Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11

    Standaard

    Okeeej ik ga nu de

    G-Major
    de Lexicon MPX G2
    en de Replifex proberen

    Die Axe Ultra ken ik niet.... ga hem zo even opzoeken... is dit wel een effect unit die Switched of niet???

    Ja allemaal wederom bedankt en tips betreffende aansluiten (ivm bijkleuring) zijn ook zeker welkom. Die sites kicken ass trouwens over die mixers heel erg nice!!!

    De Isp blijft nog even zitten totdat ik alles terug heb. Op dit moment wordt de Bogners gemodificeerd dus ik heb mooi de tijd om alles uit te zoeken haha!!!

    Echt super gasten THANKS!!!

  2. #12

    Standaard

    Ooowja....

    Wat is jullie mening over die Digitech GSP1101

    Die werd ook nog aangeraden+nobels switcher

  3. #13
    vinni
    Guest

    Standaard

    switchen?.....lekker belangrijk....

    Nobels MS-4 erbij.....klaar...

    En er zijn ook in NL gebruikers van de Fractal Axe-FX.
    Denk toch wel dat het nu de top is.

    Vinni

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2006
    Locatie
    Katendrecht
    Berichten
    2.091

    Standaard

    Replifex en MPX-g2 vind je niet meer in de winkel hoor

    De Axe-FX is het 'multi-effect dat een eind brengt aan alle multi-effecten', naar het schijnt.. ik hoor er eigenlijk alleen maar goede dingen over (mag ook wel voor dat geld ).. hij switch GEEN kanalen, daar heb je nog een aparte switcher voor nodig..

    heb je Vinni's commentaar ook ter harte genomen, en gedacht aan welke midi-(foot)controller je erbij wilt hebben ?

    overigens heb je een PM in je Inbox zitten, met wat meer info t.a.v. de Replifex en de g2 (ik heb 'm als Persoonlijk Bericht gestuurd, omdat ik 1 van de 2 op dit moment te koop heb, en deze thread niet -helemaaal- wil kapen .. voor 't topic is 't niet zo interessant, voor jou persoonlijke keuze kan't wel handig zijn..)
    PM lezen en terugmailen dus

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gepraw Bekijk bericht
    Okeeej ik ga nu de

    G-Major
    de Lexicon MPX G2
    en de Replifex proberen

    Die Axe Ultra ken ik niet.... ga hem zo even opzoeken... is dit wel een effect unit die Switched of niet???

    Ja allemaal wederom bedankt en tips betreffende aansluiten (ivm bijkleuring) zijn ook zeker welkom. Die sites kicken ass trouwens over die mixers heel erg nice!!!

    De Isp blijft nog even zitten totdat ik alles terug heb. Op dit moment wordt de Bogners gemodificeerd dus ik heb mooi de tijd om alles uit te zoeken haha!!!

    Echt super gasten THANKS!!!
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Ik ben nog maar vanaf augustus bezig met rack-gear en heb als eerste rack-multi-fx een g-major gekocht. Enige wat eraan zou schelen zijn de push-wieltjes, maar met een beetje voorzichtigheid houden die het goed uit. Wel wordt ik n btje ziek van het wet/dry-gebeuren: als ik een delay aanzet op bv 20% wet gaat mn originele geluid dus naar 80% van het eigenlijke volume. Bovendien heeft ie wel een klein beetje last van tonesuck. Daarom ga ik binnenkort maar ns n btje rommelen met een mixer (zie dit topic.
    Ik heb de g-major voornamelijk gehaald omdat er een amp-switch functie in zit. Dat leek me erg handig omdat ik er daarmee geen andere zooi bij hoefde te halen. De effecten vind ik ok, wellicht een stuk beter in semi-wet/dry config (mixer).

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Me0tal Bekijk bericht
    Wel wordt ik n btje ziek van het wet/dry-gebeuren: als ik een delay aanzet op bv 20% wet gaat mn originele geluid dus naar 80% van het eigenlijke volume.
    Raar, dat moet dus niet gebeuren. Ik heb daar geen last van. Zit de Major in een parralelle loop met de kill dry functie uit? Is het echt alleen met het aanpassen van het mixlevel van delay, of met alle effects?

    Ik heb de g-major voornamelijk gehaald omdat er een amp-switch functie in zit. Dat leek me erg handig omdat ik er daarmee geen andere zooi bij hoefde te halen. De effecten vind ik ok, wellicht een stuk beter in semi-wet/dry config (mixer).
    wet/dry (of w/d/w) doelt meer op de manier van uiteindelijke output. Met een mixer speel je (meestal) gewoon stereo...maar ik begrijp wat je bedoelt, ivm de tonesuck etc.
    Laatst gewijzigd door hole; 11 januari 2009 om 21:24

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hole Bekijk bericht
    Raar, dat moet dus niet gebeuren. Ik heb daar geen last van. Zit de Major in een parralelle loop met de kill dry functie uit? Is het echt alleen met het aanpassen van het mixlevel van delay, of met alle effects?
    Het gebeurt bij alle effecten en dat komt omdat ik in een seriele setup speel. dus preamp>major>poweramp. als ik 100% invul op mn delay heb ik alleen delay en geen oorspronkelijk geluid. Voor de Major heb ik de GT8 gebruikt en die werkt heel anders. Daarom dus nog steeds serieel.
    Het w/d of w/d/w verhaal spreekt me wel aan maar ik wil geen speakers 'opofferen' voor alleen wet. Een mixer gebruiken spreekt me veel meer aan omdat je dan het effectgeluid bij het normale geluid stopt.

  8. #18

    Standaard

    Hahaha cool!!!

    Eeehm ja qua board heb ik eigenlijk alleen nog maar aan de Roland gedacht (die cliche die zo goed werkt haha).

    Ik heb vroegaaaah (ja jaa) namelijk een Mesa Triple+G-Force+Ground Control gehad maar ik ben nogal iemand van snel, makkelijk en bovenal ROADSTEADY!!! en dit was niet de setup (te veel gekloot en opties die ik verre van nodig had) Toen dus alles weggedaan en terug naar losse pedals!!!

    Hoe dan ook was die ground control wel ok maaaaaaaar....ik wil gewoon basic met een pedal die ik kan zetten als volume of wat ik maar wil.

    Suggesties wederom welkom


    Eeehm ja ik denk dat de G-Major dus erg goed is (mits ik die afstelling goed doe en snap haha) maar die Axe klinkt ook wel phat..........

  9. #19

    Standaard

    WOW DIE FRACTAL SHIT KLINKT WEL WAAAAAAANZINNIG EN DE REVIEUWS LIEGEN ER OOK NIET OM HEEEJ!!!

    Maaar eehm klopt dus dat dit beestje 2000 euro kost??? en praktisch niet uit te proberen is in Nederland hahaha!!!

    Brilliant!!! Wordt dus weer een trip naar duitsland!!! Wil deze graag even in het echt horen!!!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2008
    Locatie
    Westervoort (Arnhem)
    Berichten
    4.945

    Standaard

    Het gaat erom hoeveel geld je uit wilt/kunt geven hè! Ik zou het liefst ook een Axe hebben, of een G-Force. Maar daar heb ik het geld niet voor, dus doe ik het met de G-Major. Hij doet z'n werk maar heeft me soms wat te weinig opties. Ik ben namelijk wél van het kloten en finetunen.
    Desalniettemin is het een goed toestel waar ik veel plezier mee beleef (het half jaar da'k 'm nu heb). Ik ga komend weekend een mixer proberen en wellicht wordt het geluid dan nog phatter.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top