Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 42 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 419
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2006
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    290

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Yeps. Altijd goed om ideeën te delen. Zo kunnen andere mensen mij aanvullen of verbeteren, en wellicht zijn er nog mensen die iets nuttigs ontdekken in mijn posts :P.
    Nou, met betrekking tot je ideeën omtrent een compressor/gate en de prijzen daarvan wil ik je adviseren om vooral eens op marktplaats te kijken naar hetgeen rocktron op dat gebied heeft te bieden!! Zijn veelal relatief goedkoop, doen hun werk en als je ze na je preamp zet kan je vervolgens nog alle wet-dry-wet-stereo-mono-no signal-kanten op!
    Je zit dus niet vast aan de compressor/gate die je fx bieden.

    edit: wellicht ten overvloede maar bij Rocktron heet een gate 'hush'.
    Laatst gewijzigd door Bram78; 18 januari 2009 om 12:43

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram78 Bekijk bericht
    Nou, met betrekking tot je ideeën omtrent een compressor/gate en de prijzen daarvan wil ik je adviseren om vooral eens op marktplaats te kijken naar hetgeen rocktron op dat gebied heeft te bieden!! Zijn veelal relatief goedkoop, doen hun werk en als je ze na je preamp zet kan je vervolgens nog alle wet-dry-wet-stereo-mono-no signal-kanten op!
    Je zit dus niet vast aan de compressor/gate die je fx bieden.

    edit: wellicht ten overvloede maar bij Rocktron heet een gate 'hush'.
    Bijvoorbeeld een Rocktron G300? Ziet er wel netjes (en duur! :P) uit.
    Ik twijfel nog wel een beetje of ik écht een compressor nodig had. Ik gebruikte 'm voor m'n cleansound, maar misschien is die nu, in wet/dry, wel zo compleet dat ik helemaal geen compressor nodig heb. Misschien verpest het mn buizengeluid wel. En een noise gate weet ik nog niet, maar is waarschijnlijk wel fijn voor m'n overdrive.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2006
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    290

    Standaard

    Nou, ik denk dat je voor 125 euro zeker klaar bent! Is dus compressor met de hush-functie, noisegate dus...

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    dus als ik het goed begrijp gaat er 1 kanaal van je 530 direct naar de 50/50, en 1 via een mixer (met G-major) naar het 2e kanaal van de 50/50?

    en dan vanuit de Peavey naar je 2x12, 1 speaker wet en 1 dry ?
    je effects zijn dus eigenlijk mono.. ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Zoals sommigen wel hebben gezien is het 'Zijn er verschillende CAE preamps?' door onder andere Nocki, hole en mijzelf de laatste tijd nogal doodgespamd mbt het gebruik van een mixer. Het lijkt me voor het overzicht makkelijker de discussie hier voort te zetten.
    Zoals ik gisteren zei ging ik vandaag mijn setup in parallel zetten en luisteren naar het verschil. Ik gebruik een Engl E530 preamp, TC G-Major fxunit en Peavey Classic 50/50 poweramp. Vandaag een simpel Phonic mengpaneeltje gebruikt om de G-Major parallel te schakelen en, toen dat niet helemaal lekker werkte (toch tonesuck en teveel variabelen door de mixer) heb ik een w/d setup gebruikt. Ik heb een 2x12" Harley Benton cabinet en mijn poweramp heeft twee kanalen. Ik gebruikte die vooralsnog om beide speakers in stereo te gebruiken (vooral voor delay) maar omdat ze zo dicht bij elkaar staan merkte ik daar eigenlijk niet zo veel van.
    Maar die w/d setup: WAT EEN VERSCHIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hoewel de finetuning te wensen over liet klonk het echt HEERLIJK! Ik had me nooit gerealiseerd dat mijn G-Major mijn geluid zo erg vertiefde, tot Morris me daar laatst op wees. Nu weet ik zeker dat ik voor een mixer ga. Omdat dat nog wel een poosje op zich kan laten wachten ga ik voorlopig in w/d setup spelen. Qua power is 1 speaker voorlopig toch wel genoeg voor m'n basic geluid.
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitefly7 Bekijk bericht
    dus als ik het goed begrijp gaat er 1 kanaal van je 530 direct naar de 50/50, en 1 via een mixer (met G-major) naar het 2e kanaal van de 50/50?

