Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    vraagje hammer ons en pull ofs probleem help plz

    hoi ik ben nieuw hier en ik heb al een paar weken een elek gitaar en daarvoor een akoestiche ik leer goed alleen een probleem ik zit niet op les en voorlopig gebeurt dat ook nog nie maar ik leer mezelf ik zit nu under the bridge van rhcp te leren en daar moest ik een hammer on pull of doen en dus ging ik zoeken wat dat was en nu heb ik twee problemen 1 meestel als ik mijn vinger op de hogere of los laat van de hogere wordt mijn gitaar gemuted en hoe verhelp ik da wat doe ik verkeerd en 2 ik kan mijn gitaar niet lang genoeg laten klinken hoe doe ik dat

    alvast bedankt rob

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Ik denk dat je bij de hammer on je vinger niet krachtig genoeg plaatst. Hij moet in één keer goed zijn. Bij de pull off heb ik zelf ook nog wat moeite. Als ik een pull of maak dan veeg ik met mijn vinger over andere snaren heen wat behoorlijk kut is. Ik snap alleen niet precies wat je bedoelt met 'je gitaar langer laten klinken'. Als je een versterker hebt met distortion en je speelt met oversturing kan het helpen om de gain open te draaien. Een compressor pedaal geeft ook een lange sustain en dan kan je je gitaar lekker laten feedbacken.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robpie_888 Bekijk bericht
    Hoi ik ben nieuw hier!

    Ik heb al een paar weken een elek gitaar en daarvoor een akoestiche. Ik leer goed alleen een probleem: ik zit niet op les en voorlopig gebeurt dat ook nog niet. Voorlopig leer ik mezelf en zit nu Under The Bridge van RHCP te leren. In dit nummer moet ik een hammer on pull of doen, dus ging ik zoeken wat dat was en nu heb ik twee problemen:
    1. Meestal als ik mijn vinger hammer op de hogere fret of pull of van de hogere fret, wordt mijn gitaar gemuted. Wat doe ik verkeerd?
    2. Ik kan mijn gitaar niet lang genoeg laten klinken, hoe kan ik dat verbeteren?

    Alvast bedankt
    Rob
    Zo, nu snapt de rest van de wereld ook wat je wilt vragen

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Dat kan beter iWishmaster.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 november 2007
    Locatie
    Oost-Noord-Brabant (daar ergens)
    Berichten
    7.810

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ace 1.15.19 Bekijk bericht
    Dat kan beter iWishmaster.
    Mijn eigens spelling laat ook wel eens te wensen over, daarom ben ik ook geen leraar Nederlands geworden. Maar dit vond ik toch echt een brug te ver zeg maar ...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Retry door leraar Nederlands:
    Niet echt, maar

    Hoi, ik ben nieuw hier!

    Ik heb nu een paar weken een elektrische gitaar. Daarvoor had ik een akoestische. Het leren gaat goed maar ik heb één probleem: ik zit niet op les en voorlopig gebeurt dat ook niet. Op het moment leer ik mezelf Under The Bridge van RHCP. In dit nummer moet ik een hammer on en een pull off doen. Ik heb opgezocht wat dat was en nu heb ik twee vragen:
    1. Meestal als ik mijn vinger hammer op de hogere fret of pull off van de hogere fret, wordt mijn gitaar gemuted. Wat doe ik verkeerd?
    2. Ik kan mijn gitaar niet lang genoeg door laten klinken, hoe kan ik dat verbeteren?

    Alvast bedankt.

    Groeten,
    Rob.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 juli 2007
    Locatie
    Gat in de grond
    Berichten
    3.434

    Standaard

    Als ik van de 5e naar de 7e fret ophamer en ik moet hem er daarna meteen weer van aftrekken.
    Emptyfield - coverband met Brabantse gezelligheid!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Picker

    Is dit nederlandse les dan???
    Veel oefenen, precies plaatsen en met behoorlijk wat kracht, het heet niet voor niets een "hammer" on, en bij een pull off snel weghalen, het liefst recht omhoog van de snaar zodat je geen andere snaren raakt.
    Succes Dirk Jan

  9. #9

    Standaard

    Guthrie legt het wel voor je uit tijdens deze legato les:
    http://www.youtube.com/watch?v=9xixy7pCfR4
    VAARWEL ALLEN, HET GA U GOED!

  10. #10

    Standaard

    bedankt voor de tips ik zal het uitprober oh ja ik heb dyslexie of hoe je dat ook schrijft dus daarom kan ik nie goe tiepen of schrijve maar toch bedankt voor de tips

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top