Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 42 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 419
  1. #21

    Standaard

    zwevende post.
    (forum heeft weer kuren)
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    @morris: lijkt m.... M'n gain moet behoorlijk hoog staan. .... een nieuwe willen, dan in ieder geval analoog (de Boss CS-3 bv, die is analoog?). Ik twijfel nog of ik überhaupt een compressor nodig heb. Het idee is leuk, maar misschien is m'n clean geluid nu wel strak genoeg.
    Ik wil het liefst, als ik een compressor en/of gate ga toevoegen, kunnen schakelen via midi. ..... niet echt een idee waarover we praten (merken, types, jaartallen, bedragen).

    Je zei dat een W/D setup de speakers ook fysiek scheidt. Is dat nog beter dan met een mixer? Klinkt het nog strakker? Want het geluid dat ik gisteren opeens had overweldigde me nogal xD
    W/D zou is eigenlijk al hoe jij 't geheel gebruikt, met 1 kast.. maar 'beter' W/D zou zijn dat de 530->50/50 kant naar een cabinet gaat dat op een andere plek staat, dan het cabinet dat 530-> G-Major->50/50 kant heeft..
    i.p.v. je 2x12 zou je 2x 1x12 kunnen overwegen (Boger Cubes o.i.d...)

    Als je een pedal compressor zoekt, dan is de CS-3 erg puik, maar erg noisy by hogere settings.. De Barber Tone Press krijgt veel lof, zelf vind ik de Dynacomp en de T-rex compnova (of TC Vintage Compressor) erg fijne (en in't geval van TRex, ook praktisch onhoorbaar) comps..

    een MIDI-schakelbare compressor zou je bijv. ook uit de Replifex kunnen toveren (heeft analoog pad en een paar erg leuke pre-gain effecten)..
    zelf ben ik echter een voorstander van girly racks, dus zou een Axess Electronics GRX-4 switcher (non 19", maar past mooi in 'n lade bij wat pedaaltjes) i.c.m. een pedaal compressor fijn zijn..
    overigens zijn er ook 1-loops midi switchers, hoef je niet eens rackspace op te offeren..

    voordat je verder kijkt zou ik nog even wat topics door pluizen, volgens mij hebben een aantal 'grootverbruikers' een GRX-4/pedaal-achtige oplossing..
    het rack van Morris heeft 'n aantal pedaaltjes, maar volgens mij (?) geen compressor.. ?
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik wordt nu al(/nog) gek van m'n G-Major. Ik heb zowel de input als de output op maximaal staan en verder alle lvls op 0 dB (maximaal) en alsnog klinkt 'ie zóóó zacht. Ik verwacht dat de delay dan allereerst minstens net zo hard klinkt als mijn droge signaal, maar het komt niet eens in de buurt. Ik kan mijn poweramp level wel hoger zetten maar dit lijkt me niet de bedoeling en is ook veel gezeik als ik volume moet wijzigen. Iemand een oplossing? Ik hoorde dat Nocki dit probleem ook had en daarom maar geen W/D meer deed.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2008
    Locatie
    071
    Berichten
    512

    Standaard

    Ik dacht dat dat ding ergens een 'kill dry' functie heeft die je aan moet zetten voor een W/D setup? Ik heb dat ding zelf (nog) niet, dus ik kan het er ook helemaal naast hebben hoor.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Probeer 'm eens op "consumer level input" (exacte naam ben ik kwijt) in het i/o menu.

    Heb het eerder al gezegd: raar probleem. Ik heb helemaal geen problemen met volume.

    Heb je het ook bij de factory presets? Ook laag volume als je 'bypass all' hebt?
    (indien nee is het iets in je presets/instellingen)

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Probeer 'm eens op "consumer level input" (exacte naam ben ik kwijt) in het i/o menu.

    Heb het eerder al gezegd: raar probleem. Ik heb helemaal geen problemen met volume.

    Heb je het ook bij de factory presets? Ook laag volume als je 'bypass all' hebt?
    (indien nee is het iets in je presets/instellingen)
    VET! Het heet Input Rng en die stond op Pro. Nu op consumer en dan kan ie inderdaad en STUK harder . Thanks m8! Nu kan ik weer verder .

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard


  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    voordat je verder kijkt zou ik nog even wat topics door pluizen, volgens mij hebben een aantal 'grootverbruikers' een GRX-4/pedaal-achtige oplossing..
    het rack van Morris heeft 'n aantal pedaaltjes, maar volgens mij (?) geen compressor.. ?
    Jawel hoor! Een Barber Tone Press op mijn pedalboard en een Keeley (baked mod ) in mijn pedal rack. De GRX4 is overigens redelijk ok (maar niet mijn keuze).

    Morris

    edit: die 'baked mod' is overigens een slechte grap, de fabriek is volledig afgebrand, laten we hopen dat Robert de zaak weer op de rails krijgt. Hij is een integere vakman die fantastische pedaaltjes maakt.
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Jawel hoor! Een Barber Tone Press op mijn pedalboard en een Keeley (baked mod ) in mijn pedal rack. De GRX4 is overigens redelijk ok (maar niet mijn keuze).

    Morris

    edit: die 'baked mod' is overigens een slechte grap, de fabriek is volledig afgebrand, laten we hopen dat Robert de zaak weer op de rails krijgt. Hij is een integere vakman die fantastische pedaaltjes maakt.

    edit: die 'baked mod' is overigens een slechte grap, de fabriek is volledig afgebrand, laten we hopen dat Robert de zaak weer op de rails krijgt. Hij is een integere vakman die fantastische pedaaltjes maakt.[/QUOTE]

    baked mod was in pedaaltjes-forum al gemaakt volgens mij, beetje ironie mag gelukkig wel.. 't is echt spijtig van Roberts business.. hoop dat hij snel (2 maanden?) weer gewoon aan't werk kan..
    off-topic: weet iemand waar de brand ontstaan is, ik las alleen iets over een houthandel in de buurt?

    anyhoo.. ik had je setup even niet voor ogen, pedalboard ook vergeten..
    die Barber ga ik zeker eens uitchecken..
    welke NIET 19" switcher zou jouw keuze wel zijn, btw ?
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    welke NIET 19" switcher zou jouw keuze wel zijn, btw ?
    Of welke WEL 19" switcher/router? :P Ik begin me nu af te vragen of ik wel een router nodig ga hebben. Wellicht wil ik überhaupt geen compressor. M'n clean klinkt best goed. Wil het wel ns proberen met bv de Boss CS-3. Een gate weet ik niet zeker. Gisteravond kon ik niet zo hard spelen omdat het al laat was, dus ik weet niet precies of ik veel ruis heb. Maar ik ga er eigenlijk wel vanuit. Het zou met switcher/router een enorme omweg zijn (een kabel extra en als de gate aan zou staan zelfs 3 kabels extra) dus een stuk verder weg van m'n droge geluid. Als het niet nodig is doe ik het niet, maar toch zou ik graag willen weten welke switchers/routers/loopers nou als echt goed worden beschouwd.

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top