Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 42 van 42 EersteEerste ... 32404142
Weergegeven resultaten: 411 t/m 419 van 419
  1. #411
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik bedenk me nog iets heel stoms. Ik kan de GCX gebruiken voor een drymute en dan zou de Nobels MVC (120 euro) afdoende zijn. Dat scheelt toch best wel en mijn Dunlop wah bevalt me eigenlijk wel.

  2. #412
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ik bedenk me nog iets heel stoms. Ik kan de GCX gebruiken voor een drymute en dan zou de Nobels MVC (120 euro) afdoende zijn. Dat scheelt toch best wel en mijn Dunlop wah bevalt me eigenlijk wel.
    Nobels MVC is KmP, klinkt niet goed en heeft last van bijgeluiden.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  3. #413
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik heb nog steeds geen lekkere flanger gevonden.
    Serieel heb ik het volgende:

    Subtype: Adv.Fla
    Speed: 0.205
    Depth: 8%
    HiCut: 15.8 kHz
    Feedback: 60%
    Feedback Cut: 3.55 kHz
    Delay: 0.2 ms
    Gold: On
    Phase Reverse: On
    Mix: 50%
    OutLev: 0 dB

    In W/D met 100% mix en -8 dB hoor ik bijna geen flanger. Alleen als ik de instellingen heel extreem maak (depth 30%, feedback 90% en Feedback Cut 10 kHz) hoor ik 'm, maar dat klinkt echt nergens naar. Tips?

  4. #414
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik heb een EHX Memory Boy aangeschaft die ik via de GCX samen met de POG (polyphonic octaver) parallel kan zetten. Nu zoek ik een mono 2 in 1 out mixertje en het mag heel simpel.
    Aanvankelijk had ik deze mixer bedacht, maar die heeft nogal wat volumeverlies. Dat moet ik bijdraaien en dat levert extra ruis.
    Deze mixer heeft dat niet. Is dat een goeie? En zijn er anders (voor ongeveer dezelfde prijs) alternatieven?

  5. #415
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Even mijn oude topic bumpen want ik heb weer parallel geprobeerd. Zelfde conclusies als eerst:
    - geen verschil tussen dry en wet in het droge signaal, i.e. de G-Major 2 is kwalitatief goed
    - chorus klinkt heel awesome
    - delay wordt veel duidelijker
    - flanger is bout

    Omdat mijn flanger-probleem nooit erkend werd kunnen andere gitaristen blijkbaar wel een goede flanger creëren met een parallelle (of W/D) setup. Ik wil graag horen hoe dat dan gedaan wordt want mij lukt het niet. Voor een goed effect moet ik de flanger hard indraaien en dat werkt niet want dan wordt het totale volume te hard (en dat moet gelijk blijven met of zonder effecten).

  6. #416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    - flanger is bout
    Ik heb hier nog even over na zitten denken nadat je hier even op m'n zolder aanwipte en me dit vertelde.
    De essentie van flanging en phasing, om het effect te krijgen dus, is het mixen van droog met nat. Als je dat akoestisch gaat doen zit je dus, afhakelijk van waar je staat, met teveel droog of teveel nat en is er een minimaal plekje in de ruimte waar het goed gaat. gevolg is dat je steeds harder gaat om het goed te krijgen. Als je die mix elektrisch doet is er maar 1 plek waar gemixt wordt,. Daar waar de signalen samen komen. Dat plekje is ongeveer een elektron groot maar het effect is optimaal en dat ene plekje is ook het enige wat wordt versterkt en dus uit je speakers komt.

    Conclusie,
    Flanging en Phasing moet je niet proberen te benaderen met een WD setup. Het resultaat wordt altijd minder dan wanner je het op een mixbus doet.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #417
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ik heb hier nog even over na zitten denken nadat je hier even op m'n zolder aanwipte en me dit vertelde.
    De essentie van flanging en phasing, om het effect te krijgen dus, is het mixen van droog met nat. Als je dat akoestisch gaat doen zit je dus, afhakelijk van waar je staat, met teveel droog of teveel nat en is er een minimaal plekje in de ruimte waar het goed gaat. gevolg is dat je steeds harder gaat om het goed te krijgen. Als je die mix elektrisch doet is er maar 1 plek waar gemixt wordt,. Daar waar de signalen samen komen. Dat plekje is ongeveer een elektron groot maar het effect is optimaal en dat ene plekje is ook het enige wat wordt versterkt en dus uit je speakers komt.

    Conclusie,
    Flanging en Phasing moet je niet proberen te benaderen met een WD setup. Het resultaat wordt altijd minder dan wanner je het op een mixbus doet.
    Klinkt logisch ja. Maar in een parallelle setup zou je daar geen last van moeten hebben want de speaker ontvangt hetzelfde. Misschien zit er vertraging in de AD/DA converters en komt de flanging daarom later aan, maar dat wil je juist (de zogenaamde delaytime in milisecondes). Mijn flanger staat altijd op 50% wet in een seriële setup maar in parallel krijg je dan het ongewenste volumeverschil.
    Ik ben niet van plan om een W/D setup te maken omdat dat (zeker live) nog teveel gedoe is, maar een parallelle delay spreekt me nog steeds aan. Bij chorus heb ik dat eigenlijk ook, maar de flanger werkt tot op heden dus niet lekker.

  8. #418

    Standaard

    Ik sluit me aan bij Barend.

    Je argument 'er geen last van te hoeven hebben bij paralel' klopt vooral theoretisch, in de praktijk loop je al snel te klooien met levels.
    Laatst gewijzigd door peter_heijnen; 27 juni 2011 om 21:03
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  9. #419
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Ik sluit me aan bij Barend.

    Je argument 'er geen last van te hoeven hebben bij paralel' klopt vooral theoretisch, in de praktijk loop je al snel te klooien met levels.
    Ja da's waarschijnlijk wel waar. Voorlopig hou ik het ook gewoon nog lekker bij deze setup (alle modulatie en delay uit de G-Major 2).

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top