Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24

Discussie: Isoleren

  1. #11

    Standaard

    Bedankt voor deze info Telecastermaster , die kende ik nog niet.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2006
    Locatie
    Ede
    Berichten
    290

    Standaard

    Ik dacht dat het isoleren van een kamer no biggie was. Heb ik me even vergist! Ik heb momenteel een kamer over waar ik dolgraag hard wil kunnen spelen op mijn amp. In die kamer is een groot raam en een reguliere deur. Als ik die artikelen moet geloven ben ik gewoonweg screwed. Kent iemand een goede prof die mij kan helpen met het aanbrengen van fatsoenlijke isolatie?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 maart 2012
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.639

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NielsW Bekijk bericht
    Ik dacht dat het isoleren van een kamer no biggie was. Heb ik me even vergist! Ik heb momenteel een kamer over waar ik dolgraag hard wil kunnen spelen op mijn amp. In die kamer is een groot raam en een reguliere deur. Als ik die artikelen moet geloven ben ik gewoonweg screwed. Kent iemand een goede prof die mij kan helpen met het aanbrengen van fatsoenlijke isolatie?
    Een kamer in kamer constructie kan wel een oplossing zijn. Het gaat er dan dat je alles wanden en vloeren zoveel mogelij isoleerd van bestaande wanden en vloeren. Dus dmv rubberen tussenstukken.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Ik denk dat je "screwed" bent. Omdat je simpelweg qua isolatie zo 5000 euro kosten maakt. Gips, hout, afstrijkmiddel, verzetten/verleggen stopkontakten, extra kozijnen (raam, deur). Speciaal hang & sluitwerk, speciale deur. Isolatiemateriaal en veel kit.
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2006
    Locatie
    Ede
    Berichten
    290

    Standaard

    Exact! Gelukkig heb ik een headphone out :P Ik ga wel wat dingen isoleren, alle beetjes helpen, maar de verwachtingen zijn een stuk lager. Goed overleggen met de buren.

  6. #16

    Standaard Ventilatie studio ruimtes

    een 40m2 bedrijfsruimte en nog een boven verdieping wordt nu om getoverd naar een opname studio, beneden komen 4 zeg maar zwevende ruimtes, dozen in doos principe met ramen, nu moeten alle ruimtes geventileerd worden, iemand ervaring hiermee, warme lucht stijgt dus afvoer boven aanvoer beneden, afzuigmotor per ruimte of een centrale motor , wat voor capaciteit moet motor hebben,

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Volgens mij moet je zo'n dm3 per m2 aanhouden bij een normale plafondhoogte (woning). Maar het isoleren is ook nog een klusje.

  8. #18

    Standaard

    Drum boot is zeg maar 3 bij 3 en 2,5 hoog, hoeveel m3 lucht per uur ? https://www.nedfan.nl/product/softbox-mdf-250-m3-h

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Simpel gezegd kom je op 3,6 m3/uur/m2 dus in jouw geval 3,6 x 3 x 3 = 32,4m3/uur maar dan wordt de lucht 1 keer per uur ververst en dat lijkt me weinig.

  10. #20

    Standaard

    Heb ik de discussie over suskasten gemist?
    Ik heb dat hier al eens aangekaart. Kost relatief weinig en levert veel op. Ook aan geluid van luchtbehandeling.

    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top