Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard Danelectro Dano '63 of Dano Pro?

    Hoi,

    Ik zou graag een Danelectro kopen bij de Music Store, maar ik twijfel tussen 2 modellen: de Dano '63 of de Dano Pro.

    Dit is de Dano '63:


    En dit is de Dano Pro:


    Weet hier iemand of er een verschil is in kwalitieit tussen de 2 modellen? Zijn de elementen hetzelfde? Ervaringen met deze gitaren???? Ik weet echt niet welke ik wil, de '63 of de Pro...
    "Boogie Chillun"

  2. #2

    Standaard

    ik zou het wel weten. puur op de looks zou ik de '63 al nemen.
    de dano pro komt bij mij het huis niet in
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pimmetje Bekijk bericht
    Kan je bij friezen sowieso dat verschil in toestanden van ontbinding ruiken?

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    GOURANGA!
    Berichten
    13.022

    Standaard

    En dat zou ik nou weer precies omgekeerd doen.

    Gewoon testen dus. Elementen zijn waarschijnlijk exact dezelfde lipsticks. Kwaliteit zal wel aardig overeen komen. Paar er een paar en kijk welke het lekkerst speelt en neem die mee zou ik zeggen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Ik heb ze allebei meerdere malen bespeeld en het zijn gewoon precies dezelfde gitaartjes in een andere vorm.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe Bekijk bericht
    Ik heb ze allebei meerdere malen bespeeld en het zijn gewoon precies dezelfde gitaartjes in een andere vorm.
    Ja dat was ook mijn vermoeden, maar het '63 model is een beetje duurder, dus begon ik me vragen te stellen.. Vond je ze lekker spelen? Ik heb vroeger nog een Danelectro gehad, maar een heel ander model, er zal waarschijnlijk niet veel verschil zijn.. Het probleem is dat de muziekwinkels in mijn omgeving ze niet liggen hebben, dus kan ik ze zelf momenteel niet testten...
    "Boogie Chillun"

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Jahoor . Mijn broertje heeft een oranje Pro waar ik wel eens wat op speel en dat ding speelt best lekker. Lekker exentriek soundje ook.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    Ik zou voor de looks van de 63 gaan, gitaartjes spelen prima! Zeker voor het geld en ze klinken lekker, beetje tele-ACHTIG, met een tubescreamertje ervoor heerlijk vond ik.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik kies zeker Dano Pro, oozes ol' wrack 'n roll
    acces hoge frets is mss minpunt, maar stoort mij niet. geweldige souly gitaartjes.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    Zoetermeâh
    Berichten
    2.380

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ik kies zeker Dano Pro, oozes ol' wrack 'n roll
    acces hoge frets is mss minpunt, maar stoort mij niet. geweldige souly gitaartjes.
    Dat lijkt mij ook. Verder moeten het wel coole gitaren zijn met die lipstick pick-ups.
    Rock on amigos!

  10. #10

    Standaard

    De Dano Pro heb ik zelf en vind ik helemaal top !! Ik vind die 63' qua look niet onwijs.. Maar dat is smaak, hea. Verder zijn ze volgens mij inderdaad hetzelfde.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top