Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Locatie
    Mortsel, Belgie
    Berichten
    792

    Standaard reussenzehn blackface preamp

    Ik zoek een preamp die ik dan rechtstreeks in de PA of in de mixer kaan aansluiten.

    Die reussenzehn blackface preamp lijkt me wel iets. Ik lees dat men zeer tevreden is over het clean geluid.

    Hoe goed werkt die blackface met pedalen?

    Ik denk aan: gitaar->Keeley bluesdriver-> Keeley Fuzz -> Blackface -> PA

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Zit volgens mij geen speaker-simulator in dus....
    krasserig geluid icm. overdrive of eigen vervorming over PA speakers.

    Er zijn ook losse speaker-simulators op de markt, bijvoorbeeld Palmer en H&K.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Locatie
    Mortsel, Belgie
    Berichten
    792

    Standaard

    Bedankt Chris.

    Ik was wat in de war door de website van Reussenzehn waar staat dat je de Blackface rechtstreeks op de mixer kan aansluiten.

    Ik heb gesproken met Thomas Reussenzehn, dit heb ik geleerd van hem:
    Je kan de blackface wel degelijk rechtstreeks aansluiten zolang je clean werkt, clean mag je zelfs geen speaker emulator gebruiken want dat gaat ten koste van je clean signaal. "Clean is hi-fi". Voor distortion moet ik zijn tube amp kopen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    ideetje

    Wordt zeer hifi-achtig imho.

    'n Blackface amp-sound, hoe "clean" dan ook wordt ook zeer de eindtrap en speakers bepaald....

  5. #5

    Standaard

    Er zijn zat preamps (al dan niet buizen) die je zo in een mixer kunt steken:
    - Mesa V-twin (2ehands verkrijgbaar)
    - Hughes en Kettner Tubeman, Access, Cream Machine, Metal Master
    - Koch Pedaltone (aanrader!!)
    - Rocktron Gainiac, Piranha, Voodu Valve
    etc. etc. etc.
    Ze hebben allemaal voorzieningen voor luidsprekeremulatie, met wisselend succes.

    En dan is er nog een hele resem modellingversterkers natuurlijk.

    Als die Reussenzehn niet kan, moet het niet moeilijk zijn iets anders geschikts te vinden. Echt jammer dat die Reussenzehn niet beter verkrijgbaar is btw.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  6. #6

    Standaard

    Speakersimulatie is een verhaal apart. Het ligt er helemaal aan wat je wil bereiken, en waarom. Ik ben in ieder geval nog geen enkele preamp tegengekomen met een overtuigende speakersim. Dan ben je nog beter af met een podXT of een GT8 o.i.d. Als je je bestaande amp rechtstreeks in de PA wil duwen zou je eens kunnen kijken naar de oplossingen van Palmer, dat klinkt zeer acceptabel, maar is nog niet te vergelijken met een goed gemikete amp. HK red box klinkt ook best goed en is goedkoper. Zoals Chris al zei, een clean preamp in de PA prikken werkt niet, zeker niet met een TS9 ervoor. Ik sta er van te kijken dat Thomas je dat zo verteld heeft.

    Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Locatie
    Mortsel, Belgie
    Berichten
    792

    Standaard

    Ik ga die Palmer PDI09 eens proberen met mijn Matamp Minimat DI output (of de speaker out). Ik hoop dat de DI out werkt met die Palmer dan moet ik enkel de kleine Minimat en wat pedals (minimat loves pedals) meenemen naar repetitie.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Ik sta er van te kijken dat Thomas je dat zo verteld heeft.
    Met alleen clean kan ik er nog wel bij maar ook dan is het maar net wat voor geluid je zoekt en je al dan niet met cabsim wil werken. Zo gauw er wel vervorming aan te pas moet komen wordt het idd een heel ander verhaal en is de sim broodnodig.

    Ik heb de blackface en die heeft een geweldig clean. Ik heb er ook wel eens pedalen voorgezet en ook dat klonk prima, maar dan wel aangesloten op een gitaareindtrap met 12" speaker. Hoe dat rechtstreeks met speakersim klinkt weet ik helaas niet.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Locatie
    Mortsel, Belgie
    Berichten
    792

    Standaard

    Het is gelukt:-)

    Gitaar -> Versterker DI out -> Palmer PDI-09 -> Boss Micro BR

    Hier is een mini clean clipje.

    Nu het technisch werkt kan ik beginnen zoeken naar de beste klank.

  10. #10

    Standaard

    @ Peter... kijk nu komen we elkaar hier weer tegen i.p.v. bij de The Heritage gitaren. ;-)
    Heb je ook ervaring met de Reusenzehn in b.v. een loop van een preamp?
    Ik werd er op geattendeerd dat deze een mooie Fender clean geeft...
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top