    en dan vanuit de Peavey naar je 2x12, 1 speaker wet en 1 dry ?
    je effects zijn dus eigenlijk mono.. ?
    Dat is het bijna. Ik heb geen mixer dus ik heb nu m'n 1e kanaal 50/50 precies zoals jij zegt: direct uit de E530 (left output). Het andere kanaal van de E530 (right output) gaat via de G-Major (left input) naar het 2e 50/50 kanaal (left output). Mijn effecten zijn nu inderdaad mono. En dan schijnt niet zo heel veel uit te maken omdat de speakers toch zo dicht op elkaar staan.
    Klopt het dat w/d/w wil zeggen dat je twee wet speakers gebruikt voor stereo fx en de dry speaker voor je droge signaal?

    @Bram78: da's een zeer nette prijs als het een goed toestel is. Ga ik me binnenkort ns in verdiepen.
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 18 januari 2009 om 15:47

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Klopt het dat w/d/w wil zeggen dat je twee wet speakers gebruikt voor stereo fx en de dry speaker voor je droge signaal?
    Yep.

    Voor wat betreft je andere ideeën: wees voorzichtig met een patchmate, hush, compressors etc. Heb je dadelijk een mooie mixer en zou je de sounds alsnog gaan verkloten met een achterhaalde switcher en randapperatuur die je niet nodig hebt. Een goed gebouwd rack heeft geen hush nodig (anders gebruik je simpelweg teveel gain ).
    Denk eens na over wat je nodig hebt, bijv. compressor, wah en een booster i.o.d., en neem hiervoor pedaaltjes, dat is beter dan pedalen in een tone-suckende switcher. uitbreiden met een pedal rack kan altijd nog, maar reken op mega $$ als je je signaal zo goed mogelijk wil houden.

    Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Yep.

    Voor wat betreft je andere ideeën: wees voorzichtig met een patchmate, hush, compressors etc. Heb je dadelijk een mooie mixer en zou je de sounds alsnog gaan verkloten met een achterhaalde switcher en randapperatuur die je niet nodig hebt. Een goed gebouwd rack heeft geen hush nodig (anders gebruik je simpelweg teveel gain ).
    Denk eens na over wat je nodig hebt, bijv. compressor, wah en een booster i.o.d., en neem hiervoor pedaaltjes, dat is beter dan pedalen in een tone-suckende switcher. uitbreiden met een pedal rack kan altijd nog, maar reken op mega $$ als je je signaal zo goed mogelijk wil houden.

    Morris
    erg mee eens: als je 530 + 50/50 met Gmajor in w/d-setup (misschien met mixer op 100% ?..) al te gek klinkt, zou ik er niet nog eens een -cheapy- switcher tussen zetten; onthou dat er dan weer extra kabel tussen 'jou en je sound' komt..

    dat wil niet zeggen dat goede switcher + goede bekabeling geen goede (maar flinke) investering kunnen zijn..

    als 't je echter alleen gaat om een compressor, dan zou ik gewoon een pedaaltje erbij pakken en voor je voeten leggen..
    of een dedicated ding in je rack pakken (dbx ofzo.. ?), die voor je preamp komt te zitten..

    pedaal lijkt me echter verstandiger, minder rigoreus en minst tonesucky..

    noisegates zijn m.i. alleen maar noodvoorzieningen voor bakkenladingen/bootladingen met gain, en minder-dan-ideale bekabeling..

