Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 39 van 42 EersteEerste ... 293738394041 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 381 t/m 390 van 419
  1. #381
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Nope, mijn droge signaal blijft gewoon precies zoals ie is als ik er effecten aan toevoeg. Bij jou wordt alles harder, omdat er zeer waarsch droog signaal bij jouw effect signaal zit. Weliswaar is de "wet" speaker uit als je droog speelt. Maar zodra je effecten aanzet, komt er via het wet kanaal ook droog geluid mee en dat leidt tot het extra volume. Zodra jouw 'wet' speaker echt alleen maar 100% wet is, is dat probleem weg durf ik te wedden.

    Hier wat threads over W/D en de G-major:
    http://jvmforum.com/phpBB3/viewtopic...&t=174&start=0
    http://www.thegearpage.net/board/arc...p/t-91623.html
    http://www.petrucciforum.com/forums/...p?t-67706.html

    Normaliter zou je het als volgt kunnen aanpakken.
    Gitaar in preamp.
    Preamp > poweramp L > speaker L.
    Line out van preamp > G-Major (KillDry aan) > poweramp R > speaker R.

    Poweramp L = Dry, en normaliter altijd aan.
    Poweramp R = Wet, en is uit, tenzij een effect wordt ingeschakeld.

    Voor volledige controle moet je 4 mute-mogelijkheden hebben:
    L aan, R uit = dry
    L uit, R aan = 100% wet, bijv, voor tremolo of through-zero flanging
    L aan, R aan: W/D
    L uit, R uit: volledige mute, bv. om te stemmen

    De Suhr Minimix 2 kan het allemaal.
    Alexander van Engelen

  2. #382

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Zodra jouw 'wet' speaker echt alleen maar 100% wet is, is dat probleem weg durf ik te wedden.

    Normaliter zou je het als volgt kunnen aanpakken.
    Gitaar in preamp.
    Preamp > poweramp L > speaker L.
    Line out van preamp > G-Major (KillDry aan) > poweramp R > speaker R.
    What he said!!

    Ik zou het gewoon op deze manier eens proberen. Hoogstwaarschijnlijk ben je dan je volume problemen kwijt.

  3. #383
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik heb nog niet al die artikelen doorgelezen, maar ik heb het idee dat jullie mij niet begrijpen. Als metafoor: als je een lamp aan hebt staan en je doet in de buurt een soortgelijke lamp ook aan, dan wordt het toch lichter? Dus als je een extra speaker hebt wordt het geluid harder. Mijn chorus is (hopelijk) precies even hard als het droge geluid zodat ik een 50:50 ratio krijg. Of is dat fout? Zou ik de chorus zachter moeten zetten?
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 24 september 2010 om 07:50

  4. #384
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Eventjes met een delay als handiger voorbeeld.

    L is je droge signaal.

    R is wet (killdry / 100% mix). Dat betekent dat, als de delay aanstaat, R alleen de repeats laat horen. Staat de delay uit dan is R stil.

    Als L op 0 dB staat, bereik ik met R op ongeveer -5 dB al het punt dat L (direct) en R (repeats) even hard zijn, zonder dat het totale volume toeneemt.

    Met chorus idem dito. R (wet) bevat in dat geval alleen het gemoduleerde signaal, niet het originele signaal. Zou je alleen R horen, dan klinkt het niet. De combinatie van L+R maakt dat er chorus ontstaat.
    Alexander van Engelen

  5. #385
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Eventjes met een delay als handiger voorbeeld.

    L is je droge signaal.

    R is wet (killdry / 100% mix). Dat betekent dat, als de delay aanstaat, R alleen de repeats laat horen. Staat de delay uit dan is R stil.

    Als L op 0 dB staat, bereik ik met R op ongeveer -5 dB al het punt dat L (direct) en R (repeats) even hard zijn, zonder dat het totale volume toeneemt.

