Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2006
    Locatie
    n.v.t.
    Berichten
    401

    Standaard Nieuwe gitaar: ES335 copy van Crafter!

    Het begon allemaal toen ik mee ging met Azaruc voor zijn nieuwe Classic Vibe die reeds gisteren al gepost is op dit forum..

    Ik ging gezellig mee naar Dijkman met het idee de gitaren die hij ging testen ook even gezellig mee te testen. Toen hij echter druk bezig was ging ik zelf ook maar eens rond kijken in de winkel en zag toen goed verstopt in een hoekje een bloedmooie Crafter SEG-450/OR staan.

    Heb altijd al wel een zwak gehad voor semi-hollows (Thinline 72' RI, ES335's). Kon het dus niet laten om deze gitaar even op te pikken en tussen de testsessies van Azaruc de Crafter even in te prikken.

    De looks hadden de gitaar al practisch aan me verkocht. Nu hopen dat het geluid van het zelfde was! Ingeprikt in Fender combotje (RI van een vibroverb ofzo, weet ik 1-2-3 niet meer) kreeg ik me toch een vol en mooi clean geluid. Accoustisch vond ik de gitaar al lekker klinken (en na nu thuis geprobeerd te hebben nog meer!!) maar versterkt stond ik ook te kijken van het geluid.

    Nou is het een semi-hollow dus was wel even benieuwd hoe deze met wat gain overweg kon. Kreeg toen een leuke Carvin versterker voorgeschoteld (god wat een metal voicing zeg, deze semi-hollow met humbuckers kon goed overweg met de metal voicing van de Carvin.

    Aangezien ik nog niet direct in beschikking was van geld... Ging ook helemaal niet heen met de intentie om iets te kopen ^^ De verkoper, die dus Dirkdewaard van het forum bleek te zijn (kwam ik achteraf achter), gevraagd of ik de gitaar kon reserveren zodat ik even wat centjes kon regelen op de rekening.

    Vandaag weer heen geweest en om zeker te weten de juiste beslissing te maken de gitaar nog even ingeprikt op de zelfde fender combo. Clean was nog steeds te gek. Daarna stelde Dirk voor om er nog even een drive pedaaltje tussen te zetten. Hebben toen nog even een drivepedaal van Fulltone er tussen gehad (OCD meen ik). Met de rocksounds die ik met de OCD maakte kon de gitaar prima overweg. Definitie van de losse snaren was echt subliem.

    Ik was dus over de brug, de gitaar waar ik in eerste instantie kwa looks voor viel en later ook kwa sound was het nog steeds! Toen snel de deal gemaakt en de gitaar mee genomen, en nu na dit slappe lulverhaal (ben hier eigenlijk niet zo goed in..) de foto's!!

    De gitaar heeft een mooie tigerstripe maple top (2 piece). Op de foto komt het er helaas niet echt uit (altijd lastig). Daarnaast kleurt de stripe in het echt iets donkerder en de kleur juist iets meer helder dan op de foto's (die zonder flits zijn gedaan).





    Laatst gewijzigd door sinneD; 17 januari 2009 om 15:18
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje Bekijk bericht
    ouwe meuk = instant mojo, kan het niet vaak genoeg zeggen!
    Doe ik je een plezier met het telefoonnummer van het bejaardenhuis hier?

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Regel jij eens heel gauw een betere slagplaat voor deze beauty of sloop 'm eraf
    Leuk ding, weer eens wat anders dan de gemiddelde ES knockoff, al zijn de bodyvormen een tikkie teveel 'off' voor mijn idee. Maar toch een leuk ding, smoelt goed.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2006
    Locatie
    n.v.t.
    Berichten
    401

    Standaard

    Dat was idd nog de vraag van de dag.

    Slagplaat gotta go?
    Slagplaat vervangen?

    Deze bodyvorm komt iig beter in de buurt bij de originele 335 dan de Ibanezen, heb ook nog even vergeleken met een Ibanez met LP shape, ook semi-hollow. Ook 1 van de reden waarom ik de Ibanezen heb laten staan, de vorm dus, naast het feit dat de Crafter voor mij lekkerder speelde/klonk.
    Laatst gewijzigd door sinneD; 17 januari 2009 om 15:26
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje Bekijk bericht
    ouwe meuk = instant mojo, kan het niet vaak genoeg zeggen!
    Doe ik je een plezier met het telefoonnummer van het bejaardenhuis hier?

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Als je het prettiger vindt spelen met slagplaat: een zwarte, een lichtere pearl kan ook, maar in ieder geval niet deze grijze pearl, yuk... zonde van de gitaar, haalt 'm qua kleur echt uit balans.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Regel jij eens heel gauw een betere slagplaat voor deze beauty of sloop 'm eraf
    Leuk ding, weer eens wat anders dan de gemiddelde ES knockoff, al zijn de bodyvormen een tikkie teveel 'off' voor mijn idee. Maar toch een leuk ding, smoelt goed.
    +1... was ook mijn eerste reactie. Fraaie gitaar... met zwart slagplaatje denk helemaal top!!!
    Congrats!!!
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    mooie es !
    ja, slagplaat is wel een uppercut, hem laten zitten maakt de gitaar wel herkenbaar maar we moeten eerlijk zijn:
    het is een pretentieuze slagplaat die veel te veel aandacht naar zich toe trekt.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2006
    Locatie
    Schoorl/NH
    Berichten
    485

    Standaard

    Gisteren al gehoord natuurlijk. Goed geluid en speelde ook lekker dus nogmaals gefeliciteerd

    nou binnenkort nog maar eens een keer heen voor die Ibanez

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2006
    Locatie
    n.v.t.
    Berichten
    401

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azaruc Bekijk bericht
    Gisteren al gehoord natuurlijk. Goed geluid en speelde ook lekker dus nogmaals gefeliciteerd

    nou binnenkort nog maar eens een keer heen voor die Ibanez
    Ga jij maar lekker heen voor die poepbruine Ibbi jah

    Overigens heb ik op dit moment de slagplaat eraf gehaald, ga em denk ik mooi zonder slagplaat houden!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje Bekijk bericht
    ouwe meuk = instant mojo, kan het niet vaak genoeg zeggen!
    Doe ik je een plezier met het telefoonnummer van het bejaardenhuis hier?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2008
    Locatie
    Herentals ( België )
    Berichten
    373

    Standaard

    Toffe ES, alleen die slagplaat is een doorn in het oog.
    Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    oh ik wil zo graag mijn custombuilds laten zien, maar ze staan nog in het bos
    Ibanez ARX500 door een Marshall MG100
    Een gitaar is als een vrouw. Hoe natuurlijker, hoe mooier!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Toffe gitaar, maar net zoals meerderen: ANDERE PICKGUARD!!!!
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top