Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 42
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard Twee-kanaals amp voor metal

    Ik zit erover te denken om toch een 2e versterker erbij te gaan kopen. Ik speel veel rock, maar ook stevige metal. Ik heb nog geen enkele versterker gevonden die beide kan zoals ik dat wil. Nu speel ik in mijn metal-band op een Rivera Rake, met een tubescreamer ervoor voor extra gain en strakheid komt er een redelijke metal-sound uit. Ik ben ook op zoek naar een andere gitaar om dit nog wat te 'helpen', maar ik denk dat dit echt genoeg gaat zijn. Voor eigenlijk alle andere muziek die ik speel is de Rivera perfect, vandaar dat ik hem toch wel wil houden.

    De amp mag ~1000 euro kosten (maar liever minder). Moet een goede, heldere clean (ook op hoog volume) hebben en een stevige metal-crunch die ik kan boosten met een tubescreamer oid voor een lead-sound. Qua geluid, richting metallica, maar liever met een tandje extra gain en moderner geluid, zoals bullet for my valentine (dual rectifier). Combo of top mag beide, maar liever een (50W) top zodat ik hem op mijn Bogner Cube kan gebruiken.

    Het is misschien maar een GAS-aanval, maar ik kon zelf eigenlijk niet echt versterkers vinden die aan deze eisen voldoen, behalve misschien een Engl, maar daar houd ik helemaal niet van qua sound.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2002
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    3.163

    Standaard

    Single Rectifier
    Fireball
    Blackmore

    Zoiets?
    Edit: oeps...zie net dat je niet van de Engl sound houdt...
    JCM 800? Maar daar is de clean weer wat minder van.
    Oude Mesa combo?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2003
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    3.543
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Laney GH50, GH100, VH100(r)...
    Zeer veel goede verhalen over gehoord en ze zijn nieuw onder de 1000 (de GH-series zeker). Paul Gilbert en Opeth spelen er ook op trouwens.

    edit: de GH50 lijkt me dan wel iets voor jou, als je toch 50watt zoekt. Nieuw eurootje of 700-800. Ik moet hem ook nog testen trouwens .
    Hij heeft officieel geen twee kanalen geloof ik, maar een (foot)switchable gain zoals bij Engl het geval is. Voor de rest zit er wel een fx-loop op met een aantal goede opties.
    Laatst gewijzigd door Thom TK; 20 januari 2009 om 11:14
    Tupelo over vrouwen:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Soms zit je ervoor, dan zit je erop, dan lijk je bijna te verzuipen, en voor je het weet wordt je weer opgepakt.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.727

    Standaard

    Probeer toch eens die Engl Blackmore(als je hem al geprobeerd hebt, heb ik is niks gezegt). Heeft echt een goed clean en een goede metalsound.
    Kijk ook eens naar een Laboga Mr Hector. Mesa Mark III misschien, alleen niet echt goed een clean én metal tegelijk uit te halen.

    EDIT: Voor thuis kun je makkelijk over die Cube spelen. Live opzich ook wel, maar niet té hard zetten.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc Oblivian Bekijk bericht
    Single Rectifier
    Fireball
    Blackmore

    Zoiets?
    Mjah, single recto is te duur, Fire en Blackmore vond ik weinig aan. Blackmore metalsound? Vond ik meer iets voor hardrock op zn hoogst. Mijn Rivera heeft qua sound en voicing redelijk wat weg van een JCM800 vond ik (hoewel de marshall wel meer ballen heeft).

    Overigens, bedenk ik me nu, zou een preamp ook een optie zijn (over de poweramp van mijn Rivera). Moet dan wel praktisch zijn in vervoer en bediening en nog steeds tweekanaals (ofwel: ik wil geen compleet rack gaan bouwen).
    Laatst gewijzigd door iWishmaster; 20 januari 2009 om 11:36

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 januari 2007
    Locatie
    Brugge
    Berichten
    1.212

    Standaard

    Al eens aan de Orange rockerverb 50 gedacht?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thom TK Bekijk bericht
    Laney GH50, GH100, VH100(r)...
    Zeer veel goede verhalen over gehoord en ze zijn nieuw onder de 1000 (de GH-series zeker). Paul Gilbert en Opeth spelen er ook op trouwens.
    Opeth speelt er niet op, ze staan er enkel voor de show. Ook op plaat is nooit een Laney gebruikt...

    De Blackmore heeft een schitterend clean, maar het OD kanaal is om te janken (IMHO).

    Is een Peavey 5150 niet iets voor jou? (zelf geen ervaring mee)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling Bekijk bericht
    Opeth speelt er niet op, ze staan er enkel voor de show. Ook op plaat is nooit een Laney gebruikt...

    De Blackmore heeft een schitterend clean, maar het OD kanaal is om te janken (IMHO).

    Is een Peavey 5150 niet iets voor jou? (zelf geen ervaring mee)
    5150 is zeker een optie, maar naar wat ik ervan gehoord heb is de clean weer niet geweldig. Staat al een tijdje op mijn testlijst, maar ze zijn niet zo heel makkelijk te vinden.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2009
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    148

    ideetje

    Hehe, grappig ben zelf ook een beetje aan het rondkijken de laatste tijd. Heb wat youtube filmpjes bekeken en vond de Koch Powertone (weet niet of het de I of II was) en de Peavey Valveking wel erg kicken. Van de VK heb ik het cleane kanaal niet kunnen beluisteren. Ook nog even een sounclip van een Peavey XXX beluisterd, daarvan vond ik het clean een beetje metalig, maar het lead kanaal echt goed. Daarnaast twee weken geleden een aantal versterkers getest bij de muziekwinkel: Marshall JCM900 4100 head: zeer zeker niet mijn ding, een Marshall Vintage Modern combo: ook niet zo mijn ding en volgens mij niet echt voor metal en een Mesa F50 combo: goeie versterker, maar beetje weinig karakter vond ik.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stratman70 Bekijk bericht
    Ik heb precies hetzelfde met een Gibson Les paul. Wat zijn Gibsons toch eigenlijk waardeloze gitaren!

    http://myspace.com/voodooritesrock

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jimwoud Bekijk bericht
    Probeer toch eens die Engl Blackmore(als je hem al geprobeerd hebt, heb ik is niks gezegt). Heeft echt een goed clean en een goede metalsound.
    Kijk ook eens naar een Laboga Mr Hector. Mesa Mark III misschien, alleen niet echt goed een clean én metal tegelijk uit te halen.

    EDIT: Voor thuis kun je makkelijk over die Cube spelen. Live opzich ook wel, maar niet té hard zetten.
    Heb even snel naar de Laboga Mr Hector geluisterd op youtube: de voicing staat me zeker wel aan, voor de rest kan ik er niet veel van zeggen op basis van youtube clipjes. Die gaat zeker wel op het testlijstje, hoewel ik 'em dan wel ergens tweedehands voor een zacht prijsje moet kunnen vinden..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top