Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard Hulp nodig bij uitkiezen...

    Goedenavond,

    Ben al enige tijd op zoek naar een Boss effectenbak zoals de Me-50 of bijvoorbeelde de GT-8. Kan iemand mij hier uitleggen wat het verschil tussen de apparaten is en wat je ermee kunt bijv. Ik speel in een band(over het algemeen rock), maar ik wil ook graag mijn eigen sound kunnen creeren.

    Gegroet,Jensi

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Geluidskwaliteit en mogelijkheden. En als we het dan over het verschil tussen de ME50 en GT8 hebben: rechtevenredig aan het prijsverschil. De ME50 heeft dan wel minder mogelijkheden, maar is wel weer makkelijker instelbaar.
    Je eigen sound kun je sowieso maken, daar heb je geen multi-effect voor nodig maar het zijn natuurlijk leuke bakkies om snel van sound te kunnen wisselen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #3

    Standaard

    Is GT-8 niet passé ??

    Tegenwoordig is er al een GT-10 denk ik..
    niet dat een GT-8 het niet meer zou doen .
    Gibson LP Studio
    Edwards EX E125 E
    Hughes & Kettner Switchblade 100H
    Marshall Lead 600A cab
    Roland Cube 20X

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rutger
    Muziek maken op zich doe je voor je eigen plezier

    Optreden doe je voor andermans plezier

  4. #4
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Een GT3 zou ik passé noemen, een GT8 niet.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2003
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    449

    Standaard

    Het voornaamste verschil is dat de ME-50 geen amp-moddeling heeft, deze kun je in principe alleen in combinatie met een versterker gebruiken.
    De GT-8 heeft naast méér effecten wel de amp-moddeling en heeft meer aansluitmogelijkheden.
    Je kunt van beide de handleiding downloaden, waar je al wat wijzer van kunt worden.
    Als je een beginner bent op het gebied van effecten zou ik de ME-50 aan raden. Als je (redelijk) onbekend bent met amp-moddeling en effecten is de GT-8 naar alle waarschijnlijkheid een té ingewikkeld systeem.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sugarfish Bekijk bericht
    Het voornaamste verschil is dat de ME-50 geen amp-moddeling heeft, deze kun je in principe alleen in combinatie met een versterker gebruiken.
    De GT-8 heeft naast méér effecten wel de amp-moddeling en heeft meer aansluitmogelijkheden.
    Je kunt van beide de handleiding downloaden, waar je al wat wijzer van kunt worden.
    Als je een beginner bent op het gebied van effecten zou ik de ME-50 aan raden. Als je (redelijk) onbekend bent met amp-moddeling en effecten is de GT-8 naar alle waarschijnlijkheid een té ingewikkeld systeem.
    Hmm ok,Bedankt voor de uitleg
    Maar ik neem aan dat als ik de GT-8 zou aanschaffen,die voor een lange tijd zal gebruiken,dus lang genoeg om het onder de knie te krijgen. Zoiets gaat toch best een paar jaar mee of..?

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Ja, absoluut. En dat is waar ik bij de GT10 een beetje mijn twijfels over heb, gezien de verschillen in constructie. Maar goed, die mag zich nog gaan bewijzen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2003
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    449

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jensi Bekijk bericht
    Hmm ok,Bedankt voor de uitleg
    Maar ik neem aan dat als ik de GT-8 zou aanschaffen,die voor een lange tijd zal gebruiken,dus lang genoeg om het onder de knie te krijgen. Zoiets gaat toch best een paar jaar mee of..?
    Gaat zeker een paar jaar mee! Als je eenmaal de basis begrijpt van het systeem dan kun je er een heleboel mee. Je moet je voorstellen dat je een heleboel effecten op de vloer hebt liggen en aantal versterkers om je heen, alleen zit het in "1 doosje" .... (ik weet niet of dit logisch klinkt) maar op deze wijze heb ik het apparaat leren begrijpen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2008
    Locatie
    Erps-Kwerps ( belgië)
    Berichten
    1.683

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sugarfish Bekijk bericht
    Gaat zeker een paar jaar mee! Als je eenmaal de basis begrijpt van het systeem dan kun je er een heleboel mee. Je moet je voorstellen dat je een heleboel effecten op de vloer hebt liggen en aantal versterkers om je heen, alleen zit het in "1 doosje" .... (ik weet niet of dit logisch klinkt) maar op deze wijze heb ik het apparaat leren begrijpen.
    ik wil men gt 6 weg doen omdat ik hem niet kan begrijpen ik kan er echt niet mee werken

  10. #10

    Standaard

    Hmm zit er toch over te denken om de Boss ME-50 te halen.
    Maar onlangs hoorde ik van een bekende dat het beter is om aparte pedaaltjes aan te schaffen?!
    Mij lijkt het niet zo handig om met veel losse pedaaltjes te knoeien terwijl je bij zo'n boss multieffectenpedaal alles in 1 hebt zeg maar. Maarja,mischien gaat dat ook wel ten koste van het geluid.

    Wat is jullie ervaring hiermee?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top