Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2008
    Locatie
    Hier en daar
    Berichten
    783

    Standaard Effectpedaal (maar wel voor piano)

    ALs hij verkeerd staat sorry, maar ik wist niet waar ik hem moest zetten.

    Ik heb een Roland EXR-5 keyboard, maar wil hier graag een volumepedaal en een sustainpedaal op aansluiten... maar ik heb maar 1 input.. hoe moet ik dit regelen?

    Ik zie nu wel dat sommige volumepedalen 2 ingangen hebben, kan ik hier dan het sustainpedaal op aansluiten? of kan ik er maar 1 pedaal op aansluiten?
    BACKSTAGE is coming trough
    Te KOOP: ROLAND CUBE 60
    Het Grote MattellicA en J-sus Rulez Pedaalbouw Topic!

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Ja hoor, stereo volumepedaal kun je gewoon gebruiken. Stereo inpluggen is een mogelijkheid, geen verplichting. Maar dan heb ik het dus alleen over volume
    Voor een sustain pedaal heb je als het goed is een aparte ingang en je kan niet je sustain regelen met een volumepedaal. Een volumepedaal heeft namelijk geen aan/uitschakelaar die je voor een sustainpedaal nodig hebt.
    Je kunt je volumepedaal gewoon 'achter' de synth hangen en dan naar je DI of versterking, het sustainpedaal prik je in in de betreffende ingang (zal wel footswitch bij staan, mag ik aannemen).
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2008
    Locatie
    Hier en daar
    Berichten
    783

    Standaard

    Maar dan heb ik wel een stereovolumepedaal nodig, niet?
    Want die andere bevatten geen in en uitgang...
    BACKSTAGE is coming trough
    Te KOOP: ROLAND CUBE 60
    Het Grote MattellicA en J-sus Rulez Pedaalbouw Topic!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2008
    Locatie
    071
    Berichten
    512

    Standaard

    Maar dan heb je het over een volumepedaal tussen de outputs en de versterker/PA? Als ik me niet vergis heeft die piano ook de mogelijkheid dat volume intern te regelen. Dan heb je 2 mogelijkheden, of er zit een stereobus in voor zowel het volume en de sustain tegelijk bedienen, of je kunt er maar een te gelijk doen. In het eerste geval is het zo simpel als een spittertje (Stereo --> L/R, niet Stereo --> 2x Stereo) erin prikken, en dan de gebruikelijke expressiepedalen voor zulke apparaten in de ene prikken, en een sustain pedaal in de andere.

    Edit: en met midi moet het ook kunnen lijkt me?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2008
    Locatie
    Hier en daar
    Berichten
    783

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heynis Bekijk bericht
    Maar dan heb je het over een volumepedaal tussen de outputs en de versterker/PA? Als ik me niet vergis heeft die piano ook de mogelijkheid dat volume intern te regelen. Dan heb je 2 mogelijkheden, of er zit een stereobus in voor zowel het volume en de sustain tegelijk bedienen, of je kunt er maar een te gelijk doen. In het eerste geval is het zo simpel als een spittertje (Stereo --> L/R, niet Stereo --> 2x Stereo) erin prikken, en dan de gebruikelijke expressiepedalen voor zulke apparaten in de ene prikken, en een sustain pedaal in de andere.

    Edit: en met midi moet het ook kunnen lijkt me?
    Nee zo gata het niet, de ingeplugde footswitch kan je enkel gebruiken als sustain... dus ik ga het op de Mitch Methode doen
    BACKSTAGE is coming trough
    Te KOOP: ROLAND CUBE 60
    Het Grote MattellicA en J-sus Rulez Pedaalbouw Topic!

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Mitch Methode rules
    Ik heb het nog even opgezocht voor je, maar inderdaad: er is alleen een ingang voor een sustain pedaal, niet voor een expressiepedaal (dat je dan als volumebediening kan gebruiken zonder in het signaalpad te gaan zitten). Sustainpedaal kun je dan gewoon zelf maken door een non latching switch in een willekeurige behuizing te stoppen. Volumepedaal zou ik niet aan gaan klooien maar gewoon kopen
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2008
    Locatie
    Hier en daar
    Berichten
    783

    Standaard

    Speelt de kwaliteit van het volumepedaal een rol voor het geluid? of niet?
    BACKSTAGE is coming trough
    Te KOOP: ROLAND CUBE 60
    Het Grote MattellicA en J-sus Rulez Pedaalbouw Topic!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J-sus Rulez Bekijk bericht
    Speelt de kwaliteit van het volumepedaal een rol voor het geluid? of niet?
    Wat denk je zelf?
    Als je jezelf dat soort vragen stelt, lijkt het me niet verstandig als iemand een pedaaltje bij je zou kopen...

  9. #9
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.729

    Music

    Op een keyboard heb je daar minder snel last van omdat het laagohmig wordt uitgestuurd. Tenzij je natuurlijk een hoogohmig volumepedaal gaat gebruiken
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 maart 2008
    Locatie
    Idskenhuizen
    Berichten
    192

    Standaard

    ej rulez,

    dat gaat je niet lukken ben ik bang.
    Ik heb zelf ook nog zo'n exr keyboard staan en die heeft ook maar 1 pedaal input. wat je misschien wel zou kunnen doen is een midi volumepedaal kopen, stop je die in de midi in.

    Je kan ook nog een stereo volumepedaal aan de lineouts hangen, alleen dan heb je er niet veel aan want je hoort dan nog steeds 't geluid uit de speakers.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top