Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 35 van 35
  1. #31
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Effe over de speakerplaatsing en demping: als de speakers tegenover elkaar staan, al staan ze niet direct op elkaar gericht, daar krijg je toch eerder feedback mee. En het plafond....dat zou wel eens een hoop kunnen doen. Wij hebben met de nieuwe ruimte vrijwel dezelfde opsteling en materialen als de vorige ruimte, m.u.v. het plafond. Dat is in de nieuwe ruimte veel harder dan in de oude en dat scheelt een enorme bak in reflecties. Maar ja, daar kun je waarschijnlijk niks aan hangen. Iets spannen van de ene muur naar de andere muur zou misschien nog een optie zijn, maar ik zou eerst die speakers maar eens meer naast elkaar neerzetten.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    9.482

    Standaard

    Okie, goeie om volgende week even uit te proberen, dan gaan we puzzelen met de opstelling.
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

  3. #33

    Standaard

    Ik kan me niet meer precies herinneren hoe jullie ruimte qua materialen was ingedeeld, maar bedenk me nu dat het qua zang en mid/hoog wel behoorlijk wat heen en weer kletterde.
    Daarmee bedoel ik; experimenteer eens met (als dat er nog niet is) wat platen tietenschuim ophangen wat de ergste reflecties absorbeert. Ook de toonregeling rond de 1,5 tot 3 kilohertz een beetje terug wil ook wel eens helpen.

  4. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Bluesbreaker Bekijk bericht
    Ik kan me niet meer precies herinneren hoe jullie ruimte qua materialen was ingedeeld, maar bedenk me nu dat het qua zang en mid/hoog wel behoorlijk wat heen en weer kletterde.
    Daarmee bedoel ik; experimenteer eens met (als dat er nog niet is) wat platen tietenschuim ophangen wat de ergste reflecties absorbeert. Ook de toonregeling rond de 1,5 tot 3 kilohertz een beetje terug wil ook wel eens helpen.
    Top, nemen we ook mee. De ruimte was toen grotendeels 'behangen' met tapijt, wat volgens aardig wat absorbeert, onlangs laatste stukje kale muur ook gedaan. Wellicht aan het plafond wat schuim proberen te zetten.

    Die andere tip gaat denk ik meer uithalen, onze zangeres drukt namelijk aardig wat hoog in d'r eigen zang, en zij is meestal diegene die begint met fluiten. (grappig, een zangeres die voor haar eigen fluitconcert zorgt )


    In-ear werkt wellicht wel goed, maar ik denk niet dat het de way-to-go is. Het moet toch ook op de normale manier kunnen? Overigens heb ik redelijk recent exinore doppen laten gieten, en die ga ik gebruiken ook

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik sta met mijn band (zanger, gitarist, bassist, drummer, eigenlijk iets complexer, maar voor nu een goed beeld) altijd in podium-opstelling. Dus ruitvorm: zang voor, bas rechts, gitaar links, drums achter. Een van de PA speakers staat achter de gitarist, de ander achter de bassist. Zo kan evt. de zaal het goed horen en hebben we geen monitors nodig. Heel af en toe hebben we wat feedback, maar meestal staan de microfoons zacht genoeg. En de mics van gitarist en bassist staan zo'n 3 meter voor elke speaker.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top