Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 40 van 42 EersteEerste ... 303839404142 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 391 t/m 400 van 419
  1. #391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Wat ik nu bedoel met 'dry en wet op hetzelfde volume' is het volgende: als ik geen effect én geen killdry heb aanstaan geven beide speakers exact hetzelfde volume (de 0 dB dus). Als ik bv een chorus aanzet op 0 dB is die even hard als het droge geluid (50/50). Met -7 dB krijg ik een mooi chorus-effect en is de volumetoename nauwelijks merkbaar.
    Aan de flanger moet ik een hoop tweaken want hij is nu heel slecht hoorbaar (of hij moet harder en dat probleem hebben we al besproken ).
    Dat is nu juist het probleem waarom je volume verschillen hebt. Als je omschakelt naar echt W/D ben je dat hele volume probleem waarschijnlijk meteen kwijt. Dus de wet speaker 100% wet en 0% dry.

    Het probleem is dat je twee geluidsbronnen dry hebt. Op één van die bronnen zet je vervolgens een effect waardoor die dus een stuk harder gaat. Dit is je volume verschill. En dat is een groot verschil omdat er door je wet speaker nu ineens en dry en wet komt! Doordat er zoveel dry is met het wet ook omhoog om te compenseren.

    Als je één speaker dry hebt en daar zet je een tweede speaker naast aan voor het wet zul je nauwelijks een toename van volume hebben. (Volgens mij is er wanneer je tweede geluidsbron met hetzelfde aant dB toevoegd een toename van zo'n 3dB, kan ernaast zitten, is lang geleden...)

  2. #392
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ME. Bekijk bericht
    Dat is nu juist het probleem waarom je volume verschillen hebt. Als je omschakelt naar echt W/D ben je dat hele volume probleem waarschijnlijk meteen kwijt. Dus de wet speaker 100% wet en 0% dry.

    Het probleem is dat je twee geluidsbronnen dry hebt. Op één van die bronnen zet je vervolgens een effect waardoor die dus een stuk harder gaat. Dit is je volume verschill. En dat is een groot verschil omdat er door je wet speaker nu ineens en dry en wet komt! Doordat er zoveel dry is met het wet ook omhoog om te compenseren.

    Als je één speaker dry hebt en daar zet je een tweede speaker naast aan voor het wet zul je nauwelijks een toename van volume hebben. (Volgens mij is er wanneer je tweede geluidsbron met hetzelfde aant dB toevoegd een toename van zo'n 3dB, kan ernaast zitten, is lang geleden...)
    Jij vindt 3 dB een miniem verschil?!?! Volgens mij begrijp je mij niet. Ik heb niet twee droge geluidsbronnen want gebruik enkel Left als dry. Wet staat dan uit. Dus is het 1 speaker. Als ik dan bij de Right 0 dB toevoeg is dat dus 3 dB meer en dat is behoorlijk wat. Als ik 'm op -7 dB zet is het goed te doen.
    Het idee van 1 speaker droog en een semi-wet werkt beter, want dan maak je van de 2e speaker op 0dB droog (totaalvolume van 3dB) een 0dB wet (totaalvolume nog steeds 3dB).

  3. #393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    als ik geen effect én geen killdry
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Jij vindt 3 dB een miniem verschil?!?! Volgens mij begrijp je mij niet. Ik heb niet twee droge geluidsbronnen want gebruik enkel Left als dry. Wet staat dan uit. Dus is het 1 speaker. Als ik dan bij de Right 0 dB toevoeg is dat dus 3 dB meer en dat is behoorlijk wat. Als ik 'm op -7 dB zet is het goed te doen.
    Het idee van 1 speaker droog en een semi-wet werkt beter, want dan maak je van de 2e speaker op 0dB droog (totaalvolume van 3dB) een 0dB wet (totaalvolume nog steeds 3dB).
    Ik kreeg het idee, door je laatste post, dat je op je wet speaker ook wat droog signaal liet gaan. Je had het daar namelijk over géén killdry, maar dat zal ik wel verkeerd begrepen hebben.

    Wat bedoel je precies met één droog en één semi-wet?

  4. #394
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ME. Bekijk bericht
    Ik kreeg het idee, door je laatste post, dat je op je wet speaker ook wat droog signaal liet gaan. Je had het daar namelijk over géén killdry, maar dat zal ik wel verkeerd begrepen hebben.

