Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Michael Jackson

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.773

    Standaard Michael Jackson

    Sinds kort luister ik heel veel van z'n nummers. Zitten best wel goeie dingen tussen vind ik.

    Weet iemand in hoeverre het "echt" is wat hij maakt? Dus of hij ingezet wordt bij liedjes die door andere geschreven zijn of dat hij zelf thuis achter z'n piano kruipt. En of hij altijd live zingt?

    En nou geen flauwe grappen over zijn neus of zijn relaties met kinderen. Die kennen we wel.
    Gonna dance all my shit away

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Zover ik weet zingt hij redelijk vaak live. Alleen als ie intensief moet dansen wil ie nog wel eens playbacken.

    Persoonlijk vind ik de ouwe MJ platen echt geweldig.
    Ik hoop dat zijn nieuwe album vet is.

    Verder weet ik dat hij veel zelf heeft geschreven, maar ook veel niet.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2007
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    2.818

    Standaard

    Michael in de jaren 80 begin jaren 90.. sindsdien volg ik zijn nieuwe nummers en cd's niet meer zo.
    Verder weet ik er weinig vanaf..
    My FIRST amp was a PEAVEY & it's highly likely that a PEAVEY will also be my LAST!

    Dean ML'79 - Dean Cadzilla - Dean Cadi-Kill

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    196

    Standaard

    die grote artiesten zoals hij schrijven samen met producers he, thriller werd geproduceerd door quincy jones. Michael jackson zal ongetwijfeld de grootste vinger in de pap hebben gehad wat betreft het schrijven van liedjes..

    en qua echtheid: heeel erg echt! er zit geen playback aan hoor, voor zover ik weet zingt hij alles live en speelt met een live band (een fucking goede)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eggen_h Bekijk bericht
    en qua echtheid: heeel erg echt! er zit geen playback aan hoor, voor zover ik weet zingt hij alles live en speelt met een live band (een fucking goede)
    Ik heb op TV een keer een optreden gezien waar hij 50% playbackte (op het einde van het nummer na, en wat extra "geluidjes" tussendoor)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Het Dangerous album was samen met GNR Use your Illusion 2, de eerste bandjes die ik kreeg toen ik 6 jaar was. Stukje nostalgie voor mij. Op een gegeven moment kwam de sound van de gitaar van 'give in to me' me zo bekend voor....

    anyway, ik mag graag naar de live beelden van toentertijd terugkijken. Rockt wel lekker. Zit een mooi filmpje bij waarin slash een gitaarsolo blijft doorspelen terwijl michael jackson telkens weer wil inzetten. Maar slash had er gewoon schijt aan. Komt er een bodyguard op het podium om te vertellen dat hij moet kappen. Slaat hij hem tegen z'n kop aan. Magnifiek.
    http://nl.youtube.com/watch?v=Pde9KtFuRws
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2004
    Locatie
    Heerenveen
    Berichten
    2.701

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kassie Bekijk bericht
    Het Dangerous album was samen met GNR Use your Illusion 2, de eerste bandjes die ik kreeg toen ik 6 jaar was. Stukje nostalgie voor mij. Op een gegeven moment kwam de sound van de gitaar van 'give in to me' me zo bekend voor....

    anyway, ik mag graag naar de live beelden van toentertijd terugkijken. Rockt wel lekker. Zit een mooi filmpje bij waarin slash een gitaarsolo blijft doorspelen terwijl michael jackson telkens weer wil inzetten. Maar slash had er gewoon schijt aan. Komt er een bodyguard op het podium om te vertellen dat hij moet kappen. Slaat hij hem tegen z'n kop aan. Magnifiek.
    http://nl.youtube.com/watch?v=Pde9KtFuRws

    Hahahah!
    Geniaal!

  8. #8
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.709

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eggen_h Bekijk bericht
    die grote artiesten zoals hij schrijven samen met producers he, thriller werd geproduceerd door quincy jones. Michael jackson zal ongetwijfeld de grootste vinger in de pap hebben gehad wat betreft het schrijven van liedjes..

    en qua echtheid: heeel erg echt! er zit geen playback aan hoor, voor zover ik weet zingt hij alles live en speelt met een live band (een fucking goede)
    Thriller is het meest verkochte album ooit met 104 miljoen exemplaren. Het werd geproduceerd door Quincy, maar Bruce Swedien was de geluidstechnicus en die heeft in grote mate bijgedragen aan het succes. Die man heeft een geluidskwaliteit waar de meesten een puntje aan kunnen zuigen. En het werd gemaakt in een tijd dat er nog geen digitale opnametechniek was, dus alles is echt gedaan, geen truuks mogelijk.

    Zoek maar eens, er zijn van Bruce Swedien veel verhalen te vinden over zijn tijd met MJ, die heel erg betrokken was bij het maken van die albums en Bruce vaak opbelde dat het een en ander nog moest worden veranderd etc.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Locatie
    Losser
    Berichten
    7.421

    Standaard

    Vroeger (t/m 12 jaar) was MJ mijn held, maar nog steeds heb ik veel respect voor zijn werk en Thriller en Bad zijn echt topplaten! De nieuweren hebben ook heel wat goeds, maar die eerdergenoemde twee zijn gewoon geweldig.

    Mocht hij nog een keer in NL komen wil ik hem graag zien!
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes in kill your dreams.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Zoek maar eens, er zijn van Bruce Swedien veel verhalen te vinden over zijn tijd met MJ, die heel erg betrokken was bij het maken van die albums en Bruce vaak opbelde dat het een en ander nog moest worden veranderd etc.
    Ja hij was heel erg betrokken bij het maken van zijn muziek, het kost immers heel wat moeite om de telefoon naar je oor te zetten en iemand te commanderen dat diegene iets moet veranderen. lol. eigen aandeel

    Ach wat zou het, hij was toen een der rijksten op aarde, hij kocht producers, kocht muziek, kocht songwriters, kocht goreografen, kocht een pretpark, kocht complete speelgoedwinkels..... hij kocht zelfs een orka.

    Maar toch vind ik het wel vergane glorie met hem, enigzins wel triestig dat iemand op zo'n grote hoogte, zo ver omlaag valt. In de VS lusten ze Wacko Jacko nu wel rauw. Ze hebben hem al flink kaalgeplukt, terwijl hij een aantal keer onschuldig is verklaard. Nu verteert hij in Dubai.

    Desondanks ben ik altijd wel met twee ogen naar die man blijven kijken. Zijn muziek zie ik gescheiden van zichzelf als persoon. Een briljante performer was hij in ieder geval.
    Laatst gewijzigd door kassie; 28 januari 2009 om 13:04 Reden: smiley werkt niet
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top