Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11

    Standaard

    (je had door dat ik niet serieus was he)
    Gezocht:
    Peavey Triple X
    Heb je er eentje, inleveren!!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    3.535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JGD Bekijk bericht
    (je had door dat ik niet serieus was he)
    In mijn goede vertrouwen ga ik daar vanuit, maar in deze wereld is het tegendeel ook geen onrealistische gedachte . Het bericht is ook aan jan en alleman met grijpgrage handjes en een lege portemonnee gericht.
    Te Koop:
    Tc Electronic Nova Dynamics Compressor, Furman PL-8 CE power conditioner, Stevig 6HE flightcase.
    Gevraagd: Delay, Chorus

  3. #13

    Standaard

    daar heb je helaas gelijk in. je kan het zo absurd niet bedenken of het gebeurt.

    nou, een echte gitarist zou nooit een gitaar van een ander stelen want die zou de pijn snappen.
    brrr, ik moet re niet aan denken, mijn lieve blauwe trouwe Dean From Hell gepikt, ik zou ontroostbaar zijn.


    hufters zullen er helaas altijd zijn.
    Gezocht:
    Peavey Triple X
    Heb je er eentje, inleveren!!

  4. #14

    Standaard

    Probeer Google Alerts ook eens als jouw gitaar gestolen is. Je krijgt een melding als een van jouw trefwoorden op het internet gevonden is.

  5. #15

    Standaard

    als er in jouw stad/dorp pandjeshuizen zijn?
    Dan daar een lijst met foto's afgeven.
    en langs gaan. eerst elke dag, dan elke week, dan elke maand.
    vraag de eerste twee weken ook om in het magazijn te mogen checken! (ALS HET EEN ONDERPAND IS dan STAAT HET NIET IN DE ZAAK)

    cash converters in den haag (prinssestraat) hebben wij ooit zo 3x achter elkaar met de politie gestolen spullen staan ophalen.
    zij hadden ondanks de foto's en lijsten toch gewoon die shit in hun magazijnen gekocht.
    (waaronder een warwick bas met serienummer en een unieke peer dellen gitaar. niet echt "onherkenbare shit".

    inbrekers weten dit en gebruiken pandjeshuizen als heler.
    Een van de lijsten van een (valse) identificatie was van een man die elke maand minimaal 4 videorecorders kwam belenen. Zelfs dat is niet verdacht of ongewoon volgens de pandjeshuizen.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  6. #16

    Standaard

    Wellicht een tip: Je kunt je gitaar ook laten verzekeren bij een verzekeraar speciaal gericht op muziekinstrumenten. ***spam verwijderd***
    Laatst gewijzigd door The Bertman; 18 juli 2014 om 17:42

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Spammert! Lees de regels nog s goed door? Gerapporteerd!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Daarbij: Met een verzekering krijg je je gitaar niet terug. Hooguit wat geld om een andere te kopen. En als jouw gitaar customized was, kun je niet zo een fabrieksvervanger kopen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2011
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    738

    Standaard

    In de jaren '80 zelf een muziekzaak gehad en moet alles wat ingeruild/ingekocht werd (tweedehands) registreren in een door de Politie aangeleverd registratieboek. Deze kwamen zij minimaal 1 maal in de week controleren.

    Gelukkig heb ik daar nooit problemen mee gehad omdat ik, figuren middels een listig formulier diverse vragen liet beantwoorden.
    Vele zagen dat niet zitten en vulde en/of ondertekende de vragenlijst niet.
    Omdat in die tijd een ID nog voor niemand bestond vroeg ik altijd naar andere vormen van staatsdocumenten.
    Wie een document liet zien maakte ik daar gelijk een kopie van om vervolgens de vragenlijst voor te leggen, wilde ze dit verder niet had ik toch hun gegevens welke ik vervolgens doorgaf aan de politie.

    Met regelmaat kwamen zij mijn vrouw een bloemetje brengen omdat er weer een diefstal opgelost dankzij onze manier van werken.

    Ook van gedupeerde kregen wij vaak een dankbrief omdat hun spullen weer terecht waren.
    Dus al het bovenstaande verliep op een ouderwetse manier, er was immers geen internet e.d. wat weer doet blijken dat dit computertijdperk heel veel negatieven uitwerkingen heeft en automatisering niet het gehoopte doel/probleem op kan lossen van dit soort praktijken van het tuig, ze komen er meestal nog mee weg ook.
    Met vriendelijke groet,
    Riny S.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top