    Met chorus idem dito. R (wet) bevat in dat geval alleen het gemoduleerde signaal, niet het originele signaal. Zou je alleen R horen, dan klinkt het niet. De combinatie van L+R maakt dat er chorus ontstaat.
    Dus je wet (rechterspeaker) staat zachter? Dat maakt het dan wel logisch dat je geen volumetoename merkt. Bij mij staan ze even hard en is het 1+1=1,5.

  6. #386
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    R staat "nominaal" zachter. Het punt is: je hoeft L en R niet allebei nominaal even hard te zetten. Je mengt R met L.

    L (dry) op 0dB en R (wet) op -5dB geeft bij mij hetzelfde delay-resultaat (50%-50%) als wanneer alles mono geschakeld zou zijn met 50%-50% mix.

    Maarre, ik geloof dat we er niet uit komen... :-)
    Alexander van Engelen

  7. #387
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    R staat "nominaal" zachter. Het punt is: je hoeft L en R niet allebei nominaal even hard te zetten. Je mengt R met L.

    L (dry) op 0dB en R (wet) op -5dB geeft bij mij hetzelfde delay-resultaat (50%-50%) als wanneer alles mono geschakeld zou zijn met 50%-50% mix.

    Maarre, ik geloof dat we er niet uit komen... :-)
    Ik hoop dat we er wel uitkomen . Als je inderdaad zegt dat effect niet even hard hoeft te staan voor een soortgelijk (50:50) en als dat geen merkbaar volumeverschil oplevert zou dat erg cool zijn. Ik zal het vanmiddag proberen.

  8. #388
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik heb dry en wet nu op exact hetzelfde volume en als ik de chorus met -7 dB bijmix klinkt dat heel aardig en is er een minieme volumeboost. Toch is het naar mijn idee fysiek onmogelijk dat er geen volumeverschil is. Alleen op deze manier is het minder goed hoorbaar en live waarschijnlijk helemaal niet op te merken.

  9. #389
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ik heb dry en wet nu op exact hetzelfde volume en als ik de chorus met -7 dB bijmix klinkt dat heel aardig en is er een minieme volumeboost. Toch is het naar mijn idee fysiek onmogelijk dat er geen volumeverschil is. Alleen op deze manier is het minder goed hoorbaar en live waarschijnlijk helemaal niet op te merken.
    Okay klinkt al beter. Maar "dry en wet op hetzelfde volume"?
    Ik weet niet of ik je goed begrijp. Als je alle effecten uitzet, hoort er geen geluid uit je wet speaker te komen.
    Alexander van Engelen

  10. #390
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yek1 Bekijk bericht
    Okay klinkt al beter. Maar "dry en wet op hetzelfde volume"?
    Ik weet niet of ik je goed begrijp. Als je alle effecten uitzet, hoort er geen geluid uit je wet speaker te komen.
    Jij zegt dat je voor het droge signaal 0 dB als uitgangspunt neemt en bv chorus met -5 dB bijmengt. Da's dus zachter dan het droge signaal. Als je echt 50/50 wil zullen ze beide op 0 dB moeten en dan krijg je onvermijdelijk een verhoging van het totaalvolume.
    Wat ik nu bedoel met 'dry en wet op hetzelfde volume' is het volgende: als ik geen effect én geen killdry heb aanstaan geven beide speakers exact hetzelfde volume (de 0 dB dus). Als ik bv een chorus aanzet op 0 dB is die even hard als het droge geluid (50/50). Met -7 dB krijg ik een mooi chorus-effect en is de volumetoename nauwelijks merkbaar.
    Aan de flanger moet ik een hoop tweaken want hij is nu heel slecht hoorbaar (of hij moet harder en dat probleem hebben we al besproken ).

    Mocht ik in WD blijven, dan wil ik een mooi MIDI VCA. Ik dacht aan die van Nobels. Heeft iemand andere/betere suggesties?

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top