Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 41 van 42 EersteEerste ... 3139404142 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 401 t/m 410 van 419
  1. #401
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2007
    Locatie
    Deventer!
    Berichten
    699

    Standaard

    Misschien dat dit iets voor je is?
    http://www.musicomlab.co.kr/mvc.htm

    heb niet alle specs doorgenomen, maar handleiding staat erbij.
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

  2. #402
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Volgens mij gaat dat goed werken. Reageert op PC en CC.
    Alleen zie ik 'm nog niet goed beschikbaar en is ie een stukje prijziger (gezien voor 200 pond). En is de output in mono. Dat kan wel maar dan moet ik daarna gaan splitten want ik moet Dry + Wet hebben. Ik zou ook wet direct naar de G-Major kunnen sturen en het volume daarin besturen. Dat zal geen probleem worden.

  3. #403
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2007
    Locatie
    Deventer!
    Berichten
    699

    Standaard

    Volgens mij heeft die ook geen dealernetwerk, ik heb zo'n EFXMKII toen rechtstreeks in korea besteld bij hem, goeie vlotte deal.
    Was toen trouwens wel in dollars, met een gunstige koers!
    SPAM & dus ook te koop; Lexicon MPX-1 G2 + R1 foot controller
    Ruil/inruil en dus ook gezocht: hmmm...

  4. #404
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Moonphase heeft 'm voor 199 pond (230 euro). Da's een hele hoop geld voor een VCA...
    Eens zien of ze ook naar Nederland verzenden. En of er goedkopere alternatieven zijn.
    O, prostage heeft er ook eentje. Die is 198 euro.

    En iets heel geks: hoe zou het werken als ik de Prostage Remote Wah Wah met splitterkabels en de GCX zowel pregain (wah) als postgain (volume) gebruik? Dan zou ik een splitterkabel van loop1send en loop2send naar de Wah sturen, en een splitterkabel terug naar loop1return en loop2return. De preamp zou dan tussen loop 1 en 2 in zitten, en als ik loop 1 aanzet gebruik ik wah, als ik loop 2 aanzet gebruik ik volume. Zou dat problemen opleveren? Moet ik daarvoor echt een Switchblade hebben? In m'n hoofd gaat het namelijk werken.
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 29 september 2010 om 23:33

  5. #405

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht

    En iets heel geks: hoe zou het werken als ik de Prostage Remote Wah Wah met splitterkabels en de GCX zowel pregain (wah) als postgain (volume) gebruik? Dan zou ik een splitterkabel van loop1send en loop2send naar de Wah sturen, en een splitterkabel terug naar loop1return en loop2return. De preamp zou dan tussen loop 1 en 2 in zitten, en als ik loop 1 aanzet gebruik ik wah, als ik loop 2 aanzet gebruik ik volume. Zou dat problemen opleveren? Moet ik daarvoor echt een Switchblade hebben? In m'n hoofd gaat het namelijk werken.
    Ik zeg groundloop! Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen, you never know!

    Daarnaast vraag ik mij wel een klein beetje af hoe het zou gaan klinken wanneer je per ongeluk beide loops tegelijk aanzet....

    Zien er wel mooi uit trouwens, zowel die van Prostage als Musicom Lab!

  6. #406
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ME. Bekijk bericht
    Ik zeg groundloop! Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen, you never know!

    Daarnaast vraag ik mij wel een klein beetje af hoe het zou gaan klinken wanneer je per ongeluk beide loops tegelijk aanzet....

    Zien er wel mooi uit trouwens, zowel die van Prostage als Musicom Lab!
    Waarom zou er een groundloop ontstaan als alles in hetzelfde rack zit en dezelfde aarde krijgt? beide loops lijkt me niet verstandig.

    Ik vind die Wah wel erg tof en ook volume gebruiken maakt het extra nuttig. En als ik dan niet meer Wet/Dry wil (ik ken mezelf) heb ik toch een rack wah.
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 30 september 2010 om 00:10

  7. #407

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Waarom zou er een groundloop ontstaan als alles in hetzelfde rack zit en dezelfde aarde krijgt?
    Omdat je twee signalen (aarde eigenlijk), één van voor de voorversterker en één van na de voorversterker naar één apparaat haalt in één kabel, dus verbindt.

    Daarna splits je ze weer, één naar een punt voor de voorversterker en één naar een punt na de voorversterker.

    Misschien dat de GCX alles goed genoeg scheidt, maar ik kan mij zo voorstellen dat je toch tegen wat problemen aanloopt. Maar zoals ik al zei: Proberen zal vast geen kwaad kunnen.

    P.s.
    Heb zelf op zo'n soortgelijke situatie ooit een groundloop gecreërd met een Boss HR-2. Kabel voor de voorversterker gesplit, één naar de detector ingang de andere naar de voorversterker. Na de voorversterker de tweede ook het pedaal in, de input. Tada!! Groundloop! (Oplossing, aarde draad in de kabel naar de detector ingang doorknippen)

  8. #408
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ME. Bekijk bericht
    Omdat je twee signalen (aarde eigenlijk), één van voor de voorversterker en één van na de voorversterker naar één apparaat haalt in één kabel, dus verbindt.

    Daarna splits je ze weer, één naar een punt voor de voorversterker en één naar een punt na de voorversterker.

    Misschien dat de GCX alles goed genoeg scheidt, maar ik kan mij zo voorstellen dat je toch tegen wat problemen aanloopt. Maar zoals ik al zei: Proberen zal vast geen kwaad kunnen.

    P.s.
    Heb zelf op zo'n soortgelijke situatie ooit een groundloop gecreërd met een Boss HR-2. Kabel voor de voorversterker gesplit, één naar de detector ingang de andere naar de voorversterker. Na de voorversterker de tweede ook het pedaal in, de input. Tada!! Groundloop! (Oplossing, aarde draad in de kabel naar de detector ingang doorknippen)
    Ja volgens mij is de oplossing inderdaad zo simpel. In mijn geval het ik m'n rack ge'star-ground, dus alle units zouden dezelfde aarde moeten hebben.

  9. #409

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ja volgens mij is de oplossing inderdaad zo simpel. In mijn geval het ik m'n rack ge'star-ground, dus alle units zouden dezelfde aarde moeten hebben.
    Ben wel benieuwd, zou gaaf zijn als het werkt!

  10. #410
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ME. Bekijk bericht
    Ben wel benieuwd, zou gaaf zijn als het werkt!
    Het is alleen zo lullig als het niet werkt. Kost 300 pop (en tis wel mogelijk om terug te sturen naar bv tonfan.de, maar zoveel gedoe). Ik wacht even tot de big guys er iets over hebben gezegd. Dus Yek1, morris, peter_heijnen, Arvoitus, Anand: laat van je horen!

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top