Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 46

Discussie: TV tip. Kijken!

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    353

    Standaard TV tip. Kijken!

    Hoi,

    Op vrijdag 16 januari komt de film over Flip Scipio "Talking Guitars" op TV. Nederland 2, 22.55 uur.

    Flip Scipio is een gitaarbouwer/reparateur van Nederlandse ouders die in USA de gitaren van de groten der aarde onderhoudt. Jackson Browne, David Lindley, Dave Tronzo etc. komen er in voor. De film was in de Nederlandse filmhuizen te zien, maar toen heb ik die gemist.

    Ik weet niet of dit wel in dit subforum thuishoort, maar ik denk dat er vast wel een moderator is die dit dan verplaatst.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Thumbs up

    Dank voor de tip!
    Ga ik zeker kijken.
    Een dikke streep is ook een lijn.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2006
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    1.452
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ron Houben Bekijk bericht
    Op vrijdag 16 januari komt de film over Flip Scipio "Talking Guitars" op TV. Nederland 2, 22.55 uur.
    Bedankt Ron, de opname is inmiddels geprogrammeerd.

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    13 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    33

    Standaard

    Ja bedankt! dit soort dingen moeten vaker vermeld worden!

  5. #5
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Lijkt me heel interessant! Wat aardig dat je eraan denkt dat hier te posten.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ron Houben Bekijk bericht
    Ik weet niet of dit wel in dit subforum thuishoort, maar ik denk dat er vast wel een moderator is die dit dan verplaatst.
    Ik hoop van niet, zeer bedankt voor de tip Ron!
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Picker

    Bedankt voor de tip, ik ga zeker kijken en opnemen want dit soort dingen wil ik altijd nog wel eens terugzien.
    Mvgr. Dirk Jan

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ron Houben Bekijk bericht
    Hoi,

    Op vrijdag 16 januari komt de film over Flip Scipio "Talking Guitars" op TV. Nederland 2, 22.55 uur.

    Flip Scipio is een gitaarbouwer/reparateur van Nederlandse ouders die in USA de gitaren van de groten der aarde onderhoudt. Jackson Browne, David Lindley, Dave Tronzo etc. komen er in voor. De film was in de Nederlandse filmhuizen te zien, maar toen heb ik die gemist.

    Ik weet niet of dit wel in dit subforum thuishoort, maar ik denk dat er vast wel een moderator is die dit dan verplaatst.
    Leuk bericht Ron.

    Weet je ook wie de 'Leermeester' is van Flip van Domburg ook vanuit Heilloo. Je kent hem wel vanuit Zwolle.
    Hij is diegene die veel Nederlandse gitaristen voortreffelijk bediend betaalbaar en zonder poespas. The Godfahter of guitar maintanance.
    Ik herken in de trailer al een beetje het eenvoudige 'Willy Wortel' gehalte van beide Heilloo'ers geen grote machine's, maar eenvoudig handwerk met eenvoudig gereedschap. Wel toevallig dat diezelfde plek als geboorteplaats geld voor 2 goede bouwers.

    Leuk is ook dat het getoonde werk, waarin hij een bovenblad beluisterd een eerbetoon ( pastiche) aan de meester is waarin hij een knipoog en innovatie doet naar de meester Luitbouwer op de voorloper van dit edele instrument.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    Zoetermeâh
    Berichten
    2.380

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ron Houben Bekijk bericht
    Hoi,

    Ik weet niet of dit wel in dit subforum thuishoort, maar ik denk dat er vast wel een moderator is die dit dan verplaatst.
    Er is volgens mij een centraal topic voor in off-topic. Maar deslanietteplus bedankt voor de tip.
    Rock on amigos!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    353

    Standaard

    Bleep: "Weet je ook wie de 'Leermeester' is van Flip van Domburg ook vanuit Heilloo. Je kent hem wel vanuit Zwolle."

    Nee ken ik niet. Of komt die uit Leeuwarden?

    Groet,

    RonHouben
    Laatst gewijzigd door Ron Houben; 13 januari 2009 om 21:57

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top