Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 42 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 419
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard w/d setup en het gebruik van een Mixer

    Zoals sommigen wel hebben gezien is het 'Zijn er verschillende CAE preamps?' door onder andere Nocki, hole en mijzelf de laatste tijd nogal doodgespamd mbt het gebruik van een mixer. Het lijkt me voor het overzicht makkelijker de discussie hier voort te zetten.
    Zoals ik gisteren zei ging ik vandaag mijn setup in parallel zetten en luisteren naar het verschil. Ik gebruik een Engl E530 preamp, TC G-Major fxunit en Peavey Classic 50/50 poweramp. Vandaag een simpel Phonic mengpaneeltje gebruikt om de G-Major parallel te schakelen en, toen dat niet helemaal lekker werkte (toch tonesuck en teveel variabelen door de mixer) heb ik een w/d setup gebruikt. Ik heb een 2x12" Harley Benton cabinet en mijn poweramp heeft twee kanalen. Ik gebruikte die vooralsnog om beide speakers in stereo te gebruiken (vooral voor delay) maar omdat ze zo dicht bij elkaar staan merkte ik daar eigenlijk niet zo veel van.
    Maar die w/d setup: WAT EEN VERSCHIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hoewel de finetuning te wensen over liet klonk het echt HEERLIJK! Ik had me nooit gerealiseerd dat mijn G-Major mijn geluid zo erg vertiefde, tot Morris me daar laatst op wees. Nu weet ik zeker dat ik voor een mixer ga. Omdat dat nog wel een poosje op zich kan laten wachten ga ik voorlopig in w/d setup spelen. Qua power is 1 speaker voorlopig toch wel genoeg voor m'n basic geluid.

  2. #2

    Standaard

    Nu is W/D wel nog een stapje mooier dan stereo met een goede mixer, omdat je ook de speakers fysiek scheidt. Maar ook in een stereo setup zijn de voordelen van een mixer vele malen meer waard dan de nadelen.

    Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Voorlopig blijf ik ook, vanwege financiële omstandigheden, waarschijnlijk in W/D. Daar moet ik nog aan wennen, want effecten zoals compressor en noise gate werken nu niet meer...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Applaus voor jezelf, sjapoo.
    Het wiel is opnieuw uitgevonden, Jezus nog aan toe!

  5. #5

    Standaard

    @ Kokeleko: Mopperkont (of was je niet cynisch? Zoals de waard is, kent hij zijn gasten)

    @Liquid_Metal: mieters dat het je zo goed bevalt! Compressor en noisegate moet je nu vooraan in de signaalketen zetten, kun je dus nietmeer uit de G-Major halen. Toch een paar pedaaltjes dan maar? Heb je trouwens een fotootje?
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    @ Kokeleko: Mopperkont (of was je niet cynisch? Zoals de waard is, kent hij zijn gasten)



    Sienies als de neten, er moet en wet draaiwet stikkkie koomen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    @kokeleko: mijn excuses. Ik ben nog geen half jaar bezig met racks en pas een jaar geleden had ik mijn eerste echte multieffect: de Boss GT8. Alle rackprinciper zijn nieuw voor mij dus dat serieel uit den bozen is bij een G-Major hoorde ik ook vorige week pas bewust . Bij deze een stickie? xD

    @paulusdeBKB: Ik zit er nu aan te denken om een Rocktron Patchmate oid te halen (Nocki heeft er toevallig eentje waar 'ie vanaf wil, maar ik ben nog aan het overwegen!) en dan een noisegate en compressor daarmee in een loop te plaatsen. Want in m'n clean gebruik ik geen noisegate (alleen m'n OD2 omdat ie wat ruist) en in m'n OD gebruik ik geen compressor (heb het nut ervan tot nu toe alleen ervaren bij clean, waar 'ie het goed doet).
    Voorlopig ga ik echter even proberen te spelen zónder noisegate en compressor, eens kijken hoe dat bevalt. Want anders ben ik zo weer bakken met geld kwijt. Ik wil mezelf er eerst van overtuigen of wet/dry iets voor me is. Of dat ik toch een mixer wil of al m'n speakers tegelijk te gebruiken. wet/dry klinkt echter wel héél erg gaaf.
    Áls ik voor een Patcher met pedalen ga heb ik een heel wat groter rack nodig. Nu heb ik 4HE (1 voor preamp, 1 voor fx, 2 voor poweramp). Dan zou ik 2 HE nodig hebben voor een pedalenplank en 1 HE voor de Patchmate. Omdat 7HE bij mijn weten niet bestaat kom ik uit op 8HE, en daar kan dan ook een mixer in (en als die een halve HE is, misschien ook een half laatje, als die bestaan :P). M'n rack zou dan ineens verdubbelen in hoogte en da's wel even wennen :P.
    Maar vooralsnog ga ik vooral experimenteren met mijn wet/dry setup, en alle mogelijkheden en producten analyseren.

