Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 78910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 97
  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Was dit ook weer met die Røde NT3 opgenomen? Klinkt erg goed!

    Ik hoorde een aantal maanden geleden ook al opnamen op 2 nylonsnarige gitaren met deze microfoon als ik me goed herinner. Ik heb zo'n 20 jaar geleden bij een goede vriend ook een Røde ... (type ?) voor m'n gitaar gehad. Hij had het ding even te leen en ik was toen ook wel onder de indruk. Alleen heb ik er zelf nooit een gekocht. Ik heb hier wel een Shure BetaGreen 4.1 condenser microphone liggen, maar daar krijg ik lang niet zulke opnamen mee. Als ik jouw opnamen zo hoor, denk ik er toch serieus over om eens zo'n Røde NT3 aan te schaffen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaurentB Bekijk bericht
    Beiden zijn met neutrale EQ opgenomen met een Røde NT3 microfoon. Maar de plaatsing van de microfoon maakt natuurlijk ook veel uit.

    Als je hem richt op het 'kruis', waar de hals in de kast overgaat, krijg je een vrij helder, licht geluid, dat geschikt is in een totaalmix. Ik vond echter dat voor sologebruik, en zeker bij fingerpicking, ik een voller geluid kreeg door de microfoon tussen het klankgat en de brug te richten.
    Misschien heb je het al eens gedaan, maar zou je dit iets nader willen uitleggen? (Ik kan ook PMmen maar misschien hebben we hier allemaal iets aan). Dat 'richten', is dat haaks op de gitaar?

    Bij voorbaat dank.

  2. #82
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Was dit ook weer met die Røde NT3 opgenomen? Klinkt erg goed!

    Ik hoorde een aantal maanden geleden ook al opnamen op 2 nylonsnarige gitaren met deze microfoon als ik me goed herinner.
    Klopt!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Misschien heb je het al eens gedaan, maar zou je dit iets nader willen uitleggen? (Ik kan ook PMmen maar misschien hebben we hier allemaal iets aan). Dat 'richten', is dat haaks op de gitaar?

    Bij voorbaat dank.
    Ja, ik heb hem loodrecht op de gitaar gericht. Ik gebruik ook een Behringer Tube Ultragain Mic200, ipv mijn gewone mengpaneeltje. Dat geeft ook een levendiger geluid. En dan de 'keyboard' setting.

    Op de opname van dit nummer is een heel klein beetje galm erbij gemixed.
    Laatst gewijzigd door LaurentB; 23 januari 2010 om 22:26

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Ah, kijk! Daar komt de aap uit de mouw. Het is dus niet alleen de Røde.
    En dan een keyboard setting voor gitaar Nou ja, als het maar werkt
    En die toegevoegde galm was me ook al opgevallen. Ik ging er tenminste vanuit dat je niet in de badkamer was gaan zitten.

    Nu ik eraan denk, we hebben vroeger weleens de badkamer als galmkamer gebruikt. Toen had je nog niet van die mooie (betaalbare) processors en een veer klinkt soms wat blikkerig / ketserig. Als experiment hebben we toen een speaker met het droge signaal erop in de betegelde badkamer gezet met op afstand een microfoon, zodanig dat we voornamelijk de galm oppikten. Dat microfoonsignaal mixten we toen bij het droge signaal. Maar uiteindelijk vonden we dat toch niet zo'n succes.

    Bedankt voor je info in ieder geval!

  4. #84
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Ah, kijk! Daar komt de aap uit de mouw. Het is dus niet alleen de Røde.
    Ja, maar ik heb verder niet met EQ gewerkt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    En dan een keyboard setting voor gitaar Nou ja, als het maar werkt
    Ja, ik vond de gitaarsetting wat te blikkerig blijven klinken, en toen ben ik ze allemaal eens nagelopen. Toen bleek de keyboardsetting het beste te klinken.

  5. #85

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaurentB Bekijk bericht
    Hier heb ik nog een opname gepost van deze gitaar.
    Is dat nou een zelfgemaakt nummer of niet? Ik lijk wel piano dingen op JijBuis ervoor te vinden, maar geen acoustic covers.

    Hij klinkt wel heel mooi, ik beschrijf het maar even als 'sprankelend'.

    Nogmaals de vraag, heb je tabjes (of al een stukje van dat andere nummer)? Ook voor dat stuk zou helemaal geweldig zijn, ik heb binnenkort presentatie op school en dat doe ik over gitaar spelen en dan wil ik mijn akoestische gitaar meenemen om wat voor te spelen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    In het weekend maak ik muziek en op maandag meld ik muziek.

  6. #86
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr Xen0 Bekijk bericht
    Is dat nou een zelfgemaakt nummer of niet? Ik lijk wel piano dingen op JijBuis ervoor te vinden, maar geen acoustic covers.

    Hij klinkt wel heel mooi, ik beschrijf het maar even als 'sprankelend'.

    Nogmaals de vraag, heb je tabjes (of al een stukje van dat andere nummer)? Ook voor dat stuk zou helemaal geweldig zijn, ik heb binnenkort presentatie op school en dat doe ik over gitaar spelen en dan wil ik mijn akoestische gitaar meenemen om wat voor te spelen.
    Dank je wel voor het compliment, nogmaals

    Het is een eigen nummer, ja. Ik ben even bezig met wat andere dingen die eerst moeten gebeuren. Een tab maken is redelijk bewerkelijk, dus daar moet ik nog even mee wachten.

  7. #87

    Standaard

    Hoop dat de afwerking van de frets verder goed lukt. De gitaar klonk erg goed irl!

  8. #88
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr Xen0 Bekijk bericht
    Is dat nou een zelfgemaakt nummer of niet? Ik lijk wel piano dingen op JijBuis ervoor te vinden, maar geen acoustic covers.

    Hij klinkt wel heel mooi, ik beschrijf het maar even als 'sprankelend'.

    Nogmaals de vraag, heb je tabjes (of al een stukje van dat andere nummer)? Ook voor dat stuk zou helemaal geweldig zijn, ik heb binnenkort presentatie op school en dat doe ik over gitaar spelen en dan wil ik mijn akoestische gitaar meenemen om wat voor te spelen.
    Ok, het heeft even geduurd (ik verkeerde enkele weken in het buitenland, en het is ook redelijk wat werk) maar hier heb ik in elk geval een tab van 'Mother of Memories'.
    Ik heb zowel een PowerTab-file (ook met muzieknoten) als gewoon een tekstbestand gemaakt:

    Mother of Memories (PowerTab)
    Mother of Memories (Tekstbestand)

  9. #89

    Standaard

    Stuitte zojuist op dit topic en ik vind het erg vreemd dat het zo abrupt lijkt te eindigen met de uitgeschreven tab van je eigen stuk. Daar kan best een bedankje vanaf door de mensen die erom hadden gevraagd. Da was ik nie maar toch, namens alle muzikanten die wel eens iemand anders om hulp vragen: BEDANKT!

    Te gek dat je de moeite hebt genomen!
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  10. #90
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    @PaulusdeBKB: per PM is er wel gereageerd hoor Maar jij ook bedankt voor je waarderende woorden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top