Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 53

Discussie: Safety first!

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard Safety first!

    Wat is belangrijk om in de gaten te houden qua safety!
    Dit naar aanleiding van een onderwerp waarbij veiligheid mbt tot fresen aan de orde kwam.

    No 1 Hops stelde voor om er een sticky van te maken dus hierbij een plek voor alle safety maatregelen.

    Zodat we allemaal ook lekker kunnen blijven spelen op onze bouwsels.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2007
    Locatie
    sprookjesbos
    Berichten
    201

    Standaard

    TIP: gehoorbescherming!!!
    ook als je denkt dat het wel meevalt. Ik heb een jaar in een draaierij gewerkt
    en mis nu wat hoog
    Laatst gewijzigd door flappie; 21 januari 2009 om 18:33
    RED EEN BOOM, EET EEN BEVER!!!
    wist je dat een hazelmuis een winterslaap van 8 á 9 maanden houdt?
    Het verschil tussen gek en geniaal is het succes.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    mijn grootste angst is dat ik met mijn lange blonde lokken in de frees of andere draaiende gereedschappen blijf hangen. dus......

    TIP: haren vast en muts op!
    Laatst gewijzigd door pim raaijmakers; 21 januari 2009 om 15:27

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    mss kunnen posters naast hun uitleg de tip nog es samenvatten in een regel, voorafgegaan door "TIP" (dan kunnen die regels eventueel later worden verzameld in een post ofzo, enfin 't is maar een idee.


    vb

    TIP: Verwissel nooit freesjes van freesmachine zonder eerst de stekker uit te trekken.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pim raaijmakers Bekijk bericht
    mijn grootste angst is dat ik met mijn lange blonde lokken in de frees of andere draaiende gereedschappen blijf hangen. dus...... haren vast en muts op!

    de tip hier zou dus kunnen zijn: vooraleer gij begint met het ambacht der gitarenbouw, scheer den schedel kaal

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 februari 2008
    Locatie
    amstenrade
    Berichten
    659

    Standaard

    zal ik 's over nadenken....




    moah... toch maar niet. een muts staat mij best ok.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Kalmthout (België)
    Berichten
    1.129

    Standaard

    (persoonlijke) TIP: ik zou eerder verkiezen niet met handschoenen te werken aangezien deze kunnen blijven haken achter vanalles en nog wat, en je verliest er de feeling met de machine mee (ik dacht trouwens pas nog iets daarover te hebben gelezen hier)

    TIP: bij lakken/spuiten (en schuren) mondmasker opzetten, ik doe het zelf bijna nooit, maar betrap mezelf wel op het hebben van veel koppijn na lang in lakwalm of schuursel te hebben gestaan

  8. #8
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pim raaijmakers Bekijk bericht
    moah... toch maar niet. een muts staat mij best ok.
    Om nou constant je vriending in de buurt te hebben tijdens het bouwen lijkt me ook niet geweldig handig
    Gezocht: Ibanez DE7

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.653

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pim raaijmakers Bekijk bericht
    mijn grootste angst is dat ik met mijn lange blonde lokken in de frees of andere draaiende gereedschappen blijf hangen. dus......

    TIP: haren vast en muts op!
    is niet alleen lang haar, slober truien, vleermuismouwen (iemand werd daarmee bijna een grote vlakbank ingetrokken) stopdassen, bodywarmers en alles wat om je aan je zwabbert.
    zal mijn tips uit de andere topic hier nog maar eens plaatsen

    1 neem de tijd, nooit haasten
    2 zorg dat je vloer schoon is en je nergens over kan struikelen
    3 meet uit met een testronde zonder de machine aan te hebben of je snoer lang genoeg is en nergens achter blijf hangen.
    4 als ik zelf werk met het werkstuk op een workmate gebruik ik een oud orgelkrukje zodat ik erbij kan zitten en zo overzicht houd bij wat ik doe, goed verlichting is hoofdzaak.
    en zet het werkstuk vast met lijmklemmen of id
    5 hoe lullig het ook mag klinken, gebruik gehoorbeschermers en een veiligheidsbril, een vriend van mij is door een splinter die uit een machine schoot het zicht uit een oog verloren en gehoorverlies gaat sluipend
    6 NOOIT,NEVER NOOIT niet werken , bv bit verwisselen met het snoer van de machine in het stopcontact.
    zelfs een schuurmachine kan je rare wonden bezorgen waar je lang last van hebt
    7 wat er ook om je heen gebeurt, laat je nooit afleiden, al ontploft er bij wijze van spreken een bom, jij bent met die machine bezig en daar hoort je aandacht op dat moment en nergens anders.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2008
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.244

    chicken

    Hier tips met ervaring (ik ben nogal lomp als ik het zo lees)

    Tip: gebruik goed gereedschap. Dus met een fatsoenlijk handvat en een beetje scherp

    Tip: Werk zoveel mogelijk van je af, vooral met beitels. Ik ben een keer dwars door een vinger / net langs een pees gegaan

    Tip: Zet je hout goed vast. Vooral met je bandschuurmachine. Veel werkbanken zitten op kruishoogte.

    O ja, kaal werkt prima

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top