    Wat bedoel je precies met één droog en één semi-wet?
    Dat semi-wet is precies waarover je mij 'verkeerd' begreep . Daarbij laat ik de wetspeaker gewoon alle dry ook doorgaan en als ik een effect aanzet wordt het 100% effect. Dus je hebt dry+dry of dry+wet. Als ik echter alleen delay heb valt het droge geluid daar weg en wordt dus alsnog zachter. Gewoon Wet/Dry werkt lekkerder.

  5. #395
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Verwarrend en niet nodig, dat semi-wet (vind ik).

    Voor een flanger:
    - L: 100% Dry
    - R: flanger erbij mixen (mix op 100% wet, geen droog signal erbij).
    Level op -4dB volstaat bij mij om een 50%-50% flange-effect te krijgen dat heel duidelijk hoorbaar is.

    Voor over-the-top 100% flanger, zoals through-zero, moet je L (dry) helemaal muten uitzetten en hou je alleen R (100% effect) over.

    Hoe staat je GM voor de rest ingesteld: Pro of Consumer? Mono/stereo? Welke routing?

    Handleiding:

    A few comments regarding the Kill Dry function and a parallel setup:
    First of all:
    • In such a setup, we recommend using the Parallel routing.
    • When the Kill Dry parameter is set to “On”, no clean signal is passed to the outputs, and the “Mix” parameter changes to “Wet” in all

    algorithms

    Laatst gewijzigd door Yek1; 26 september 2010 om 15:25
    Alexander van Engelen

  6. #396
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Verwarrend en niet nodig, dat semi-wet (vind ik).

    Voor een flanger:
    - L: 100% Dry
    - R: flanger erbij mixen (mix op 100% wet, geen droog signal erbij).
    Level op -4dB volstaat bij mij om een 50%-50% flange-effect te krijgen dat heel duidelijk hoorbaar is.

    Voor over-the-top 100% flanger, zoals through-zero, moet je L (dry) helemaal muten uitzetten en hou je alleen R (100% effect) over.

    Hoe staat je GM voor de rest ingesteld: Pro of Consumer? Mono/stereo? Welke routing?

    Handleiding:

    A few comments regarding the Kill Dry function and a parallel setup:
    First of all:
    • In such a setup, we recommend using the Parallel routing.
    • When the Kill Dry parameter is set to “On”, no clean signal is passed to the outputs, and the “Mix” parameter changes to “Wet” in all

    algorithms

    In Wet/Dry gebruik ik de G-major voornamelijk parallel, op dit moment staat 'ie nog in stereo, maar dat wordt waarschijnlijk mono (maar maakt niet veel uit als je toch alleen Left gebruikt). Kill dry staat inderdaad aan, mix op 100% wet level op -5 of iets dergelijks. En input range op Pro.

  7. #397
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    En als je je G Major parallel gebruikt waarom dan nog een D-Two erbij? Of klinkt de delay van de G major niet naar je smaak?
    En als je toch niet zo vaak live speelt gewoon w/d/w spelen want ik vind het live niet echt een toevoeging aan je sound. Maar das mijn mening.

  8. #398
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Ooh ja trouwens, in de periode van de de grote racks vind ik de sound van Landau beter klinken dan Lukather terwijl Landau stereo speelt (met een mixer uiteraard) en Lukather w/d/w.

  9. #399
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    En als je je G Major parallel gebruikt waarom dan nog een D-Two erbij? Of klinkt de delay van de G major niet naar je smaak?
    En als je toch niet zo vaak live speelt gewoon w/d/w spelen want ik vind het live niet echt een toevoeging aan je sound. Maar das mijn mening.
    Dat was voornamelijk een idee om freaky delays te kunnen maken (shimmer enzo). Voorlopig is de G-Major prima.
    Ik weet niet of ik Landau boven Lukather prefereer, of vice versa, maar bij m'n eigen sound vind ik Wet/Dry veel lekkerder klinken. Maar vooral getest op laag volume.

  10. #400
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Jongens, ik denk dat ik op zoek ga naar een goede VCA. Die van Nobels is mooi, maar je moet kiezen of 'ie op PC's of CC's reageert. Welke VCA kan beide tegelijk ontvangen en ook nog pannen? Voor een redelijke prijs.
    Dan kan ik namelijk met de VCA ook 100% wet sounds maken via patches. Met de Nobels zou ik dat alleen via een expressiepedaal kunnen doen.

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top