    't is altijd even schrikken als je gewoon gitaar->kabel->top/combo ingaat met een bootlading gain en dan gewoon 'kamerruis' hoort in plaats van 'noise gate-waardige troep'..

    en dan ineens merkt hoeveel 'noise' een pedalboard of iets anders kan toevoegen..
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    @morris: lijkt me inderdaad een goed idee om eens te kijken of ik zonder noise gate ook een acceptabel minimum aan ruis kan krijgen. Ik speel metal en wil dus een flinke scheur hebben. M'n gain moet behoorlijk hoog staan.
    Over de compressor ben ik nog niet helemaal uit. Ik gebruikte de compressor uit de G-Major, maar daarvan was ik niet echt onder de indruk. Die compressor doet me gewoon te weinig. Mocht ik een nieuwe willen, dan in ieder geval analoog (de Boss CS-3 bv, die is analoog?). Ik twijfel nog of ik überhaupt een compressor nodig heb. Het idee is leuk, maar misschien is m'n clean geluid nu wel strak genoeg.
    Ik wil het liefst, als ik een compressor en/of gate ga toevoegen, kunnen schakelen via midi. Daarom kwam de Patchmate naar boven. Ik ben nog niet echt bekend met dat fenomeen dus heb niet echt een idee waarover we praten (merken, types, jaartallen, bedragen).

    Je zei dat een W/D setup de speakers ook fysiek scheidt. Is dat nog beter dan met een mixer? Klinkt het nog strakker? Want het geluid dat ik gisteren opeens had overweldigde me nogal xD
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 18 januari 2009 om 21:12

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2006
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    290

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door morris Bekijk bericht
    Yep.

    Voor wat betreft je andere ideeën: wees voorzichtig met een patchmate, hush, compressors etc. Heb je dadelijk een mooie mixer en zou je de sounds alsnog gaan verkloten met een achterhaalde switcher en randapperatuur die je niet nodig hebt. Een goed gebouwd rack heeft geen hush nodig (anders gebruik je simpelweg teveel gain ).
    Denk eens na over wat je nodig hebt, bijv. compressor, wah en een booster i.o.d., en neem hiervoor pedaaltjes, dat is beter dan pedalen in een tone-suckende switcher. uitbreiden met een pedal rack kan altijd nog, maar reken op mega $$ als je je signaal zo goed mogelijk wil houden.

    Morris
    Met betrekking tot jouw stelling over het gebruik van een hush: het zal ongetwijfeld waar zijn dat (verkeerd) gebruik van een hush afbreuk doet aan je geluid. Ik heb zelf de hush super c in mijn rackje en ben er eerlijk gezegd erg blij mee. En geloof me: ik speel low-gain!!
    Los daarvan heb ik diverse keren mét en zonder hush vergeleken en moet ik constateren dat de hush in mijn geval (Engl powerball) echt geen afbreuk doet aan het geluid.
    Los van het feit dat ik geen verschil hoor gaat het er mijns inziens om wat er uiteindelijk soundwise onder de streep staat. Als je daar blij mee bent (met of zonder hush e.d.) is het goed, toch?

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram78 Bekijk bericht
    Met betrekking tot jouw stelling over het gebruik van een hush: het zal ongetwijfeld waar zijn dat (verkeerd) gebruik van een hush afbreuk doet aan je geluid. Ik heb zelf de hush super c in mijn rackje en ben er eerlijk gezegd erg blij mee. En geloof me: ik speel low-gain!!
    Los daarvan heb ik diverse keren mét en zonder hush vergeleken en moet ik constateren dat de hush in mijn geval (Engl powerball) echt geen afbreuk doet aan het geluid.
    Los van het feit dat ik geen verschil hoor gaat het er mijns inziens om wat er uiteindelijk soundwise onder de streep staat. Als je daar blij mee bent (met of zonder hush e.d.) is het goed, toch?
    Dat laatste is een waarheid als een koe!
    Niet iedereen hoort hetzelfde, ik moet er in ieder geval niets van hebben want in mijn ervaring zuigt ook dit toon (ja het wordt eentonig). Meestal wordt een hush gebruikt om tekortkomingen van de setup/fouten in de bekabelingen te verbloemen, symptoombestrijding is dat. Nou is de Engl PB niet de stilste door de gainstacking, maar de fout die de meeste metalgitaristen maken is te weinig mid en teveel gain, terwijl dat ook voor dit genre helamaal niet nodig is. Less is more! btw. de PB heeft toch ook een eigen ruisonderdrukking, of heeft alleen de SE dat?

    Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top