the moon
    Berichten
    959

    Standaard

    Pedaaltje om te boosten?

    PPIMV, als het kan op die versterker. Dan kan de master wat meer open voor eindbuizen vervorming.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2006
    Locatie
    n.v.t.
    Berichten
    401

    Standaard

    ppimv levert naar mijn weten toch geen eindbuis oversturing op?

    het zorgt juist voor beter gebruik van de gain van de fasedraaier als ik de uitleg van mijn tech goed begreep..
    Laatst gewijzigd door sinneD; 26 januari 2009 om 14:01 Reden: spelling
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje Bekijk bericht
    ouwe meuk = instant mojo, kan het niet vaak genoeg zeggen!
    Doe ik je een plezier met het telefoonnummer van het bejaardenhuis hier?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2004
    Locatie
    twenterand
    Berichten
    1.106

    Standaard

    Meestal reageert een buizenbak die "clean'goed klinkt prima op overdrive pedaaltjes.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard

    Ik gebruik hiervoor een wat bijgetuned eigenbouw pedaal gebaseerd op een 1e serie red snapper, die doet dit uitstekend > je amp boosten met exact behoud van je amp-toon, dus niks erbij en niks eraf. Met een buizenamp op het randje tilt deze dat zelfde soundje er overheen, zover als je wil hebben ( beperkt maximum uiteraard ).

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Zvex SHO (super hard on)

    (zelfbouw kost maar een paar tientjes!)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    ideetje

    Makkelijkste oplossing: booster er voor. Zo'n SHO(-clone) kan al 'n aardig randje aan de eerste buistrap in de amp geven.

    Gezien je beschrijving zou 'n zgn. post pi mv 'n goeie optie zijn. Bij eindTRAPvervorming wordt het gros v/d vervorming in de PI gevormd. Pure eindbuisvervorming klinkt meestal minder (voorbeeldje: oude Fender: op 9 te gek, op 10 "te veel", oude plexi: 8-9 zeer ok maar op 10 wordt het weer minder). De amp moet dan wel ietsje aangepast worden en afhankelijk v/d layout/etc. moet er waarschijnlijk 'n aansluiting "opgeofferd worden" of 'n gat geboord worden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top