Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 8910
Weergegeven resultaten: 91 t/m 97 van 97
  1. #91
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2010
    Locatie
    af en toe in de 7e hemel... (als ik speel)
    Berichten
    752

    Post

    Hey Lau,
    heb net ff een flinke tijd dit project van jou zitten bekijken en heb er veel plezier aan beleefd en bewondering voor hoe je het er van af hebt gebracht.
    weet nou uit ervaring hoe moeilijk en gecompliceerd zoiets als dit project is en kan niet anders zeggen dan; Mijn compimenten!

    ze ziet er zondermeer goed uit en klinkt ook zo, dus naar behoren (als je het mij vraagt)

    er zat nogal wat tegenslag tussen, zoals ik zag, maar uit ervaring leert men en;
    'De Aanhouder Wint' moet je maar denken!

    ze wordt ook goed en mooi bespeeld.., maar als kleine tip zou ik nog willen zeggen; in de opnames iets meer bas verwerken..

    als ik jou was, zou ik er een actieve piezo inbouwen.., geheid dat de sound van haar veel beter tot z'n recht zou komen ! (miss is dat inmiddels gebeurd)

    weet dat ik wat laat reageer, maar ben hier ook pas sinds 2 weken aanwezig.

    veel plezier en succes ermee
    "als je scheten maar flink naar hout stinken.., dan heb je goed geschuurd ! " HP.
    http://picasaweb.google.com/109435607338071709971/HowToBuildMyFirstAcousticGuitar

  2. #92
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BLUEWEY Bekijk bericht
    Hey Lau,
    heb net ff een flinke tijd dit project van jou zitten bekijken en heb er veel plezier aan beleefd en bewondering voor hoe je het er van af hebt gebracht.
    weet nou uit ervaring hoe moeilijk en gecompliceerd zoiets als dit project is en kan niet anders zeggen dan; Mijn compimenten!

    ze ziet er zondermeer goed uit en klinkt ook zo, dus naar behoren (als je het mij vraagt)

    er zat nogal wat tegenslag tussen, zoals ik zag, maar uit ervaring leert men en;
    'De Aanhouder Wint' moet je maar denken!

    ze wordt ook goed en mooi bespeeld.., maar als kleine tip zou ik nog willen zeggen; in de opnames iets meer bas verwerken..

    als ik jou was, zou ik er een actieve piezo inbouwen.., geheid dat de sound van haar veel beter tot z'n recht zou komen ! (miss is dat inmiddels gebeurd)

    weet dat ik wat laat reageer, maar ben hier ook pas sinds 2 weken aanwezig.

    veel plezier en succes ermee
    Ja, dat goed uitzien geldt vooral vanaf een zeker afstand Dat is een van de moeilijkste dingen, die afwerking. Sindsdien begrijp ik ook dat cosmetische zaken veel geld kosten.
    Ik vind het niet zo erg, het geluid en de bespeelbaarheid zijn het belangrijkste.

    Die bas in de opnames: dat is eerder gezegd; kan gedeeltelijk de instelling van de modeling buizen-pre-amp zijn geweest, maar heeft ook een beetje met mijn klassieke techniek te maken, die niet zoveel laag uit een gitaar haalt.

    Wat de piëzo betreft; als ik versterkt moet spelen gebruik ik gewoon mijn Crafter GAE-30. Ik doe vooralsnog geen versterkte solo-optredens, en in een band komt dat allemaal toch niet zo nauw, als je maar iets akoestisch mee hoor rammelen. En deze microfoon-opname klinkt nog altijd beter dan een piëzo, naar mijn mening.

    Dus dat bouw ik niet in, in deze gitaar. Die wil ik vooral voor akoestische opnamen en mijn eigen plezier gebruiken.

  3. #93
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2010
    Locatie
    af en toe in de 7e hemel... (als ik speel)
    Berichten
    752

    Post

    En deze microfoon-opname klinkt nog altijd beter dan een piëzo, naar mijn mening.

    Dus dat bouw ik niet in, in deze gitaar. Die wil ik vooral voor akoestische opnamen en mijn eigen plezier gebruiken.
    (ff plagen.., ) maar dat van die piezo kun je niet (zeker) weten als je em niet inbouwd.. ...,

    anyway..., die Crafter van je ken ik niet en neem aan dat je weet waar je mee bezig bent..,

    suc6
    "als je scheten maar flink naar hout stinken.., dan heb je goed geschuurd ! " HP.
    http://picasaweb.google.com/109435607338071709971/HowToBuildMyFirstAcousticGuitar

  4. #94
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BLUEWEY Bekijk bericht
    (ff plagen.., ) maar dat van die piezo kun je niet (zeker) weten als je em niet inbouwd.. ...
    suc6
    Oh jawel. Een piëzo is altijd een compromis. Een opname met een piëzo klinkt nooit zo goed en natuurlijk. Een piëzo is vooral een oplossing voor live situaties, waar een microfoon eenvoudigweg geen oplossing is vanwege de feedback.

  5. #95
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 oktober 2010
    Locatie
    af en toe in de 7e hemel... (als ik speel)
    Berichten
    752

    Post

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LaurentB Bekijk bericht
    Oh jawel. Een piëzo is altijd een compromis. Een opname met een piëzo klinkt nooit zo goed en natuurlijk. Een piëzo is vooral een oplossing voor live situaties, waar een microfoon eenvoudigweg geen oplossing is vanwege de feedback.
    begrijp je wel hoor, maar zou persoonlijk eenvoudigweg zeer nieuwsgierig zijn naar het piezo effect, dus de sound ervan met deze gitaar.
    Natuurlijk kun je ook dan alsnog akoestisch spelen en met microf. etc.

    en wat die feedback betreft.., daar hebben ze best lekkere koffie
    "als je scheten maar flink naar hout stinken.., dan heb je goed geschuurd ! " HP.
    http://picasaweb.google.com/109435607338071709971/HowToBuildMyFirstAcousticGuitar

  6. #96
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Tien jaar na dato heb ik eens een demo video opgenomen https://www.youtube.com/watch?v=mJMZRf6IE5A

  7. #97
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Thumbs up

    Ik herinner me dat topic nog wel, leuke gedetailleerde uitleg ook. Ondanks de imperfectie van een eerste bouw toch alweer 10 jaar in gebruik
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top