    thanks guys!
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 18 januari 2009 om 13:34

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Owja, hier een ietwat verouderde foto (heb inmiddels een nieuw cabinet eronder): http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...=70333&page=82. Wellicht post ik binnenkort ook van de achterkant.

    Ik zag in het 'foto's van jouw rack'-topic verscheidene gesplitte racks. Da's goedkoper (een extra 4HE rack erbij) en wellicht ook handiger. Verder zou ik ook wel een powerconditioner willen. Hoeft niet al te duur, als het alleen een veredelde stekkerdoos is, zou het al goed zijn. Maakt het splitten in 2x4HE misschien wel lastiger met opbouwen (moeten alle stroomkabels ook weer ingeplugt).
    Is het dan een idee om 1 rack te maken met powerconditioner, preamp en poweramp, en het andere rack met G-Major, Patchmate, racklade en evt. een mixer. Als ik geen mixer ga gebruiken is 2x4HE genoeg, anders kan de mixer misschien wel in de racklade (als die toch 2HE is). Ik ga in ieder geval lekker puzzelen!

    Een andere mogelijkheid is trouwens het gebruik van een rack compressor/gate. Dat wordt ook een speurtocht. Want zijn die goedkoper of duurder dan een racklade met een los compressorpedaal en gatepedaal... Een racklade is misschien wel praktischer omdat je daar altijd iets aan kunt toevoegen (mijn Blackstar Distortion X bijvoorbeeld...)
    Laatst gewijzigd door Liquid_Metal; 18 januari 2009 om 10:51

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 juli 2006
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    290

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Owja, hier een ietwat verouderde foto (heb inmiddels een nieuw cabinet eronder): http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...=70333&page=82. Wellicht post ik binnenkort ook van de achterkant.

    Ik zag in het 'foto's van jouw rack'-topic verscheidene gesplitte racks. Da's goedkoper (een extra 4HE rack erbij) en wellicht ook handiger. Verder zou ik ook wel een powerconditioner willen. Hoeft niet al te duur, als het alleen een veredelde stekkerdoos is, zou het al goed zijn. Maakt het splitten in 2x4HE misschien wel lastiger met opbouwen (moeten alle stroomkabels ook weer ingeplugt).
    Is het dan een idee om 1 rack te maken met powerconditioner, preamp en poweramp, en het andere rack met G-Major, Patchmate, racklade en evt. een mixer. Als ik geen mixer ga gebruiken is 2x4HE genoeg, anders kan de mixer misschien wel in de racklade (als die toch 2HE is). Ik ga in ieder geval lekker puzzelen!

    Een andere mogelijkheid is trouwens het gebruik van een rack compressor/gate. Dat wordt ook een speurtocht. Want zijn die goedkoper of duurder dan een racklade met een los compressorpedaal en gatepedaal... Een racklade is misschien wel praktischer omdat je daar altijd iets aan kunt toevoegen (mijn Blackstar Distortion X bijvoorbeeld...)
    Je bent heerlijk hardop schrijvend aan het denken!!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram78 Bekijk bericht
    Je bent heerlijk hardop schrijvend aan het denken!!
    Yeps. Altijd goed om ideeën te delen. Zo kunnen andere mensen mij aanvullen of verbeteren, en wellicht zijn er nog mensen die iets nuttigs ontdekken in mijn posts :P.

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top