Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Ibanez UE400

  1. #1

    Standaard Ibanez UE400

    Ik heb vorige week een tweedehands Ibanez UE-400 op de kop getikt. Hij is in perfecte staat, werkt prima en heeft me nog geen 30 euro(!!!) gekost. Ik kende het apparaat vroeger niet, maar zag hem in de winkel staan en het zag er zo oud en leuk uit, dus heb ik hem maar meegenomen.
    Nu vraag ik me eigenlijk af wat de waarde en de reputatie is van zo'n ding? Zijn de effecten die erin zitten goed? En zijn er nog onder jullie die hem gebruiken? Heb ik een goede zaak gedaan of gewoon rommel gekocht?
    Er zit een phaser, een chorus, een overdrive/distortion en een compressor op en wordt bediend met een pedalenbordje op de grond.

    Groeten

  2. #2
    Les Paul R8
    Guest

    Standaard

    De precieze waarde is wat een gek er voor geeft. Maar 30 euro is zeker een goede koop. Volgens mij doen ze meestal tussen de 150 en 200 euro.
    Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

  3. #3

    Standaard

    Keith Richards heeft er een lange tijd een in zn rig gehad..........
    Tijd zat....... toch??

    Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Net over het spamrandje. jammer.

    D_H
    Alexander van Engelen

  5. #5

    Standaard

    Waarom is dit spam?

    Ik vroeg me gewoon af of ik eigenlijk iets degelijks gekocht heb, of er nog mensen zijn die hem hebben en wat hun ervaring hiermee is en wilde wat meer te weten komen over de geschiedenis/ achtergrond van het apparaat.

    Heb nu ook ergens gelezen dat er in de overdrive dezelfde chips zitten als in een vroeger tubescreamer. Weet iemand daar wat over?

  6. #6

    Standaard

    Van jou niks.

    Maar de post van Yek1die ik heb ge-edit wel
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B108 Bekijk bericht
    Waarom is dit spam?
    Heb nu ook ergens gelezen dat er in de overdrive dezelfde chips zitten als in een vroeger tubescreamer. Weet iemand daar wat over?
    ff van m'n eigen site:

    What I'm going to write below partially hypothetically. Please shoot or add to the my suspicions. A few days ago I bought an UE400 off eBay. When heating it up and stepping onto the distortion my first conclusion was that either me or the rest of the world is deaf. The sound of the distortion did not have any resemblance with a tubescreamer and sounded muck mure fuzzy. Opening up the box and doing some quick analysis showed a basically different circuit than is found in a tubescreamer. Today I did some browsing which showed that Maxon has made the UE400 as well as the UE 401. From two photo's with the unit opened up I had to conclude that the Ibanez UE400 I have is actually the design of a Maxon UE401. What I cannot tell (since I don't have one) is if the Maxon UE400 also appeared as an Ibanez UE400...
    welcome everyone who might solve this mystery. A few quality photo's or PCB numbers most likely will do the trick.
    What's more then? Well, take this post as a warning that buying a UE400 doesn't nesessarily mean you just bought a Tubescreamer!
    How could one have a more certain check? My UE400 is all original and never tweaked. It has only one output jack whereas the later have 2 so the stereo chorus can be used in stereo. Mine can't, although the chorus has a "pull for stereo" push pull pot....
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 oktober 2006
    Locatie
    Eindhoven (NL), Geel (BE)
    Berichten
    303

    Standaard

    Wat ik gelezen heb (dus totaal niet betrouwbaar ;-)) is dat de versie waar overdrive op staat de tubescreamer variant zou bevatten en de versie waar distortion op staat de Ibanez OD855 Overdrive II bevat.

    Dat zou ook verklaren waarom sommige UE400's zo totaal anders klinken.

    Dus even kijken wat er op het footboard staat. Dat zou wat verder kunnen verklaren.
    Laatst gewijzigd door tubeonly; 26 januari 2009 om 10:22
    Gezocht:
    - Ibanez Soundtank Store Demoboard (versie 9 pedalen + volume pedaal) pleeeeaaassse

    Te koop:
    - Ibanez PDS1 (=de Ibanez SM-9 met 10 geheugenstanden!)
    - Digitech XP-100 Whammy, XP-200 Modulator, XP-400 Reverberator
    - Ibanez SC-10, FC-10
    - Boss SE-50, CL-50, MX-10, EH-50, NS-50
    - Boss GE-6 (197, CS-2, BF-2, CH-1, TR-2
    - Boss BCB6 koffer + Boss BCB60 koffer

  9. #9

    Standaard

    Ok, bedankt Dirk. Ik dacht dat je het tegen mij had met die spam-post. Ook bedankt voor de verdere reacties.
    Laatst gewijzigd door B108; 26 januari 2009 om 14:23

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tubeonly Bekijk bericht
    dat de versie waar overdrive op staat de tubescreamer variant zou bevatten en de versie waar distortion op staat de Ibanez OD855 Overdrive II bevat. .
    Ik ben geneigd dat te onderschrijven.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top