Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: Goed FUZZ pedaal

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2001
    Locatie
    Uden
    Berichten
    597

    Standaard

    Ik heb een Koch, zeker wel een goede distortion, maar ik zoek toch nog iets anders erbij, ik zat te denken aan een fuzz. Ik hou van een fuzz met veel bas erin, ik probeerde vanmiddag nog de Line6 distortion modeler uit en ik vond t Arbiter Fuzz Face model wel erg vet. WEet iemand een goed fuzz pedaal??? Ik speel vooral grunge/stoner/alternative of hoe je t ook wilt noemen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2001
    Locatie
    Uden
    Berichten
    597

    Standaard

    OWja en die Russische Big Muff vind ik niet echt vet. Is ook fuzz, maar ik vind t meer een distortion dan een fuzz.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2001
    Locatie
    Uden
    Berichten
    597

    Standaard

    niemand?

  4. #4

    Standaard

    blijkbaar niet veel mensen die fuzz gebruiken hier?
    Ik heb een Roger Mayer axis fuzz waar ik wel tevreden over ben.
    klinkt erg vet, genoeg bass maar een beetje bright.
    Belangrijk vind ik dat ie mooi opklaart als je het volume op je gitaar terug draait,[denk aan jimi Hendrix]

  5. #5

    Standaard

    De Zvex Fuzz factory, tis een prijzig pedaaltje maar tis wel erg vet, een extremere fuzz is er bijna niet. oja er zit ook een instelling op waarmee je de toonhoogte van de feedback kunt bepalen.
    als je voorbeelden wil moet je maar naar Origin of Symmetry van Muse luisteren, die heeft'm in z'n gitaar ingebouwd

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2002
    Berichten
    1.530

    Standaard

    Als je met 'vet' vet bedoelt en niet 'vet cool' (hoor je ook wel eens), kun je ook een tonebender-kloon overwegen: warme en vette (inderdaad) klank en de 3-knop modellen (3 germ. trans.) hebben veel drive en sustain (b.v. MJM britbender; Fulltone soulbender).

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2001
    Locatie
    Uden
    Berichten
    597

    Standaard

    hey bedankt jbp, ja ik bedoelde inderdaad vet in de zin van, hij heeft veel gain.
    Weet jij trouwens of je die MJM pedalen ook hier in Holland (of Europa) kan krijgen??
    Om hem nou uit amerika te bestellen zie ik niet echt zitten

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2002
    Berichten
    1.530

    Standaard

    MJM zit geloof ik in Canada en heeft (nog?) geen website. Het is een eenmans bedrijf met zeer goede service (zegt men). Het lijkt me overigens onwaarschijnlijk dat ze ergens in Nederland te krijgen zijn. Soulbenders wel, bij http://www.Haarguitars.nl op bestelling, hij heeft ze niet meer in voorraad. Ik heb zelf een soulbender waar ik erg tevreden mee ben; als je meer wilt weten vraag je maar. succes

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2002
    Berichten
    1.530

    Standaard

    ....Mischien musikproduktif in duitsland? MJM heeft twee en drie knop-versies, respectievelijk gebaseerd op de Vox en Sola-sound tonebenders uit de '60/'70er jaren. De drie--knop schijnt het warmst/vetst te klinken. Originelen zijn niet te vinden/betalen en de reissues schijnen veel minder te zijn (zelf niet op gespeeld)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2001
    Locatie
    Uden
    Berichten
    597

    Standaard

    Mij lijkt de Foxey fuzz van MJM wel interessant. Is een kopie van een van de originele Big Muff's.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top