Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 35
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Han S Bekijk bericht
    Als je met je handen een kommetje maakt om de microfoon (cuppen) dan verander je de richtinggevoeligheid van die microfoon, je maakt er voor een deel een rondomgevoelige microfoon van en een fluitconcert van een onbekende componist zal je deel zijn.

    Daarbij zijn SM58's goede life microfoons, maar ze kunnen niet zo gek hard op de monitoren. Een Sennheiser MD431 profipower (die Prince altijd gebruikte) is een oude mic die wel eens op marktplaats staat en die kan veel harder. Een Beyer M69 of de nog betere M88 kan ook veel harder op de monitoren. En ze klinken ook nog beter en dat is mooi meegenomen.
    hm.. dus ik moet op jacht naar andere mic's? Wellicht een goed idee, maar probeer het eerst liever even door de opstelling toch even wat anders te doen..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joeyonfire Bekijk bericht
    als het geen rechte ruimte is word het lastiger. maar speakers tegenover elkaar , rechtlijnig of niet, is een probleem.
    beste is gewoon speakers aan 1 kant met drummer ertussen op een of ander manier en de rest met het gezicht naar de speakers
    Je bedoelt dus eigenlijk gewoon meer de podium opstelling? Overigens is de ruimte wel rechthoekig, alleen het kleine podium waar de drummer op staat niet..

  2. #22

    Standaard

    niet helemaal podiumopstelling. de drummer en speakers wel. en de rest eigenlijk ook alleen dan omgedraaid. dus daar waar je op het podium de drummer tegenover je hebt heb je die dus voor je maar dan met de gezichten naar elkaar. kan over een half uurtje wel een tekening maken
    Te koop: Carl Martin heavy drive, 4 x Celestion G12T-75 (16ohm)

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.584

    Standaard

    Wat dacht je hiervan?



    Speakers iets naar buiten gericht, zodat de zangeres en de bassist er het minste last van hebben, en allen kijkend naar het midden van de ruimte. Tegenover elkaar dus.

    EDIT> De muzikanten tegenover elkaar dus, niet de speakers.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Wat dacht je hiervan?

    ..schets..

    Speakers iets naar buiten gericht, zodat de zangeres en de bassist er het minste last van hebben, en allen kijkend naar het midden van de ruimte. Tegenover elkaar dus.

    EDIT> De muzikanten tegenover elkaar dus, niet de speakers.
    Hey hans, bedankt voor je schets .
    We hebben ongeveer al een dergelijke opstelling, iets anders:

    Bij ons zit (moet) de drummer aan de korte zijde van de ruimte, omdat de vloer ongelijk is. Verder staat de zangers bij ons tegenover de drumkit, zodat ze zo min mogelijk last heeft van de bekkens (schel).
    De speaker vlakbij 'zangeres' staat bij ons ongeveer bij de amp van Lex (alsdus deze schets).

    We moeten dus iets hebben waarbij onze zangeres niet zo dicht met d'r oortjes bij de drumkit staat. Bij een optreden staat ze met de rug naar de kit toe, dat scheelt een hoop, maar tijdens repeteren is dat niet handig, het belemmert immers de communicatie.

  5. #25

    Standaard

    Is een inear oplossing niet iets?

    Dat gebruiken wij nu ongeveer een jaartje en dat vind ik toch wel erg prettig repeteren als het om koortjes zingen gaat. Daarnaast wordt het drumgeluid gedempt door je doppen en de rest kun je binnen laten komen op de mengtafel.

    Je kunt desnoods starten met inear monitoring aan een draad, die fisher ampjes zijn dat geloof ik. Dan heb je alleen doppen nodig. Daarvoor zou in het begin een universele dop ( lees niet op maat ) al een optie kunnen zijn.

    Je moet alleen even kijken hoeveel auxen je hebt, en hoeveel mixen je dan dus kunt maken. Maar je zou altijd een totaal op je oren kunnen mixen.

    Groet,
    Robert
    ------------------------------------------------
    af en toe flink op de plank ragguh is gewoon nodig!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Wij kunnen volgens mij niet verschillende subgroepen maken voor de monitor mix, we gebruiken slechts een simpelen zang-installatie die dat niet kan.

    Inear lijkt mij trouwens wel een mooie oplossing, maar wel redelijk duur, we zijn maar arme studenten ).
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  7. #27

    Standaard

    Inear in een oefenruimte, dat gaat wel erg ver.

    Ik heb een jaar of 4 geleden een Laney Theatre 12" aktieve monitor en een 12" passieve gekocht als zangmonitoren voor in de oefenruimte, kostte volgens mij 100 euro. Soms speel ik er wel eens bas over via mijn Vox Tonelab. Soms heb ik ze in een lesruimte voor leerlingen, soms bij een workshop gebruik ik ze. Heb ze nog steeds, gaan best luid en doen nu zelfs dienst in een jazz/easy listening bandje als zangluidsprekers. Struin marktplaats anders eens af voor iets soortgelijks, soms heb je voor peanuts al een oplossing. 100 euro gedeeld door 4 is per persoon 1 avond niet bierdrinken!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Goeie inderdaad!
    We trouwens hebben ook nog 2 peavey passieve monitorkasten over en 2 grote behringer mengpanelen waarop we dus wel een aantal verschillende monitorgroepen kunnen maken. We zaten er aan te denken om versterker erbij te kopen zodat we vanuit 1 van de mengpanelen alle 4 de speakers aan kunnen sturen en zo iedereen een monitor te geven.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Bluesbreaker Bekijk bericht
    Inear in een oefenruimte, dat gaat wel erg ver.
    Tsja, misschien gaat het ver, maar ik vind het veel lekkerder spelen en je komt rustiger de avond uit. Na een avond blazen in een hok met monitors ben ik veel moeier. ( bijkomend voordeel, sinds wij inear repeteren heb ik nooit meer een piep gehoord... )

    En zo'n fischer amp + eenvoudige doppen zijn ook niet zo duur...

    Maar een setje extra monitors is ook prima om het uit te breiden.
    ------------------------------------------------
    af en toe flink op de plank ragguh is gewoon nodig!

  10. #30

    Standaard

    Ook wij oefenen met in-ear, maar als je dat goed wil doen is dat voor TS financieel geen Optie. Als jullie 2 speakers gebruiken op 1 stereo versterker, dan kan je die speakers vrij eenvoudig doorlussen naar 2 extra monitors. Dan kan iedereen een floormonitor krijgen en is je probleem opgelost. 2 gebruikte eenvoudige monitors hoeven de kop idd niet te kosten. Met de pan functiue op de tafel kan je dan ook nog 2 mixen maken! Als iedereen dan een eigen monitor voor z'n neus heeft kan het geheel ook wat zachter wat weer gunstig is voor de feedback. Die sm58's kan je gewoon blijven gebruiken, andere microfoons lost niks op in deze.
    Fender Stratocaster/PEAVEY Classic 30 Head/ Box of Doom/Boss GT10/Blackstar HT drive/Line6 Relay G90

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top